Honda vtr 1000 firestorm nån som vet om det är en bra hoj?

Tackar har sett det med verkar som den slutade tillverkas 2005 jag ska fråga mc försäljaren hur det ligger till ,samt kolla upp länken du skickade

Stog i trafik första gången i sverige 2007 ,3 ägare senaste ägare var nu mc firman som säljer den men verkar knepigt om den slutade tillverkas 2005

Stog i trafik första gången i sverige 2007 ,3 ägare senaste ägare var nu mc firman som säljer den men verkar knepigt om den slutade tillverkas 2005

I trafik första gången i utlandet?

Annars har det väl varit en hyllvärmare som inte tagits i trafik förrän just 2007.

Inte så ovanligt att garantin gått ut på hojar som gått lite, då folk har en vana av att inte serva var 12:e månad vilket är ett grundkrav för att den förlängda garantin ska gälla.

Kan ju vara så ja, bad om att få se service dokumentation när jag ska provköra den

I trafik första gången i utlandet?

Annars har det väl varit en hyllvärmare som inte tagits i trafik förrän just 2007.

Stog fordons år 2007, sett flera på vtr forum som har hojar från 2007 så den måste tillverkats då

Last edited:
I Sverige såldes den fram till -07. Sen är det möjligt att det varit -05:or som inte blivit sålda från hondas lager eller liknande. Om jag har rätt för mig så är -02 och nyare i princip samma.

I Sverige såldes den fram till -07. Sen är det möjligt att det varit -05:or som inte blivit sålda från hondas lager eller liknande. Om jag har rätt för mig så är -02 och nyare i princip samma.

läst det med att från 02-07 är i princip samma hoj iallafall i motor

MINIMALA förändringar redan från ´97 och framåt.
Tank, instrumentering, styre mm tror jag ändrades ´01(?).
Kamkedjesträckarna är andra på ´03 och framåt.

ok bra att veta

Inget konstigt att en 2005a kommer på gatan 2007.
Det är ju bara att kolla hur många 2010 spritt nya hojar som nu ligger på blocket. Och med stor sannolikhet är på gatan våren 2012. För nu sänker handlarna priset.
Köpte min Traja i januari. Hämtade sedan ut den hos handlaren i Mars. Inga problem ha den stående hos handlaren i 2 månader.

Inget konstigt att en 2005a kommer på gatan 2007.
Det är ju bara att kolla hur många 2010 spritt nya hojar som nu ligger på blocket. Och med stor sannolikhet är på gatan våren 2012. För nu sänker handlarna priset.
Köpte min Traja i januari. Hämtade sedan ut den hos handlaren i Mars. Inga problem ha den stående hos handlaren i 2 månader.

Kan säkert vara så

Ta det lugnt på ettan, den är bottenstark som fan. Kommer ihåg när jag provkörde innan köp och kom från en 750cc radfyra. Kom in i en rondell och trodde jag låg på tvåan då varvet var så lågt, gasade på lite lätt ut ur rondellen och pang så gick framhjulet till väders :D

VTRen kallas även för Enhjulingen

lite info om VTRhttp://www.vtr.nu/viewtopic.php?f=6&t=18

Last edited:
Blev en firestorm :)

Körde en ordentlig runda i dag på nån timme,satan jag ångrar inte att jag byte bort min kawa firestormen är underbar att åka kurviga vägar samt perfekt vid omkörningar,samt väldigt kul när man drar på gasrullen :D, körde över en höjd lekte med gashandtaget på 2 ans växel gasade till för skojs skull då går framhjulet upp i luften var inte bered,men en riktigt skön känsla då började jag älska firestormen:tummenupp

ja :) körde ju parallell twin innan annars hade jag nog tyckt det varit en jobbig motorgång med twin

Ser att du har slipon på med. Mkt trevligt! Jag hade något billigt, riktigt högljudt slipon. Kommer ihåg att man kände kolvslagen i bröstet när den gick runt på startmotorn, om man stod bakom. :tummenupp

Känns som ett bra byte mot min kawasaki er6f 09 då det blir ny er6f 2012 vet ju inte hur mycket kawan sjunker i andra hands värde mot 2012 års mod
fick iallafall en sjukt mycket roligare hoj med firestormen finns vrid så det räcker
samt väldigt skön hoj att köra kurviga vägar ,samt skön körställning,bra vindskydd

Plockar upp den här tråden med en liten fråga.

En polare som fått ett erbjudande om en VTR -97.
Dock så dör hojjen vid körning i regn. Är det nån som vart med om det tidigare och vet vad man ska titta på?
Mil och skick är för mig okänt.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...