Tjena!
Ska byta hoj - följande hojar är intressanta:
Honda VTR1000 SP1
Honda CBR 929/954
Suzuki GSXR1000 K1-K2
Honda VTR1000 SP1:
* Ovanlig, ett plus
* Grymt snygg, snyggast av de ovanstående hojarna
* Lite tung, ett minus
* Aldrig ägt V-twin innan, provkört en kort stund men jag gillar linjär effekt
* Kostar lite mer än 954, 954 mer hoj/prestanda för pengarna.
Honda CBR 929/954:
* Smidiga
* 929 mycket hoj för pengarna, 954 snyggare men dyrare
Suzuki GSXR1000 K1-K2:
* Brutalast rakt fram
* Lite tungstyrd av det man läst
SP1:an ger mest ha begär, men jag vet inte om jag kan förlåta mig själv att köpa en SP1 när man kan få en CBR 954 för samma/mindre pengar. När jag då tittar på en 954 så sneglar man direkt på en 929. Ungefär samma hoj för betydligt mindre pengar. Vet att 929/954 är mer komplett hoj än SP1:an, och förmodligen bättre på alla punkter. Körkänslan kan jag inte uttala mig om då jag inte kört dessa hojar.
Å andra sidan har vi GSXR1000. Tycker den är riktigt läcker, och är nog snabbast iallafall rakt fram av gänget vilket alltid är kul. Vem går inte igång på en brutal motor?
Nu vet jag att jag borde provköra dessa hojar - men det blir ju lite svårt och tidskrävande. Det är inte många som låter en provköra hojar på annonser utan köpesumman i hand. Vet att SP1:an känns lite malplacerad i gänget då det är en V-twin med mindre effekt, väldigt annorlunda 929/954 och GSXR1000 K1-K2 som är mer lika.
Vad hade ni valt och varför? Prisklassen är runt 50 lök.
Ska byta hoj - följande hojar är intressanta:
Honda VTR1000 SP1
Honda CBR 929/954
Suzuki GSXR1000 K1-K2
Honda VTR1000 SP1:
* Ovanlig, ett plus
* Grymt snygg, snyggast av de ovanstående hojarna
* Lite tung, ett minus
* Aldrig ägt V-twin innan, provkört en kort stund men jag gillar linjär effekt
* Kostar lite mer än 954, 954 mer hoj/prestanda för pengarna.
Honda CBR 929/954:
* Smidiga
* 929 mycket hoj för pengarna, 954 snyggare men dyrare
Suzuki GSXR1000 K1-K2:
* Brutalast rakt fram
* Lite tungstyrd av det man läst
SP1:an ger mest ha begär, men jag vet inte om jag kan förlåta mig själv att köpa en SP1 när man kan få en CBR 954 för samma/mindre pengar. När jag då tittar på en 954 så sneglar man direkt på en 929. Ungefär samma hoj för betydligt mindre pengar. Vet att 929/954 är mer komplett hoj än SP1:an, och förmodligen bättre på alla punkter. Körkänslan kan jag inte uttala mig om då jag inte kört dessa hojar.
Å andra sidan har vi GSXR1000. Tycker den är riktigt läcker, och är nog snabbast iallafall rakt fram av gänget vilket alltid är kul. Vem går inte igång på en brutal motor?
Nu vet jag att jag borde provköra dessa hojar - men det blir ju lite svårt och tidskrävande. Det är inte många som låter en provköra hojar på annonser utan köpesumman i hand. Vet att SP1:an känns lite malplacerad i gänget då det är en V-twin med mindre effekt, väldigt annorlunda 929/954 och GSXR1000 K1-K2 som är mer lika.
Vad hade ni valt och varför? Prisklassen är runt 50 lök.