Hondadesign

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Vad har hänt med Hondas designers? Visst, nya CBR1000 ser ju rätt fräck ut, men resten av hojarna då? Det verkar som nästan alla designers gav sig an nya Bladen och den som designade Varaderon fick designa övriga modeller.

Varaderon:
XL1000V.jpg

Och dess nya bröder, först nya "Horneten", CBF600, med kåpa:
cbf-2.jpg

Även nya CBR125R tycker jag påminner mer om Varadero snarare än sin om literstorebror:
CBR125R_h.jpg

Jag förstår inte heller varför de tagit en tuff och framgångsrik hoj som gamla Horneten, kåplösa modellen, och gjort den till en hoj ungefär lika spännande som CB750...

Gamla Hornet:
8990.jpg

Och nya...
CBF600_naked.jpg

tks skrev:
Vad har hänt med Hondas designers? Visst, nya CBR1000 ser ju rätt fräck ut, men resten av hojarna då?

Det syns tydligt att vi har hamnat i ett designmässigt generationsskifte. Både motorcyklar och bilar ser ut på ett sätt som ögat inte har hunnit vänja sig vid. Mjuka linjer har ersatts av hårda. Det tydligaste exemplet är kanske skillnaden mellan Ducati 916 och 999.

Re: Re: Hondadesign

Nyteknik skrev:
Både motorcyklar och bilar ser ut på ett sätt som ögat inte har hunnit vänja sig vid. Mjuka linjer har ersatts av hårda.
Japp, snart ser alla bilar ut som 240 eller gammlada och hojarna designas i 80-talsstuk :skrämd

HILFE!! Vad har dem gjort med Hornet:en!!! FLytta ner ljuddämparen,
ser ju ut som en toringhoj!?!!,,,, okej,, gamla orginaldämparen
är väl ingen skönhet, men iaf tuffare!

Avelin skrev:
HILFE!! Vad har dem gjort med Hornet:en!!! FLytta ner ljuddämparen,
ser ju ut som en toringhoj!?!!,,,, okej,, gamla orginaldämparen
är väl ingen skönhet, men iaf tuffare!

verkar lite som om den konkurerade lite för mycket med 900:an. 900 var väll ingen försäljningsframgång, eftersom den konkurrerades ut av 600. Vad gör dom då… Pajar 600 så säljer 900 mer… :notme

Ja jag förstår inte, hur man kan gå från horneten som va en av de snyggaste hojarna ever till den där fettklumpen. Tragiskt.

Back