Honda VTR - RC51 RVT?

jompa54

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
Suzuki GSX750F
Sitter o tittar på lite vackra Honda VTR Sp1,Sp2 :yoparty ...bestämmer mig för att leta lite närmare på hondas hemsida.Sp1:or är ur tiden det vet jag men Sp2 har ja för mig tillverkas fortfarande. Hittar dock bara denna hoj som liknar en Sp2...men den har ju ett helt annat namn,
http://powersports.honda.com/motorc...delName=RC51&ModelYear=2005&ModelId=RVT1000R5

Är det samma hoj som en Sp2 fast d bara bytt namn här i europa? Eller är detta en helt ny modell i Honda familjen som ser exakt lika dan ut som en Honda VTR Sp2?

Förvirringen e total :3freak ...men nån fetare modell finns knappast :tuttar

usa-modellen heter RVT om jag inte minns fel, samma hoj men andra dekaler och lack. Ej från riktig källa så det kanske inte stämmer...

SP-1 och SP-2 har alltid hetat RC51 i USA. Same shit, different wrapping.

//Eric

PS. Observera att jag inte tycker SP-1 är en skithoj, jag tycker den är ascool... DS.

jompa54 skrev:
Sitter o tittar på lite vackra Honda VTR Sp1,Sp2 :yoparty ...bestämmer mig för att leta lite närmare på hondas hemsida.Sp1:or är ur tiden det vet jag men Sp2 har ja för mig tillverkas fortfarande. Hittar dock bara denna hoj som liknar en Sp2...men den har ju ett helt annat namn,
http://powersports.honda.com/motorc...delName=RC51&ModelYear=2005&ModelId=RVT1000R5

Är det samma hoj som en Sp2 fast d bara bytt namn här i europa? Eller är detta en helt ny modell i Honda familjen som ser exakt lika dan ut som en Honda VTR Sp2?

Förvirringen e total :3freak ...men nån fetare modell finns knappast :tuttar
I Europa heter den sp1/2 , i USA heter den rc51/RVT. Enda skillnaden är att i USA har dom en annan databox med något som heter soft limit. Alltså en mjukare övervarningsskydd som slår till innan det riktiga skyddet funkar. Många på andra sidan Atlanten kopplar bort detta för att få ur lite mera effekt

Det var så enkelt alltså... någon som vet hur det är med den silvriga färgen...finns denna på både Sp1 o 2? Helt klart den snyggaste färgen i min smak...

jompa54 skrev:
Det var så enkelt alltså... någon som vet hur det är med den silvriga färgen...finns denna på både Sp1 o 2? Helt klart den snyggaste färgen i min smak...
sp1 01 finns i silver

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!