Honda VF500F Interceptor, delar sökes!

ZerQ

hmm jaha
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Yamaha XJ900
Hej

Jag har precis köpt mig en Honda VF500F interceptor -85'a. Nu söker jag framför allt motordelar såsom packningsatser och eventuellt kamaxlar/kompletta toppar eller en komplett fungerande motor.

Nu har jag letat runt och har utav 9 av 10 skrotar och mcbutiker fått ett stort frågetecken till svar :huvet

Vet någon vart man kan hitta delar? Har kollat runt lite på eBay och hittat ett par saker som jag behöver men inga motordelar.

Tydligen skall det finnas en kille i Gnarp/hälsningland som håller på med dessa motorer till skotrar, är det någon som känner hans namn och telenummer?

/ZerQ

Hej du.
Nej, det är inte så konstigt att de ser frågande ut.
Modellen togs ALDRIG in i Sverige,,så du kan nog inte hitta nånting alls i Svearike till just den hojen.
Han, token i norrland, som byggde (nåja, satte ihop 2 v4-500 till en V8:a) V8:an hade ju tagit de från USA,,och han trodde att han skulle kunna hitta trim till de dessutom,,,ha ha ha,,,
Finns INGET sånt till VF 500-motorn,,är jag ganska säker på.
Försök bara hitta trim till en t.ex.VFR 750, så får du se,,inte ens där kan du hitta alltför mycket,,om ens nåt!!
Däremot så fanns modellen i Danmark så med lite tur kan du kolla med skroterna där om det finns delar.
Hälsar Mogens.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...