Honda VFR-tråden

Någon som känner någon som letar en fin VFR ?
Min VFR800 2008:a drygt 600mil kommer att åka ut på annons till våren, då gumman börjar bli rund om magen.
Och jag åker alldeles för sällan redan nu, och det kommer bli ännu mindre till sommaren.

Ska du verkligen sälja? Jag slutade aldrig köra när sonen kom förra våren, och har inga planer på att sluta i höjd med nummer två som ska ploppa ut i juni.

Tänk igenom detta noga innan du säljer! :fakta
 
Ska du verkligen sälja? Jag slutade aldrig köra när sonen kom förra våren, och har inga planer på att sluta i höjd med nummer två som ska ploppa ut i juni.

Tänk igenom detta noga innan du säljer! :fakta

Haha, ja har aldrig tänkt igenom varken inköp eller försäljning, när jag ser att den sålda maskinen försvinna i kurvan så :huvet :gråta..
Så är det jämt, sen ut på blocket och leta nytt efter en vecka.
Men den här gången har jag märkt att det blivit mindre och mindre åkning,den står mest i garaget, vilket märks på milen.
Och skulle jag känna behovet så har jag både en bror och far som jag kan låna hoj utav.

Möjligen blir det ett byte mot en fyrhjuling som man kan roa sig med både sommar och vinter.:rofl
 
Någon som känner någon som letar en fin VFR ?
Min VFR800 2008:a drygt 600mil kommer att åka ut på annons till våren, då gumman börjar bli rund om magen.
Och jag åker alldeles för sällan redan nu, och det kommer bli ännu mindre till sommaren.

Ja, jag känner en - JAG!
2007-2009 med låga mil och med väskor ligger varmt om hjärtat. Jag ska ha en VFR bara, helt enkelt.
:hej
 
Jaha då är jag tillbaka i Viffer träsket igen. :-)
Så om någon vill köpa en Fireblade 929 billigt så är det bara att höra av sig. Den ska bort.:D
 
Vfr 800?

Hej alla.

Är ny på forumet och även ny hoj åkare. Har bara kört en sommar på min lilla xj 600.
Tog mc kortet i somras.

Har en fråga, kanske fel forum då jag ej är sport hojs kille.

Tänkte byta ut min lilla xj mot något annat till denna säsong och har fallit för vfr 800.
Den känns lite stor och klumpig, (inget man gör krypkörnings konbanan med) men samtidigt som en rejäl landsväg kryssare.

Tycker om att glida på landsvägar och köra några timmar i sträck.

Min fråga. Hur upplever ni som kört vfr den?
Är den tung och bänglig i låga farter?
Ett omdöme om hojen helt enkelt.

Kan lägga till att jag är liten till växten. 167 cm 60kg. byggd som en 12 åring : )

Tack på för hand.
 
Skulle nog gå alldeles utmärkt att ta krypkörningen med Viffern. Jag tyckte den var helt ok till allt, men inte riktigt bra på något särskilt. En kompromisshoj, som funkar till det mesta.
Det du skriver att du vill ha den till, funkar den utmärkt för.
Den har rätt låg tyngdpunkt. Jag är inte mycket större än dig och man vänjer sig fort, för den är rätt lätthanterlig. Det du kommer så småningom att inte tycka om, är att du antagligen skulle vilja ha mer kräm i den, men det är ett senare problem.

Motorn skottsäker(i princip iaf). Inga direkta nackdelar bortsett från vad jag skrivit ovan.
Jag hade en -05:a. Bra årgång, men -06 har lite annorlunda VTEC-varvtal (i och ur) Jag hade nog hellre tagit en sådan isf.
 
tycker 800an är ganska lite och smidig, den går verklige inte under stor o klumpig kategorin iaf .)
 
Jag har en elev som är mindre och lättare än dig som köpte en VFR 800 -99 som hon hade någon lektion och körde med. Inga problem alls.
Jämfört med din så är den lite större men jag tror inte du kommer märka detta när du sitter på den.
Köp :tummenupp
 
Tänkte byta ut min lilla xj mot något annat till denna säsong och har fallit för vfr 800.
Den känns lite stor och klumpig, (inget man gör krypkörnings konbanan med) men samtidigt som en rejäl landsväg kryssare.
[...]
Kan lägga till att jag är liten till växten. 167 cm 60kg. byggd som en 12 åring : )

Min övningskörare hyrlånar min VFR750, det funkar bra även i konbanan. Problemet är mer att denna viffer har ett bredare styre monterat som tar i kåpan och gör att vändradien blir modell supertanker, men han kommer runt iaf. Övningsköraren är runt tre meter lång och väger 150 kg iofs. Jag med mina 172 cm tåar mest på övningsviffern (den har dessutom urgröpt sadel).

Så länge du har rull och stöttar med gasen blir det inga problem. :rolleyes:
 
Ni som har konverterat till Xenon på V-tec modeller, har ni bytt både hel och halv eller bara det ena?
Var har ni köpt xenonpaketen? Har ni haft några problem? Förutom besiktningen förstås. :rolleyes:
 
Jahapp, då har man lämnat VFR stallet för den här gången.
Pärlan fick igår flytta tillbaka till Uppsala där hon såldes för 5 år sedan, kändes lite tomt i garaget idag:gråta
 
Ni som har konverterat till Xenon på V-tec modeller, har ni bytt både hel och halv eller bara det ena?
Var har ni köpt xenonpaketen? Har ni haft några problem? Förutom besiktningen förstås. :rolleyes:

http://www.xenonkungen.com/se/xenon/xenon-motorcykel-kit/

Xenon tycker jag gör mest nytta på halvljus. Har ingen Vtec utan en xenonkonverterad VFR-97:a, men iaf. Konverterade bara den ena strålkastaren med ett bixenon-kit. Den andra strålkastaren går bara på vid helljus ändå.

Lyser båda framlamporna på Vtec på halvljus?
 
Last edited:
Har kollat Xenonkungen, men det blir för jäkla dyrt, det behövs fyra set.
Båda halvljusen lyser samtidigt.
Blir nog att vänta med xenon tillsvidare.

Börjar med att fixa körställning och svängegenskaperna först.
 
Har kollat Xenonkungen, men det blir för jäkla dyrt, det behövs fyra set.
Båda halvljusen lyser samtidigt.
Blir nog att vänta med xenon tillsvidare.

Börjar med att fixa körställning och svängegenskaperna först.


Det som talar för Xenonkungen är att de har en sensationellt liten ballast.

Du kan ju sätta på en sida bara- kostar knappt 400 kr isf.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top