Honda tillbehör billigt + hjälm

melchor78

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Honda Hornet 600FA -07
Hej

Som ny ägare till en Honda Hornet 600FA så vill jag gärna veta vart jag köper tillbehör och dylikt billigt? Är det import som gäller eller vad?

Jag har kikat lite på hjälmar, men vill gärna veta där också, vilka märken är det med bäst kvalite?

Några snygga hjälmar, så ser riktigt "manliga" ut? Svart, mattsvar, grått

Tillbehör:
www.ebay.co.uk (de har allt)
eller .de / .com

Alla premiummärken är av bra kvalitet, hitta en som sitter ordentligt på huvudet. Alla jobbar efter olika former på skallen. Manligt är en Brain cap men känns ju sådär att åka runt med:tummenupp

Kan rekommendera R&G Tail tidy. Gjorde iaf min CBR600F bra mycket snyggare.

Tror Shoei GT-Air har fått bra kritik har själv en sådan och är riktig nöjd.

Åk till din lokala mvhandlare och prova dig igenom sortimentet av glas/kol-fiber hjälmar. Den som passar bäst köper du! Sålänge du köper en fiberhjälm som passar så är de säkerhetsmässigt tillfredställande. Sen finns där 100 åsikter om vilken hjälm som är bäst, personligen har jag Shoeis dyraste modell men jag betalar inte direkt listpris för dem.

När du sedan skall byta hjälm nästa gång och vet vad du gillar å kan du köpa online och spara en slant.

Själv kör jag med Marushin. Fått utmärkta betyg av Sharp och betydligt billigare både själva hjälmen och visir än Shoei om man skulle vilja byta.

Japp, Marushin Carbon är grym! Visirmekanismen är inte den bästa, har bytt mekanismen 2ggr på garantin men annars, vilken hjälm! 1000g! Har tidigare kört med både Arai och Shoei fast blir nog en Marushin igen nästa gång.

Japp, Marushin Carbon är grym! Visirmekanismen är inte den bästa, har bytt mekanismen 2ggr på garantin men annars, vilken hjälm! 1000g! Har tidigare kört med både Arai och Shoei fast blir nog en Marushin igen nästa gång.

Själv har jag en 777 tror jag. Aldrig haft några problem med mekanismen på den :)
Kan vara lite vibrationsljud från ventilerna på huvudet ibland men det är överkomligt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti