Honda SP1-tråden

Tack för svar! Ska kontakta Folksam och prata om hojförsäkringen. Har avställningsbar, tjänar på det i nuläget då jag tyvärr kör så väldigt lite.. Ska se vad de kan göra för pris i mitt fall om jag väljer åretrunt.
 
Alternativa fotpinnar

Någon som anskaffat andra fotpinnar(för föraren)och har rekommendationer på var man hittar bra produkt till godtagbara priser??
 
Tack för svar! Ska kontakta Folksam och prata om hojförsäkringen. Har avställningsbar, tjänar på det i nuläget då jag tyvärr kör så väldigt lite.. Ska se vad de kan göra för pris i mitt fall om jag väljer åretrunt.

Hm...
Kollade just på IF:s hemsida https://www.if.se/privat/forsakringar/fordonsforsakringar/mc-forsakring
Där skulle jag bara betala 212kr/månad (2544kr/år) för min mc. Helförsäkring. Det var ju billigt.
Kanske dags att byta bolag?!?
 
Någon som anskaffat andra fotpinnar(för föraren)och har rekommendationer på var man hittar bra produkt till godtagbara priser??
Håller på att byta till harris justerbara.
Har dock saknats massa grejer, köpte begagnat.
De justerbara som finns med kvalité är väl dessa, Sato, Tyga, Gilles och TSR. Undvik Danmoto!

Fasta pinnar så verkar Woodcraft vara något som folk är nöjda med.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
 
Spettan startar inte efter längre tids garagevistelse.
Två och ett halvt år har passerat sedan spettan var på vägen men sista turerna jag hade så tändes FI lampan under körning speciellt när man gasa ur.
Nu när jag vrider på tändning så är FI lampan släkt. Bränslepumpen är tyst. Startmotorn snurrar utan problem.
Releena bak i kutsen klickar inte vid tändning, förstått att de har nånting med pumpen att göra. Men vilken funktion har de egentligen?
Är det någon som har elschema liggande

Tacksam för svar
 
Last edited:
Hej
Min gröna neutral-lampa lyser inte längre. Den lös när jag startade hojen för nån dag sedan men inte sedan när jag kört en stund och la i neutral.

Det är förmodligen dålig kontakt nånstans, men vart sitter givaren? Inuti motorn? :(
 
Hej
Min gröna neutral-lampa lyser inte längre. Den lös när jag startade hojen för nån dag sedan men inte sedan när jag kört en stund och la i neutral.

Det är förmodligen dålig kontakt nånstans, men vart sitter givaren? Inuti motorn? :(

Den lagade sig själv och lös fint sista svängen innan vintervilan. Får la gå över sensorn till våren.
 
Oljevent burken som sitter under insugsbryggan, har den nån egentlig funktion? Kan man ta bort den och "T" där det behövs för att leda in vevhusventilationen in i luftburen?
Skit som inte "behövs" behöver man ju inte skjutsa runt på.
 
Är det någon som är sugen på att sälja en fin SP-1 -00 är jag intresserad.
Svensksåld och tämligen oskruvad original i gott skick efterfrågas.
mvh
micke
 
Oljevent burken som sitter under insugsbryggan, har den nån egentlig funktion?
Det finns hur mycket som helst skrivet i ämnet på interwebben. Det som händer när du plockar bort/fixar med den är att den tappas bort och försvinner. Vinst i motoreffekt - har du en pissig motor så vinner du relativt mer än om du har en tajt fräsch motor. En hästkraft, möjligen. Den fräscha motorn ger 130 hästar med ventilationen i originalskick. 130 med ventilation ut till den fria luften. Den sunkiga ger 120 och möjligen 121 utan ventilation till luftburk. Dvs räknat mellan arslet och tron på fan och hans moster. Du tjänar mer i ax genom att banta 1 kg. Lägg tid på något som är kul istället.
 
Höhöhö!!!, Jodå, nog så sant att det kanske inte gör någon större skillnad o att banta ner fettot är mer bang 4 bucks- men då bryggan ändå ska lyftas upp för att sätta stooora fiina luftburken så tänkte jag städa lite där nere i virrvarret av bröte- less is more, typ.
Och jag sätter mej o googlar lite o ser vad som gäller för spettan, frågan här var en snabb tanke som flög i mej?
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top