Honda ST1300, elfel

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Hej,

Köpte nyligen en begagnad Honda ST1300 som maskinellt fungerar prickfritt. Vad som däremot verkar strula är elektroniken. Vad jag menar med elektroniken är återuppladdning av batteriet under körning alternativt regulatorn. Har plockat ut batteriet som verkar ta emot laddning, en slutsats som leder mig tro att felet sitter i motorcykeln. Tidigare ägdes motorcykeln av Polisen som monterat div. olika tillägg, kan dessa ligga och dra ström på något sätt? Alla tidigare installationer så som extralampor, GPS respektive div. extrauttag har ingen applikation kopplad till sig. De borde alltså inte försörja någonting med ström. Problemet är alltså att motorcykeln efter cirka 40 minuters körning stannar. Hastighetsmätare och varvräknare går båda ner till 0 samtidigt som motorcykeln börjar hacka. När den sedan stannat hör man hur startmotorn inte orkar gå runt och motorcykeln är helt "död".

Har någon upplevt ett liknande problem och kanske har en lösning? Många verkstäder är fullbokade och har inte tid att se över problemet. Tacksam för tips.

Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...