honda x-11 eller gsx1400

Gick med
17 May 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple 995i ´02
Då är man där igen.. :hojsmilie
kan f-n inte bestämma mig.
Blev av med kortet och nu är det snart fixat (uppkörning i augusti !!?!) men kommer missa "säsongen" känns det som.
Men det var inte därför jag sitter och skriver detta.

Sitter i valet och kvalet och undrar,.. varför såldes inte så många x-11(honda) i swe?
Det är riktigt sällan skådad hoj. Söker trådar men hittar inget om den här.
Bike har några recensioner men inte så mycket mer.
Sugen på den men rädd att den kanske inte är så bra ändå?
kört gsx-n men inte x-11, måste till sthlm för provkörning i sådant fall och frågan är om ngn säljare vill ge provkörning innan man kört upp.

plizz help :Bugar
 
Och jag är nöjd med min Suzuki GSX 1400.
Kolla denna tråd om du orkar för mer info.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=102876&page=1

En X11 har mer pulver original och har bättre byggkvalitet... det är ju en Honda.
Men nya X 11 finns inte så skall du ha nytt får det bli GSX1400.

Mitt tips är att prova båda och bilda dig en egen uppfattning.
Jag köpte min GSX enbart på utseende och har inte ångrat mig en sekund.
Kolla mitt garage.
 
Då är man där igen.. :hojsmilie
kan f-n inte bestämma mig.
Blev av med kortet och nu är det snart fixat (uppkörning i augusti !!?!) men kommer missa "säsongen" känns det som.
Men det var inte därför jag sitter och skriver detta.

Sitter i valet och kvalet och undrar,.. varför såldes inte så många x-11(honda) i swe?
Det är riktigt sällan skådad hoj. Söker trådar men hittar inget om den här.
Bike har några recensioner men inte så mycket mer.
Sugen på den men rädd att den kanske inte är så bra ändå?
kört gsx-n men inte x-11, måste till sthlm för provkörning i sådant fall och frågan är om ngn säljare vill ge provkörning innan man kört upp.

plizz help :Bugar

Stora, nakna muskelmaskiner kommer aldrig att bli några volymmaskiner här, så funkar marknaden.

Att just X11 inte slog tror jag personligen beror på det lite udda utseendet...den ser verkligen ut som en avklädd sporttourer med sin feta ram och plastsjok a la jetmotorinsug. Liknande hojar, tec XJR 1300, GSX 1400 och ZXR 1200 har mer rena retrolinjer som jag tror en köpare av den här hojtypen uppskattar mer. Men som sagt, jag kan ha fel...Honda har ju bevisligen haft svårt att sälja sin CB1300 så det kanske är just ett Hondafenomen.

Annars är det inget fel på x11an om man gillar hojtypen. Massor med motor men rätt otymlig för aktiv körning och väl blåsigt om man ska en 30-milatripp i hyggligt tempo.

Jag skulle leta efter en GSX 1400 i de klassiska blåvita Suzukifärgerna. Du får du allt det Hondan erbjuder + looks. :)

Tycker jag
 
Och jag är nöjd med min Suzuki GSX 1400.
Kolla denna tråd om du orkar för mer info.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=102876&page=1

En X11 har mer pulver original och har bättre byggkvalitet... det är ju en Honda.
Men nya X 11 finns inte så skall du ha nytt får det bli GSX1400.

Mitt tips är att prova båda och bilda dig en egen uppfattning.
Jag köpte min GSX enbart på utseende och har inte ångrat mig en sekund.
Kolla mitt garage.

Ja jag skulle gärna vilja testa men vi har "körkorts" frågan, men det går säkert att förklara och få till ett test (det skall ändå inköpas en hoj och inte endast testas). Konstigt att inte x-11 tillverkas längre,.. och åter igen, varför blev det så få sålda i Sverige tro?
GSX-n är riktigt fin, .. och den kommer alltid att vara classic-modern.

Stora, nakna muskelmaskiner kommer aldrig att bli några volymmaskiner här, så funkar marknaden.

Att just X11 inte slog tror jag personligen beror på det lite udda utseendet...den ser verkligen ut som en avklädd sporttourer med sin feta ram och plastsjok a la jetmotorinsug. Liknande hojar, tec XJR 1300, GSX 1400 och ZXR 1200 har mer rena retrolinjer som jag tror en köpare av den här hojtypen uppskattar mer. Men som sagt, jag kan ha fel...Honda har ju bevisligen haft svårt att sälja sin CB1300 så det kanske är just ett Hondafenomen.

Annars är det inget fel på x11an om man gillar hojtypen. Massor med motor men rätt otymlig för aktiv körning och väl blåsigt om man ska en 30-milatripp i hyggligt tempo.

Jag skulle leta efter en GSX 1400 i de klassiska blåvita Suzukifärgerna. Du får du allt det Hondan erbjuder + looks. :)

Tycker jag

ja, precis, den blå vita är riktigt fin.
Men både gsx och x11 är nog lite jobbiga över 130km/h..
.. men recensionerna säger att x11 är riktig jäkel på att hålla sig i takt med caferacer på dom krokiga vägarna om man väl lättar den bort den 20kilo org. avgassyst.:squid
 
Last edited:
ja, precis, den blå vita är riktigt fin.
Men både gsx och x11 är nog lite jobbiga över 130km/h..
.. men recensionerna säger att x11 är riktig jäkel på att hålla sig i takt med caferacer på dom krokiga vägarna om man väl lättar den bort den 20kilo org. avgassyst.:squid

Kåplöst blir blåsigt i den farten, helt klart...men gillar man inte blåst kan man ju åka bil...:D

Med en vass förare, säkert. Men som sagt, jag skulle lägga mina pengar på GSXn: snyggare och med 300 kubik till...sånt¨måste väl räknas på en muskelhoj? :)
 
Jag är så partisk man kan bli... men mer mos i botten av registret än GSX:en får man inte på många hojar.
Min var blå/vit i början... men det gick över... har dock kvar alla originalpryttlarna.
 
och en till bild..

.. på x11.. det märks att jag börjar närma mig mitt beslut kanske :banana
 

Bifogat

  • BS01.jpg
    BS01.jpg
    121.7 KB · Visningar: 74
har en fråga oxå, kan man koppla ur dual brake systeam på hojar?
Är det svårt och kan man eventuellt sabba ngt?:va
 
Vad är försäkringen på någon av de hojarna (X11, GSX1400 el XJR1300)?
Rejält mycket billigare än en klass 7 eller bara något billigare?
 
Vad är försäkringen på någon av de hojarna (X11, GSX1400 el XJR1300)?
Rejält mycket billigare än en klass 7 eller bara något billigare?

Jag betalar 8100kr Hel/Hel via Honda märkesförsäkring (IF) bor i Zon1 å hojen är en -01 så den är ju relativt billig (29år).
 
Jag har inte kört X11:an men jag tycker GSX:en känns otroligt vag och mjuk. Inget riktigt distinkt chassie utan allt från bromsar till fjädring känns... ja, mjukt är nog bästa sättet att förklara det på. Ingen riktig känsla. Jag tyckte det var rätt jobbigt att köra den. Men motorn är det verkligen inget fel på. Pulver var man än ligger i varvtalsregistret och den kändes inte alls så tung som den faktiskt är.
 
ja att lådan på X11:an bara är 5vxl är dess enda baksida än så länge... Känns som att den inte skulle mått dåligt av Blackbirdens 6:e vxl.

Köp å ut å gasa! :) det är mitt råd.
 
Jag hade en X11 -01 som jag körde 3000 mil med utan ett enda problem.,skulle jag köpa en stor nakenhoj i dag så hade jag köpt en X11 igen.


Ok den är lite tung ,men det går att jaga Gixxrar och R1 med den på krokvägar om man vill.

Det som skiljer mest ifrån BB motorn är kammar och lite annan justering på sprutet.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top