Ok nu har jag krupit ur Garaget och löst att en pojk har problem.....
Grundbestyckningen,,ska ligga på Lågfart 24-30" Där är det svåraste,,,Hitta rätt lågfart. beror lite på vilket nålmunstycke och nål som sitter i. men det behöver inte kollas. Lägg i ett 27" så kan du ha tur att det blir right on... Högfarten är däromot snorenkel att sätta i rätt.....Jag Borrar dom till 1,5mm helt enkelt. Inte alls nog hur du borrar snett o vinnt går bra. Men vill man ha org mikuni munstycke får man köpa ett 155 för att få 1,5mm hål... Jag litar mest på vanlig Borr i detta fall. (billigare också) . Nålen brukar hammn a väldigt sänkt i många fall..Du kan faktist sätta den max sänkt gissar jag. clippset i första spår uppifrån.
Bränsleblandskruven kan du skruva ut 1 varv i grund.. När du varmkört ordentligt kan du försöka skruva på denna till du får bästa jämnast tomg. Noter då hur många varv ut skruven är,,,Det ger en fingervisning om du har rätt storlek på lågfarten.
Sedan har vi då axpumpen som är snorviktig att ställa in rätt... Du har 2 skruvar.. En är till för hur mycket som ska spotta in (rakt uppifrån liten insexa eller spårskruv. m2 endast! Sedan har du en stjärskruv fjäderbelastad rakt bakifrån till axpumpen syns väl.. Den gängar du ut max så axpupen slår i stången direkt. Gänga ut den så mycket så det finns rik för att den rammlar lös lägg på lite lim /locktite. Då får du ett dirktsprut så fort du rör gasen,,,ställ på med den lilla insexan tills du blir nöjd bara,,,typ slutar stupa vid snabba pådrag,,då är den rätt inställd. Stick in ett öga bakifrån och se om det pissar någ från axpumpsmunstycket bara (funkar) Nu finns det en risk att det sitter ett 70 munstycke i axpumpen = kraftig stråle..Då måste detta munstycke vridas in i väggen på gasaren annars drunknar motorn hur man än gör..... Eller så köper du ett 40" axpumpsmunstycke på vinst o förlust och byter i samma veva.
Köper munstycken gör du hos Bra i gasen,,,mycket bra snubbe och snabbalev du har dom dagen efter!!
1.st Köp 155 org munstycke mikuni ca 35kr Eller bättre borra till 1,5mm kosnad 12 kr
1 st 27 lågfart ca 60 kr
1 st 40-50 axpumpsmunstycke. kostar kring 40-70kr