Honda XR600 eller Yamaha TT600?

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
KTM 660 -04
Vilken ska man välja?
Vill ha en hoj att busa runt lite med för ca 20 000:-
Med vilken hoj får man mest för pengarna? Jag vill också att den ska vara väg-reggad.

Finns det någon mer man bör kolla på, har läst att XT och DR är sega och tunga stämmer det?

gammla tt600 antar jag att du jämför med.
same shit diffrent name enligt många..
tro inte de spelar nån roll vilken du köper..
är de en nyare tt du mena så har väl den nyare/bättre stötdämpare o sånt...

dock är xr känd som slitvarg o jag har haft en.. rekomenderas starkt att ha ägt minst 1 ggr i sitt liv :tummenupp
xt och dr är tyngre o "slöare" men håller nog bättre.

xt och dr är inget att ha om du ska busa/köra hård offroad... XR/TTR är tunga och slöa nog :-)

Kan man välja och få tag i en TT ifrån -98 och framåt så är det ett bra val.

Dom gjorde en riktig uppryckning -98 på den med öhlins fjädring osv,dock med samma motor vilket dom iofs andvänt sedan -87 eller nåt.

Jag sålde min för 25 000 för något år sedan.

Kan man välja och få tag i en TT ifrån -98 och framåt så är det ett bra val.

Dom gjorde en riktig uppryckning -98 på den med öhlins fjädring osv,dock med samma motor vilket dom iofs andvänt sedan -87 eller nåt.

Jag sålde min för 25 000 för något år sedan.

96 och 97 då? vad för fjädring?

Fullt ställbar Öhlins bak och kraftigare Pollini gaffel fram,Brembo bromsar.

-98 Gjorde Yamaha och Italienska Belgrad en uppryckning på TT då den blev TTR.

Tanken var att den skulle bli en "värsting" enduro.

oki så den duger oså :) bra o veta då jag antagligen komma äga en nån dag.. :)

Så om man kan skarapa ihop ca 30 000 så är en nyare TTR (-98 och framåt) mer att ha en tex en XR från samma år?

Så om man kan skarapa ihop ca 30 000 så är en nyare TTR (-98 och framåt) mer att ha en tex en XR från samma år?
Har precis skaffat mig en TTR för att ha som gathoj. Har inte kört mkt alls men tycker att det är en kanonhoj. Hade en XR förrut men TTRn känns mkt modernare på alla sätt och vis. Snyggare design (upp till var och en), skjutspinnar, skönare dämpare och bättre bromsar. TTRn ligger dessutom av nån konstig anledning bättre till i pris. Kan inte annat än att rekomendera denna hoj.

Står själv och ska välja mellan dessa, har inte hunnit med någon provkörning än men om man kollar på rent fakta så är honda mer än 10kg lättare och har mer kraft i motorn.
Är det någon dom kört båda som kan berätta lita har nämligen hört att yamahan är allmänt karraktärslös och slö medans hondan har bra klipp både i botten och på topp .
Så om någon kunde ta bekräfta/såga de påståendet vore bra.

Har precis skaffat mig en TTR för att ha som gathoj. Har inte kört mkt alls men tycker att det är en kanonhoj. Hade en XR förrut men TTRn känns mkt modernare på alla sätt och vis. Snyggare design (upp till var och en), skjutspinnar, skönare dämpare och bättre bromsar. TTRn ligger dessutom av nån konstig anledning bättre till i pris. Kan inte annat än att rekomendera denna hoj.

Vad var det för årsmodell på din XR?
Jag vill ha en rapp hoj till gatan, funkar Yamahan bättre till det än Hondan?
Kan man köra någon mil på motorväg utan att den rasar? (vad maxar en TTR?)

Är det någon dom kört båda som kan berätta lita har nämligen hört att yamahan är allmänt karraktärslös och slö medans hondan har bra klipp både i botten och på topp .
Så om någon kunde ta bekräfta/såga de påståendet vore bra.

Kan inte uttala mig om Yamahan, men i XR:ens fall så stämmer det att det är BRA klipp (nåja, allt är ju relativt...) i botten o mellanregistret, men INTE på topp!
Du förväxlar nog XR600 med XR650:n, som har det "bästa av två världar"...
Lycka till!
:tummenupp

Kan inte uttala mig om Yamahan, men i XR:ens fall så stämmer det att det är BRA klipp (nåja, allt är ju relativt...) i botten o mellanregistret, men INTE på topp!
Du förväxlar nog XR600 med XR650:n, som har det "bästa av två världar"...
Lycka till!
:tummenupp

japp.. men de är på botten de e kul..
från nästan tomgång på 2an reser sig xr,n
men om du står o kollar på gammla yamma tt så säger benny boost att de går o få fin fin skjuts i dom med, han vet nog.

Vad var det för årsmodell på din XR?
Jag vill ha en rapp hoj till gatan, funkar Yamahan bättre till det än Hondan?
Kan man köra någon mil på motorväg utan att den rasar? (vad maxar en TTR?)
Jag hade en XR650l -95, ungefär samma hoj som XR600 fast med dominator-motorn så jag kan inte uttala mig om effektskillnad. På min TTR är "standard-moddarna" gjorda dvs. strypkabeln urdragen, snorkeln borttagen, slipon och sist men absolut inte minst ett OTR förgasar-kitt. Tror hojen går rätt jämt med en XR600 med samma "avstrypning". Tror dessutom att båda motorerna är lika skottsäkra. TTRn har ju gamla hederliga XT-motorn och det finns folk som kört över 30 k mil utan att ha tagit isär motorn.

men om man jämför de två av lite äldre årsm. typ 87-90 nån gång alltså innan de fick skiva bak. har ni något att säga om denna jämförelse då?:tummenupp

Nu har jag handlat...
Det blev en KTM 640 Supermotard -00
Den går kalas bra. Får väll prova XR och TTR någon annan gång.

*/ ?>
Back