Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur mycket skillnad gör ett kn? Håller på att övertala mig själv att köpa ett..![]()
Då har man fått på förgasaren och den startade och verkade gå kanon efter skoterleden. Vela prova den innan jag skickade iväg orginalet. Ska titta vad det sitter för munstycken när det är varmare än 9 minus ute.
Kommer att köra hojen orginal så när som med uppborrad ljuddämpare i bak, hur bör jag bestycka förgasaren då?
Borde Boost veta
Förgasaren var lite kortare än orginal men jag tror det blev tätt vid luftburken, ska titta på det med startgas sedan.
Hur har ni andra gjort vid luftburken som har en Tm40?
Tror förgasaren är tät men är det att rekomendera en förlängning för att vara på den säkra sidan
Har precis köpt en beggad TM40, var den knepig att få dit? hur gjorde du med gaswirarna?
Mvh
Micke
Är det bara jag som åker med Edelbrock fugge?? Den passade rakt av kan jag informera om.
Btw: Jag har arbetsbänken full med trim till Xr650r funderar på att sälja,,, om budet är bra vill säga. Ska ev lägga allt krut på mitt Cr500AF bygge istället.
Bigbore cylinder 683cc inkl 102,4mm 11-1 Wiseco kolv helt nytt.
Hotcam steg 2 helt ny.
Portat topplock med nya ventiler (arbetet utfört av E. Cox på Topplocksverkstan.se)
Yoshimura helsystem
Edelbrock accpump-förgasare med 3 nålar och dubbelvajer.
Twinairfilter inkl grövre nät.
Öppnad västerkåpa.
Mvh Christer
JossaXr
större lågfart så går motorn ner fortare i varv
Var sitter lågfartens munstycke på Tm 40 då?
lossa förgasaren o vrid åt höger ,skruva bort flottörkoppen så ser du lågfarten framför huvudmunstycket
takk for alle svar eg fikk.det var vel en tabbe å skrive att eg e normann.![]()
Haha, dom ser tjocka ut, rena avloppsrörenSådär då var prylarna på plats, inte blev det vackert inte men funktion går före form eller hur det nu var
Krökarna är numera 45mm i stället för originalets 28 (ja jag är lat, mätte på utsidan) och det sitter en 40mm förgasare på i stället för original. Kan inte prova den för småttingarna sover... faaan
Förmodligen läcker det framme vid cylindern så det är säkert åtskilliga timmars lossa, bända, trycka, banka, spänna kvar, är ändå rätt nöjd över att ha fått dit det!
|
|
Pressmeddelande 2026-08-05F... |
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|