honda xr600 vs yz250 samt köpråd

bmwjohan skrev:
fast xr650 har väl rätt rejält mycket mer pulver än 600'an tror jag.

Nu kan det bero på att min xr600 är trimmad, men jag märkte ingen som helst skillnad på en xr650 jag provkörde och min, som förövrigt är till salu ;)

CayLe skrev:
Nu kan det bero på att min xr600 är trimmad, men jag märkte ingen som helst skillnad på en xr650 jag provkörde och min, som förövrigt är till salu ;)

hittade din annons. din hoj är ju faktiskt för jävla läcker. det enda problemet är bara att 33 är lite över min budget just nu. hade väl egentligen tänkt mig max 25. dom där dubbdäcken du har, hur bra funkar dom att köra med på vintervägar. blir det hyfsat fäste eller?

bmwjohan skrev:
hittade din annons. din hoj är ju faktiskt för jävla läcker. det enda problemet är bara att 33 är lite över min budget just nu. hade väl egentligen tänkt mig max 25. dom där dubbdäcken du har, hur bra funkar dom att köra med på vintervägar. blir det hyfsat fäste eller?

33 är lite överpris, 30k tänker jag släppa den för, den har ju trots allt motardfälgar. Det är samma däck som mc-buden kör med inne i sthlm. Dom funkar iaf bättre än odubbade :) Dock förlängs bromsträckan en aning.

Det är snarare mindre vrid i en gammal XR600 än en YZ250... 250-2T -hojjarna brukar ligga på runt 50Nm. Min KTM 640 har c:a 50-55Nm....

Så den som säger att det är mer vrid i en 4-takt essar...
Däremot kommer det mycket tidigare.

jo men varvtalet avgör ju en del av känslan tycker jag.
Vridet är c:a 55nm vid 5500 varv by the way.(standard)
En XR650 varvar dock mycket högre än en standard xr600 så man sk nog köpa den killen ovans XR600 om man vill ha nåt sånt, den verkade gå bra.

Poacher skrev:
man sk nog köpa den killen ovans XR600 om man vill ha nåt sånt, den verkade gå bra.

Jag blev utmanad rakt fram av nån moppefjant på en KX250 av tidigt -90/sent 80-tal i somras, jag trodde att det skulle vara jämnare än det var. Drog honom lekande lätt både från stillastående och rullande start. :rofl

El Presidente skrev:
Är det DEN...?!?

LOL

Kan berätta för dig att jag har en sisådär 3-4 bilder på den i min "XR-mapp" i min burk.
Ligger där ENKOM för att det är en av de fetare XR-mopparna jag sett!
Hade jag inte varit stolt ägare till min XR650 så vetefan...
:Bugar

Häftigt :yoparty
Jorå, den är en aning tuffare än standard xr'erna... Och ljudet :kär Jag har bara hört en annan stånka med samma genomhärliga ljud och det var en annan xr som brakade förbi inne på sveavägen.
Denna hojen kommer definift lämna ett hål i hjärtat om jag lyckas släppa taget om den.

Föresten, har du 3 eller 4st bilder på den? Jag har 3st bilder på den från förr, av någon underlig anledning har jag inte fotat den mer än när det var geggig i vintras?

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back