honda xr400r 97:a

• Thread starter Thread starter KJ
  • Start date Start date

KJ

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Buell S1 Lightning & honda xr400r
jag har köpt honda xr400 och den går bra men jag tycker att den är så ruskigt lättkickad jag undrar om nån vet om dom ska vara väldigt lättkickad ? jag har alldrig ägt en cykel med kick förut så jag har inget att jämföra med

KJ skrev:
jag har köpt honda xr400 och den går bra men jag tycker att den är så ruskigt lättkickad jag undrar om nån vet om dom ska vara väldigt lättkickad ? jag har alldrig ägt en cykel med kick förut så jag har inget att jämföra med

Skriver samma som jag skrev i den andra likadana tråden:

Dålig komp, kolven har nypit?

men om kolven hade nypit borde den ju gå dåligt och vara orkeslös eller har jsg fel

men det är ju komp om man rullar igång den visst inte som 1200cc buell motor men komp är det

Den är inte speciellt högkompad, om man säger.
Den har nog autodekomp oxå
Sen kan ju iofs ventilerna stå på för hårt, men har den autodekomp så
kan det vara lite lurigt med ena avgasventilen. Verkstadshandbok....
/u

Den har auto komp. Jag har haft en lika dan och jag fick förklarat för mig att en ventil ligger öppen tills den hoppar igång. Jävligt smidigt när man har bromsat stopp och sitter i ett sur hål och är så trött att man vill kräkas att det iaf är lätt kickat :) .

Last edited:
hatar den där jävla autodekompen,hojen blir ju så jävla lättkickad så man hittar ju inte "toppläget" på kicken :kocko

edit:kanske väckte en gammal tråd :rolleyes:

KJ skrev:
Är nog inget fel.. Dom är ovanligt lättkickade! på gamla xr 600an kunde man plocka av decompen som satt mellan kick/topp utvändigt (vire) Jag har inget decomp på min 650 = trimkam Mycket bättre hittar compläget direkt!

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...