mr_rockster skrev:
Tjenare!
Är sugen på en Honda VTR 1000F -97 -98 typ och ha som brukshoj. Åka ner till kusten och åka små rundor på, skjutsa lite på etc. Ingen bankörning eller så, då tar jag motarden. Finns det mycket lull lull att köpa till och plockamed?
Är det något speciellt man ska tänka på att kolla på förutom det vanliga?
Vill gärna veta ALLT!
- Johan
Nja, är väl som du skriver, bara kolla det "vanliga", och hoppas att den inte gått mycket på bak och framhjul...

sliter ju en del på hojen, men vet faktiskt inte riktigt hur man listar ut det, kanske om kjedja eller packboxar är bytta i "förtid".
Annars så tror jag VTRn en outslitbar traktor... peppar, peppar... Min har gått 2.800 mil, en polares 8.400 mil, en annan 3.400 mil, två har bytt bakhjulslager, en har problem med varningslampan för bensinnivå, en bytte bromsskivor vid 4.000 mil, annars så har jag inte hört något alls

Jo, den kan tjuvstanna, den inte helt okända VTR-nysningen, men om jag förstått rätt så är det en förgasarjusteringsfråga, tror det finns något om det på VTR-forumet:
http://vtr.nu
Annars vet du antagligen redan att -01 och framåt har 19 liters tank iställer för 16, skulle välja en -01 framför en -00 om jag hade möjligheten, bara för dom 3 litrarnas skull....
Annat allmänt tips, när du väl köpt en VTR, byt bums till progresviva gaffelfjädrar, WP eller Öhlins, och 15w olja istället för 10w, blir en helt ny hoj! Samt, givetvis slänga på stålomspunna bromsslangar.
Lull lull, jo, finns ju en del, mängder av ljudförskönare, kåpglas, innerskärmar osv osv
Lycka till med VTR-köp!
/B