Honda vf 750c magna ( v45 ) surar ner sig efter ett tag?

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
Drog iväg och köpte en magna till superpris, med ojämn gång och lite småfix.

Någon tidigare ägare hade tydligen tätat flottörhusen med nått klet som inte tålde bensin (antar jag att det är?, se bifogad bild. och bränslefiltret är rent och fint.)

10364059_10152494482979711_2779517909103255082_n.jpg

Och jag fick nyss igång den, väldigt hög tomgång. och efter ett litet tag (kanske en minut) så börjar den låta sämre och sämre medans den stinker mer och mer soppa.

Problemet är att förgasarna sitter så jävla bra till på dom här att jag inte når att få bort luftburken (som förövrigt är i alu) så jag kan inte ta ner förgasarna.

dock har jag tömt ur förgasarna, fyllt upp sen tömt ur igen, upprepat ett par gånger tills såsen såg bra ut.
dock finns det ju säkert sånt där härligt svart gojs kvar i dom.

är det någon möjlighet att det ligger uppe vid flottörnålen och kärvar ihop där?

sen sitter det ett icke orginal bränslepumps relä. kan relät vara en bidragande faktor? att pumpen får pumpa typ konstant och pressa in soppan?

vad tror ni?
hade ju självklart tatt ner gasarna om jag haft möjlighet, och gjort en proper rengöring.
 
"Som vanligt" med en cykel som stått länge, ner med förgasarna och rengör ordentligt..
Helst med ultraljud och har du inte tillgång till det så "funkar" wd40 och tryckluft..

På ett eller annat vis går det att få ner förgasarna..

http://bit.ly/1xEuw3b
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top