Honda vf1000 -84

andreas7331

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2017
Hoj
honda
Hej! Har hittat en Honda vf1000 -84 som jag vill köpa.
Den har gått lite och det är för att han fick problem med kamaxeln som han bytte ny ifjol + lite annat sa han.
Vet att dom hade problem med kamaxlar och smörjningen men är ändå sugen på att köpa för att bygga om den.
Är det rent utav idiotiskt att kanske köpa en problem hoj? Tänker nu att eftersom han har bytt mycket osv osv så är ju det mesta löst för ögonblicket men tror ni att problemen kommer tillbaka eller?

Mvh Andreas nybörjade på motorcyklar :)

Hej! Har hittat en Honda vf1000 -84 som jag vill köpa.
Den har gått lite och det är för att han fick problem med kamaxeln som han bytte ny ifjol + lite annat sa han.
Vet att dom hade problem med kamaxlar och smörjningen men är ändå sugen på att köpa för att bygga om den.
Är det rent utav idiotiskt att kanske köpa en problem hoj? Tänker nu att eftersom han har bytt mycket osv osv så är ju det mesta löst för ögonblicket men tror ni att problemen kommer tillbaka eller?

Mvh Andreas nybörjade på motorcyklar :)
Hjälpte en förra året med att moddifiera kamkedje sträckaren på en 84 förra året som rullat va 5000mil och där såg kammarna bra ut fortfarande .
Tror bra olja och byten hjälper sedan var det nått en gammal honda räv sa om ventiljusteringen angående kammarna .
Tydligen stog det fel i boken så alla hade för tajta justerade ventiler och det hjälpte till att slita på kammarna .
Skal tydligen vara större spel än vad som sas ifrån fabrik.
Gillar du mc'n och den ser ok och låter ok köp pch bygg tycker jag

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Hjälpte en förra året med att moddifiera kamkedje sträckaren på en 84 förra året som rullat va 5000mil och där såg kammarna bra ut fortfarande .
Tror bra olja och byten hjälper sedan var det nått en gammal honda räv sa om ventiljusteringen angående kammarna .
Tydligen stog det fel i boken så alla hade för tajta justerade ventiler och det hjälpte till att slita på kammarna .
Skal tydligen vara större spel än vad som sas ifrån fabrik.
Gillar du mc'n och den ser ok och låter ok köp pch bygg tycker jag

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Tack för svaret. Blir nog så att jag köper den imorgon isåfall :) Min tanke är iallafall att ta hand om den som fan ;)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026