Honda vs. Yamaha vs. Kawasaki?

amfibiesoldat

Sergeant
Gick med
22 Apr 2008
Hoj
Honda CB600F -09
Först så ställde jag in mig på att tjacka en Honda CB600F hornet, sen blev jag tipsad om en Yamaha XJ600 och sen såg jag en Kawasaki ER-5 alt. ZR-7.

Det blev mycket nu. Frågan är, en Hornet -99 kostar ca 40.000kr begad. Yamaha's XJ600 från -99 går på nästan hälften, 28-35.000 och kawasaki ER-5 från -04 går på 35.000. ZR-7 går på typ 30.000 från -99

Varför är hornet dyrare? Helt plötsligt blev min första hoj mycket jobbigare.

Hornet ROCKS!! :yoparty
Har väldigt bra prestanda/pris rolig att köra, lätt att slanga, kvalitutta som går att lita på!

Sätt på ett slip-on så får du lite skönt muller också!
Kvalitet kostar. Det måste ju finnas en anledning till ett högre andrahandsvärde... ?!

Horneten har ju högst effekt, och så är det ju en honda som sagt... *ler inte alls objektiv*
Fast du borde kunna få en -99 för runt 35, jag gav 40 för min -00 förra året....

Hornet och gamla hondor har lite högre pris och lite högre status än andra hojar, "Det är ju en honda!". Honda har bra fit and finish och man kan lite på kvaliteten. Jag skulle tro att Horneten är mycket roligare än xj600 och kaworna, om du inte kikar på ER-6. Om du hittar en Triumph Street Triple begagnad för de priserna så är det inget att fundera på, fast jag tror att det inte är så många som säljer dem ännu. Många väntar på sina som de beställt.

Tänk på.

Det skiljer på försäkringspremier åxå...har du en budget att följa , kolla med förs.bolaget vad du får betala på varje model.

Hornet är mycket modernare hoj, konstruktionsmässigt än XJ600 som inte ens var modern på 80-talet, därav prisskillnaden. Jämför hellre Hornet mot FZS (Fazer) 600.

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo