Honda XR600 får inte i tillräckligt med olja..!!

Sleeepy

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
1993 Honda XR600
Hallå. Gick sönder 2 drev i växellådan på min hoj, så en bekant fixa den åt mig. Men sen när den satt på ramen och allt var klart. Så skulle de i lite olja, går i 2.3 liter. Men efter 1.8 liter så vart de fullt. Så vi drog igån den ett tag för att dra runt oljan lite men de sjunk inget och vi våga inte fortsätta längre ifall de skulle vara nå fel eller ska jag låta den få gå ett tag ? hur länge ska den stå? Kan inget själv om mekning men polan kan men han vart också osäker. Är tacksam för svar

Något kan ha fastnat i en kanal tex kuggbit, spån, smuts etc :gnissla

Kanske därför den gick sönder?

(fel forumsdel)

Jag minns knappt trots att jag båge ägt en och renoverat en sådan motor, men nog fyller man på nån liter i motorn och resten i ramen. Har du gjort det?

Japp de är också gjort. Hur vet man att oljepumpen funkar?

DU mäter oljetrycket :) fråga mej inte vart man gör det på din hoj , men du bör köpa en oljetrycksmätare iaf, sen sätter man den någonstans på blocket samtidigt som du drar runt motorn med starten, eller så startar du den.

Om du rycker av smörjröret till toppen så kan du starta och se så de kommer olja ur det

Mata gärna lite olja ur en oljekanna in i toppen. De tog nog 5 sek innan oljetrycket kom igång efter min renovering

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!