Honda VFR försäkring?!

F1eX

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2006
Hoj
Honda VFR -00 - såld, Yamaha XJ6 -09
Tjenare!

Jag har precis köpt och importerat en Honda VFR -00 från tyskland!
Jag har inte reg-besiktigat den än så jag har inge reg-nr men jag har börjat kolla på försäkringar..

Vilken försäkring har ni till era VFR?
Bor?
Ålder?
Skadefria år?
Jag tänkte att det hade varit bra med lite erfarenhetsutbyte eftersom jag är helt grön på området!
Tack!

Tjena! ett tips är att kolla med Hondas märkesförsäkring. inte exakt säker på deras rutiner men jag vet att en besiktningsman kommer att kontrollera cykeln innan den godkänts. själv åker jag vfr 93a o den kostar mig 6330 kr om året helförsäkrad hos trygghansa, 0 skadefria år (tog lappen i år) och bor lite norr om göteborg, ålder 26. Men sen kan det löna sig att ringa runt och kolla med.

//Mvh Stefan

Tack Benke!

Jo, jag har pratat med Honda och dom sa att dom måste "kontrollera" att det är n VFR för deras märkesförsäkring.. 1200 för att en gubbe ska slänga ett öga på den o konstatera att det är en VFR..:huvet
Är samarbetet med IF verkligen den bästa då?

Min förra hoj, VFR750 -94 gjorde jag en honda-bes på, 600kr kostade det och jag fick då 4900 hel/hel. Innan Honda-bes skulle samma försäkring kosta mig 29.000 hel/hel :va

25år, Eskilstuna

Jag har precis köpt mig en nyare VFR, även denna import, samma visa gäller där. Samma siffror också.

Det är If som kräver besiktning av hojen för att klassa in den på märkesförsäkringen. Innan dess blir den försäkrad som vilken annan sporthoj som helst.

Det gäller bara importer som aldrig varit försäkrade hos IF tidigare. Om tidigare ägare haft märkesförsäkringen ska de inte behöva besikta den igen.

Sist jag kollade hade märkesförsäkringen högre själv risk än en standard TH.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back