Honda VFR800 värmehandtag problem.

dvig123

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2020
Hoj
-
Hallå!
Har en Honda VFR 800 -03. Högra handtaget släppte fästet så det gick och snurra runt det hur som helst.

Har åtgärdat det nu med hårspray och lite tejp så det sitter åt igen.
Men problemet är att när det släppte så lossnade även handtagsvärmarkabeln som satt fast inne i gummit.

Det ser inte ut som att det går att laga på något sätt utan att jag måste köpa ett nytt.

Någon här som haft liknande problem?
Och om man måste byta båda handtagen eller om det finns ett höger endast att köpa.
Har letat men kan inte hitta något original värmehandtag.

Hade en VFR -08 och där slutade dom fungera hux flux och om jag kommer ihåg rätt såldes dom bara komplett till förvånansvärt högt pris #original. Vill återigen minnas att jag hade tur och min go to Hondamek hade ett öppnat kit han använt annan del ifrån så det blev lite billigare.

På min Africa twin den äldre köpte jag Oxfords värmehandtag på någon rea, fungerar minst lika bra och var inte så tokiga att montera själv.

Kör Oxfordhandtag på min -06 och det funkar bra tycker jag. Lite fundersam hur du fick handtaget att snurra runt bara för jag tror inte att jag hade på något lim på gasrullens handtag, det var tight nog som det var.

Nyheter
Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

Back