Honda VFR-tråden

Problem!!!!

Kör en vfr 800 2006 och nu börjar den rassla när man motorbromsar, vet ej va detta kan vara:mad:
Den har gått ca 2600 mil och den stora servicen är gjord vid 2400mil.
Någon som har samma problem eller hört nåt liknande?:gnissla
Kommer det från kedjan eller resten av drivpaketet?
 
De konstiga är att de låter som de rasslande ljudet kommer framifrån. Ljudet verkar bara uppstå när jag motorbromsar, inte när jag drar in kopplingen. :smasha
 
Skit vid främre drevet? Hur långt har drivpaketet gått?
När man motorbromsar "knycklas" kedjan ihop annorlunda än när du ger gas. Är det glapp i kedjan kan den kanske ligga emot glidskyddet på svingen eller i svåra fall mot kedjeskyddet.

Kolla kedjans spel till att börja med.
 
Skit vid främre drevet? Hur långt har drivpaketet gått?
När man motorbromsar "knycklas" kedjan ihop annorlunda än när du ger gas. Är det glapp i kedjan kan den kanske ligga emot glidskyddet på svingen eller i svåra fall mot kedjeskyddet.

Kolla kedjans spel till att börja med.

Tack för svar:tummenupp
Skall kolla upp detta och hoppas de är de som spökar..... så att de inte är nåt annat...
 
är väl lika tråkig som föregångaren antar jag.
108 hk och får växla som en tok för att det skall hända något.
en uppborrad variant på 140 hk hade fan varit något.
 
eller hur .. 1000 cc VFR på 150 häst .. Den nya instrumenteringen ser riktigt bra ut, men inte nog för att jag ska byta
 
sɐəɹpuɐ;6011451 skrev:
De har redan en VFR med 1237 cc och 173 hästar. Jag kan bara tala för mig men jag har inget omedelbart behov av mer effekt.

vfr 1200:an är en av de 3 tråkigaste hojar jag kört ..
 
Du menar alltså att en VFR på 800 kubik och 108 hästar är riktigt bra "men inte nog för att /.../ byta", att 1000 kubik och 150 hästar vore bättre men att 1200 kubik och 173 hästar är nära det tråkigaste du kört. På så vis.

Jag konstaterar att våra upplevelser skiljer sig åt. Jag tycker att all den där kraften är underbar, i synnerhet som den kombineras med den bekvämlighet, körglädje och användbarhet som jag förväntar mig från en sporttouring. Helt enkelt som en 800, som jag också gillar och definitivt skulle kunna tänka mig att äga, men mer.
 
Last edited:
vfr 1200:an är en av de 3 tråkigaste hojar jag kört ..

Byte från tuono v4r. Klart det är två olika hojar, men att vfr 1200 skulle vara tråkigt. Vet i tusan.
Bekväm, lättstyrd, härlig motor med kraft, kanon bromsar, stötdämpare flyter på kanon.
- inget man busar med på bakhjulet.

Ps inget central stöd = ingen touring hoj
Xx1 har väl centralt stöd:D
 
Last edited:
ja jag hörde något om att du körde en vfr .. Det var helt enkelt inget för mig. Grattis till köpet
 
Jag förväntar mig att se detta från dig i sommar utanför Assen Andreas.

Mina körlärare fokuserade inte på bakhjulsåkande så jag får erkänna att jag har en kunskapslucka där. ;-)

Ett par extralektioner när vi ses i sommar? Lyfta framhjul och skrapa knäpuckar.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top