Grrrooov
Medlem
- Gick med
- 5 Apr 2003
- Hoj
- Husa 650, Husqvarna Örnen, M30 Delux. NV10.
Göran_Gullbro skrev:Vill bara varna för vad du ger dig in i... Boost2 ägnade närmare 1,5 år för att få fram en så pass körbar skapelse som han nu sitter och ruvar på som en äggsjuk höna.
Kostnad för färdig produkt lär nog åtminstone bli 3-4 olika turboaggregat för att få en som funkar samt ett antal totalrenoveringar efter några spikningsfestivaler på toppvarv, x-antal olika utformade plenium/avgassystem. Inte lätt att bygga något sådant från grunden...
Men jag ska inte dra ner humöret!!! Kör på medan humöret är på topp!!!![]()
Om du ber på dina bara knänkanske Boost2 kan lotsa dig förbi de största misstagen åtminstone (när man lagt ner så mycket möda som gjort så kanske det inte är det lättaste uppgifterna att få ur honom
)...
/Göran
Om 1,5 år så har jag definitivt inte den maskinen kvar så det är ju inget långsiktigt väl igenomtänkt projekt än utan bara en undersökning i förväg som tur är.
Med en liten turbo från början så bör väl laddet komma i varje fall, sen om det blir en för liten turbo är ju ett problem också förstås. Men ras genom spikning bör man ju slippa om man kör den i bänk direkt och justerar in den och börjar väldigt fett, vet inte hur dom bär sig åt när dom bänkkör så det ska jag inte spekulera i än. Men justera efter behag hade jag inte tänkt mig direkt.
Plenum är nog det största problemet som jag ser det egentligen, storlek och placering av den.
Inget ont om Boost2 men folk i allmänhet som har provat sig fram och lagt en väldans massa tid och energi på att få något att funka bra brukar inte enligt min erfarenhet dela med sig. Ett exempel jag kan dra är ju den som ligger bakom iceroadracing. Nån som fått ur honom vad det är för dubb och hur han bär sig åt? Tveksamt tror jag.
CV förgasare från ktm 640... Är den tillräckligt stor för att räcka till? En sådan gör ju inget om man köper och lägger på hyllan eventuellt, en billig turbo kan ju också få ligga och stila på hyllan om man vill ett tag.
kanske Boost2 kan lotsa dig förbi de största misstagen åtminstone (när man lagt ner så mycket möda som gjort så kanske det inte är det lättaste uppgifterna att få ur honom
)...
De gick ut med en axel genom motorkåpan på motorns tändningssida.