Honda929 till stunt hoj

Jenkarn

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Sollefteå
Hoj
cbr 929
Hej håller på att göra om min 929 -00 till stunt hoj har fixat undertailen (mest för looks) och beställt cross styre, skall även fixa 50 eller 55 kuggs bak samt fram drevet men vet inte vad som blir bäst. Motorbur och 12 oclock rails har jag fått en kille att svetsa åt mig om inte nån har ett till salu han skall även förstärka bakramen. Styrdämpare är på ingående. Sen är det små frågor som består.

-Som olja till motorn måste jag fixa ytterligare en till pump på nåt vis eller kan jag bara fylla i lite mer olja?
-Broms till bak däcket dragen till styret är det viktigt att ha en hydralisk eller går det lika bra med en vajer dragen?
-Luft tryck i däcket just nu kör jag med 2.0 men då är det vanliga wheelies som gäller och inte snurra runt i cirklar precis.
-Kan man göra något åt framgaffeln för att den ska hålla bättre?
-Hur viktigt är det med stålomspunna slangar för att fixa bra stoppies?
-Övrigt nåt som jag förbi sett eller?


Har varit in och tittat på www.nicklas-ek.com där det finns lite nyttiga tips ang placering av rails och sånt.
Han har även bytt styr krona av ngn anledning dock så är ju han lite mer Professionel stuntare men vad har det för betydelse, eller är det bara för att cross styret ska sitta bra?http://www.nicklas-ek.com/gallery1_31_3.html
Känner att efter 2 kvaddade hojar så får det nu bli en lite billigare hoj som jag tänkte göra om rejält självrisk på 8tusen ggr 1 gång per= dyrt
Är väldigt tacksam för svar och hjälp jag kan få.. har kört hoj i 6 år sen jag va 18 vill säga men bara som fritids intresse
Ha de bra i vårsolen och skruva inte bort hela sommaren som jag gjorde förra året =/
 
Bur och lite drevat (för att spara på koppling) och lite mer olja i motorn är det enda du egentligen behöver i början. När du sedan kan rocka nohanded wheelies så kan du börja fundera på det andra...

Mina två 50cent...
 
Sök lite på www.stuntlife.com om 929'an så kan du nog hitta mycket info.

Ang. däcktrycket så tycker jag att 1.5 är alldeles lagom att ligga på allround.. iofs är jag långt ifrån någon expert.

När du väl ska in på bakbroms på styret så kolla www.fullthrottleinc.com
Dom har kit som du använder tillsammans med original bakbromspumpen.
Men som marcus skriver: lägg prio på bur och drev. Det räcker rätt långt i början. :tummenupp
 
jaha ja men grymt då. Ang stoppies då tro behövs verkligen stålomspunna slangar i längden eller?
Samt NOHanded wheelies hur fan går det till..? har du nån form av "semester gas" (upphägd på gas rullen eller nåt? känns dock livsfarligt?) eller lägger du bara inte "N" ??

tack för svaren grabbar
 
Last edited:
jaha ja men grymt då. Ang stoppies då tro behövs verkligen stålomspunna slangar i längden eller?
Samt NOHanded wheelies hur fan går det till..? har du nån form av "semester gas" (upphägd på gas rullen eller nåt? känns dock livsfarligt?) eller lägger du bara inte "N" ??

tack för svaren grabbar

Mytomspunna bromssladdar behövs inte för stoppies om dom du har är schyssta.

Uppställd tomgång och bakbroms för nohanders (har jag HÖRT så du behöver inte kommentera marcus)

Jag tycker du ska börja med en lång skena som du blir mobbad för och sen kan du korta den eftersom.

929 är för övrigt det bästa en människa nånsin byggt för det vet jag och så är det.
 
Äger man en vinkelslip behöver man inte ha fullängd på plattjärnen.

Eller har inte Staffan strömuttag i torpet?

äger man en vinkelslip kan man göra mkt..men förstår fortafarande inte poängen me att ha en lång skrapa..

jofan vi får vår ström från väggen.. där ligger massa sladdar där.. ni kör väll me elverk o sladden dagen över det jordtrampade golvet i era lerhyddor i gävle? eller har jag fel för mej?:confused:
 
ja men vinel slip o grejor har jag tillgång till. Är som sagt snickare så är inte världens händigaste med millimeter precisioner men metal men det jag inte fixar har jag vänner som kan lirka ihop eller fixa till bara jag får buren och railsen men cool jocke hade en till salu så det verkar lösa sig
 
äger man en vinkelslip kan man göra mkt..men förstår fortafarande inte poängen me att ha en lång skrapa..

jofan vi får vår ström från väggen.. där ligger massa sladdar där.. ni kör väll me elverk o sladden dagen över det jordtrampade golvet i era lerhyddor i gävle? eller har jag fel för mej?:confused:

Sticker den ut 10cm bakom tailen tror ja knappast den tar i "överallt".

Ska man lära sig köra med bakbroms är det roligt om det gnistrar lite i bak och när man lärt sig det kan man kapa av den.
 
ja mobbad komma jag knappast bli då jag är den enda som är intressesard av stunt i hela jävla ångermanland tror jag...
 
ja mobbad komma jag knappast bli då jag är den enda som är intressesard av stunt i hela jävla ångermanland tror jag...

Lägger du ut en bild här och har skenan längre bak än skjutspinnarna lär du bli mobbad av smågangstrarna på mellanklasshojar.
 
hur kan någon som bara kan göra powpow komma me tips om att köra me bakbroms o skrapa skena?

Känns som att rigge inte bara droppar bombwheelies utan var nog ganska tidig med att köra med broms och skrapa. Ett bra tag innan dom flesta här!!
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top