Honda SP1-tråden

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Det är så krångligt att lägga upp bilder..:huvet
Tänkte ta premiärturen idag. Har monterat bullerburkarna och bytt broms & kopplingsvätska.
Det tog en hel lördag..men man måste ju ta en snus och en kaffe emellanåt också.

En annan grej, jag ville byta kylarvätskan också men det var ju krångligt? På andra hojar brukar det sitta en skruv vid vattenpumpen för att tappa ur systemet, men hittade inget sådant. Manualen beskriver mest hur man kontrollerar nivån samt demonterar kylarna :/
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Det är så krångligt att lägga upp bilder..:huvet
Tänkte ta premiärturen idag. Har monterat bullerburkarna och bytt broms & kopplingsvätska.
Det tog en hel lördag..men man måste ju ta en snus och en kaffe emellanåt också.

En annan grej, jag ville byta kylarvätskan också men det var ju krångligt? På andra hojar brukar det sitta en skruv vid vattenpumpen för att tappa ur systemet, men hittade inget sådant. Manualen beskriver mest hur man kontrollerar nivån samt demonterar kylarna :/

Jag lossar nedersta slangen, sen kanske jag sköljer nån gång extra, beroende på hur uckig den gamla kylvätskan är.
 

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Okej! Orginal eller eftermarknads? Behöver bara själva pinnen/pinnarna. Men beroende på pris så kan ju även kompletta fotpinnar vara intressant. Vad hade du tänkt dig för pris?
 

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Det är så krångligt att lägga upp bilder..:huvet
Tänkte ta premiärturen idag. Har monterat bullerburkarna och bytt broms & kopplingsvätska.
Det tog en hel lördag..men man måste ju ta en snus och en kaffe emellanåt också.

En annan grej, jag ville byta kylarvätskan också men det var ju krångligt? På andra hojar brukar det sitta en skruv vid vattenpumpen för att tappa ur systemet, men hittade inget sådant. Manualen beskriver mest hur man kontrollerar nivån samt demonterar kylarna :/

Jag bytte härom året. Den jag tappade ur var schysst. Jag lossade också nedersta slangen. Jag varmkörde hojen två gånger(och lät den svalna emellan..!)med bara dest.vatten i och tappade ur för att skölja ur systemet. Sedan i med ny etylenglykol. Efter kylvätskebyten SP1:an upplever jag att den tenderar att hålla ngn grad lägre vid körning. Kan vara inbillning dock..:gnissla
 
Last edited:

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Jag har inte bytt än, kör så lite på den. Det blir oljebyte innan säsongen är slut, så då blir det kylarvätskan med
 

Johanns400r

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2014
Ort
Uppsala
Hoj
1985 RD500 ,1988 RD350, 1986 NS400R, 1992 CBR900RR, 1979 GS1000S, 1985 GSX-R750
Ska kolla på en lågmilad SP1 under 1000mil som ska vara i ett väldigt bra skick och till den så ingår det ett racekit. Skall tydligen vara nåt kit som Honda tog fram och sålde tillsammans med mcn för dom som ville köra bana med dom, ska bla vara andra ljuddämpare, och slicks följde med, dom finns kvar dock gamla..
Är det någon som vet något mer om vad som ingick i detta racekit? Tacksam för svar isåfall.
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Ska kolla på en lågmilad SP1 under 1000mil som ska vara i ett väldigt bra skick och till den så ingår det ett racekit. Skall tydligen vara nåt kit som Honda tog fram och sålde tillsammans med mcn för dom som ville köra bana med dom, ska bla vara andra ljuddämpare, och slicks följde med, dom finns kvar dock gamla..
Är det någon som vet något mer om vad som ingick i detta racekit? Tacksam för svar isåfall.
Hittade detta. Mkt grejer, tank, sving, hjul, kylare ..m.m
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Ska kolla på en lågmilad SP1 under 1000mil som ska vara i ett väldigt bra skick och till den så ingår det ett racekit. Skall tydligen vara nåt kit som Honda tog fram och sålde tillsammans med mcn för dom som ville köra bana med dom, ska bla vara andra ljuddämpare, och slicks följde med, dom finns kvar dock gamla..
Är det någon som vet något mer om vad som ingick i detta racekit? Tacksam för svar isåfall.
Spännande, kan inte rulla många Spettor med under 1000 mil på mätaren,

Har du några bilder?

Vad jag vet släppte Honda två HRC kittade "race ready" versioner av SP1 för den amerikanska marknaden. Vet dock inte om de någonsin tog sig över till Europa. Har du fått skott på en sån så är det bara att handla, en klockren samlarhoj

Här har du mer info
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Skitbra om den blir såld för d priset! Då kan jag lägga ut min för 75 nästa vår?

Det blir nog tufft även om det är en svensk lågmilare. Har inte sett några Spettor för de priserna -än.

Verkar vara en handlare som vet hur man tar bra betalt iaf :fakta
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
såld/borttagen

Häpnar över prisnivån på SP1. Funderar ibland på att sälja, men så kör jag en sväng och inser att det inte finns nån roligare hoj :)

Har man som jag en skapligt orörd årsm 2000 och vill få ångest över allt som kanske borde göras med hojen kan jag rekommendera denna:

 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
såld/borttagen

Häpnar över prisnivån på SP1. Funderar ibland på att sälja, men så kör jag en sväng och inser att det inte finns nån roligare hoj :)

Har man som jag en skapligt orörd årsm 2000 och vill få ångest över allt som kanske borde göras med hojen kan jag rekommendera denna:

Jo men den här toppade det jag sett hittills. Inte superkoll på utlandet men jag vet ingen SP1 som gått för över 100k. Men kikar man på firman så tar dom bra betalt överlag...de hade en standardspecad Ducati 999 i hallen som var ambitiöst prissatt även den.
 

Lotusomega

Fullt ös medvetslös!
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Södertälje
Hoj
GSXR 1100 Turbo -93 Gsxr 750 fighter -93, Katana 1100s , CRF250rx , Gsxr 1000 -02 Turbo GSXR 1000 -04
Har beg org inner plast fram i bra skick (sp1) om någon behöver? dvs svarta plasten bakom framhjulet. 150:- + frakt. Vet att detta inte är en köp och sälj tråd så admin får ta bort inlägget om det inte passar.
Är inte inne så ofta så lättast att nå på mail lotusomega077@hotmail.com
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Min SP1 är lite försiktigt till salu, skall nog lägga ut den seriöst till våren men för en entusiast så kan jag släppa den nu, info i PM.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top