Hondaförsäkring

zingoo

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
Väntar .....
Var hittar man ett försäkringsbolag som kan ta ut en vettig premie för en Honda CBR600RR? Nån som vet?

rent allmänt verkar ju IF suga hästballe om man läser lite om hur dom behandlar kunder så priset är inte allt,men If you want it som man säger.....

If har "billig" premie men 25000:-i självrisk för sporthojar!

Om jag var du skulle jag kolla efter tjejförsäkring som brukar vara förmånliga!

Länsförsäkringar har en tjejförsäkring som gav sjukt låg premie på mig (eller hmm, ja, om man jämför med de andra bolagen :gnissla).. Dom har dock krav att du måste ha hemförsäkring + en till försäkring hos dom för att få teckna hojförsäkringen :huvet Där sprack det för mig.. Men ring och hör med dom vetja :)

Min premie hos Folksam efter att ha gått alla fyra steg på SMC-kurs landar på strax över 19000:-
Hos IF med märkesförsäkring landade den på strax över 16000:- o då har IF en självrisk på 25000:-

Folksam däremot har självrisk på 25% av lagningen el hojens värde (om den blir stulen) som självrisk... Enligt mig helt okej...

Har nästan alltid haft IF och varit nöjd, mycket bra bemötande när det händer något, har dock aldrig haft problem med hojen bara bil och hem.
Att självrisken är 25' gör bara att man tar det försiktigt och inget man skall räkna med att använda..

Har nästan alltid haft IF och varit nöjd, mycket bra bemötande när det händer något, har dock aldrig haft problem med hojen bara bil och hem.
Att självrisken är 25' gör bara att man tar det försiktigt och inget man skall räkna med att använda..

Då kan man väl köra på trafik och tänka likadant??

Länsförsäkringar tog 8800:-/år av mig för att försäkra en -04:a. (tjejförsäkring)

Du har aldrig reflekterat över att just självrisken är minsta problemet om du kraschar med hojen? Du kanske inte ens kan betala den... :död

Nja, du skrev att man skulle se den höga självrisken som en anledning till att köra försiktigt. Jag ser nog risken för att göra illa mig, eller dö, som en betydligt större anledning till försiktighet!

O det var det jag menade när jag quotade honom. :)
Man ska ju oavsett köra försiktigt o om man då inte tänkt att använda sin självrisk kan man låta bli att använda det som en anledning och köra på trafik för att man kör försiktigt... :D
Eller nått sånt...

Det beror ju så in i helskotta på om man bor på "rätt" eller "fel" ställe. Och RR:arna är dyra över lag att försäkra tycker jag .. dessutom faller jag under 30årsgränsen så det känns som att jag har alla fel här just nu :(
hahaha

Det beror ju så in i helskotta på om man bor på "rätt" eller "fel" ställe. Och RR:arna är dyra över lag att försäkra tycker jag .. dessutom faller jag under 30årsgränsen så det känns som att jag har alla fel här just nu :(
hahaha

Nja du har ett stort plus och det är att du är tjej, det brukar vara bra när man skall försäkra fordon! :tummenupp

Kolla med Bilsport & MC jag har 3 av mina hojar försäkrade där och har bra erfarenhet av dom + att det finns en tjejförsäkring där.

Sen är det bara att ringa runt hos alla bolag och även ringa flera gånger till varje, det kan skilja mellan olika handläggare har jag erfarit.

Back