Honda SP1-tråden

hurricane; grattis grattis till nyförvärvet!!
mitt inköp av cykel och hemfärd var bara halva sträckan....men det var helt underbara 50 mil!!!
100 mil på spettan är respekt, styret brukar man ha lite synpunkter på (handlederna får lite stryk..)
upp med bilder på spettan så vi har nått att dreggla över och stärka våra egon:banana

//jj

Handlederna var inga som helst problem, däremot arslet !! Jag har inte haft så ont sedan jag körde Highland mellan Motala och Boden.

Här är en bild när jag var halvvägs....
vtr1000sp1_5.jpg
Och av gammal tradition sedan -90 talet finns det också en liten hemsida för min motorcykel: http://sp1.racing.gs
 
Eftersom ja skriver i denna tråd så bör det vara till en sp1... Hade glömt att ändra hoj modell på minprofil såg ja:)
 
Ja fast det förekommer också sp2 i denna tråd ibland ,därav min fråga:)
Gratulerar till spettan om den är nyköpt:tummenupp
 
Last edited:
mmmmmm!!!, nyservad och övertittad!, livet är nu normalt igen:yoparty
ny kylvätska, ny kopplingsvätska, översedda ventiler, 15/42 drevning och ny kedja, uppsmorda bromsar, nya stift, pcv justerad....the list goes on:)
hon blev allt lite rappare och framförallt mjukare o köra med pcv'an och nya drevningen.

//:krama JJ
 
mmmmmm!!!, nyservad och övertittad!, livet är nu normalt igen:yoparty
ny kylvätska, ny kopplingsvätska, översedda ventiler, 15/42 drevning och ny kedja, uppsmorda bromsar, nya stift, pcv justerad....the list goes on:)
hon blev allt lite rappare och framförallt mjukare o köra med pcv'an och nya drevningen.

//:krama JJ

Härligt:tuttar bara hänga med vtr klubben till Norge nu då , så spettan får känna
På goe vägar :rock
 
Härligt:tuttar bara hänga med vtr klubben till Norge nu då , så spettan får känna
På goe vägar :rock

newton, hehehe- visst skulle det va gött och kasa runt på di norska vägarna, men då :tuttar och undertecknad väntar tillökning och milen känns till att klocka upp snabbt ändå:confused:, så får nog en norgetripp bara stå på önskelistan.....
men, jag ska försöka få med en banträff i år- knudan är ju lixom inte så långt bort:tummenupp, sturup en bit längre.

//jj
 
Aha :) är det inte samma system på sp2 som sp1?
Tack,köpte förra sommarn men knappt åkt nåt än.

Nej dom passar inte, pga att sp2 an har större sving bla.
Så det blir fel vinkel på rören på spettan.. Detta är vad jag lärt mig:tummenupp
Köper man på tex ebay så står det ofta vilken av sp modellen det passar:fakta
Har tyvärr inget slipon å sälja dock, men lycka till i sökandet..:)
 
Hittade lite sp delar i garaget idag, någon som behöver sp1 toppar & insprut.
Blev över efter att jag byggde om min hoj min några år sedan.
säljes billigt.

Skicka PM
 
Nej dom passar inte, pga att sp2 an har större sving bla.
Så det blir fel vinkel på rören på spettan.. Detta är vad jag lärt mig:tummenupp
Köper man på tex ebay så står det ofta vilken av sp modellen det passar:fakta
Har tyvärr inget slipon å sälja dock, men lycka till i sökandet..:)

Aha okej. Tack för svaren :) då kan man släppa sp2 systemen.
 
Är det bara jag som kör utan power commander?
Jo det är ryckigt om man är slarvig..

Olja & Filter bytt i helgen + 8-mila premiär. Väntade med luftfilterbyte efterssom jag tankade fullt i höstas innan vinterförvaring och det blir lättare att flippa upp tanken utan 18 liter bensin i. 4 mil hemifrån började tanklampan lysa..:huvet

Tankade visst bara fullt i fantasin i höstas..

Men hojen går bra iaf :kär
 
Aha okej. Tack för svaren :) då kan man släppa sp2 systemen.

Hej, om man byter hela systemet så funkar det, det kan behövas lite modifiering för att få det att passa mot toppen men det handlar bara om att "slipa in" det då ytterdiametern på anslutningsringarna kan vara lite större på ett system till SP-2. Jag monterade själv ett helsystem från Akra avsett för SP-2 på min SP-1 förra vintern och det funkar. Jag valde dock att svarva nya anslutningar till toppen men det är en ganska enkel bit att göra. Sök på Speedzilla så hittar du massor i detta ämne. Det som skiljer om du väljer slip-on är att dragningen under svingen är olika på SP-1 och SP-2.
 
Är det bara jag som kör utan power commander?
Jo det är ryckigt om man är slarvig..

Olja & Filter bytt i helgen + 8-mila premiär. Väntade med luftfilterbyte efterssom jag tankade fullt i höstas innan vinterförvaring och det blir lättare att flippa upp tanken utan 18 liter bensin i. 4 mil hemifrån började tanklampan lysa..:huvet

Tankade visst bara fullt i fantasin i höstas..

Men hojen går bra iaf :kär

Nej jag kör också utan Powercommander, än så länge i alla fall. Funderar på att få dit en när jag byter till Durbahns luftbox men kanske borde ha en även om jag "bara" bytte till ett Akra helsystem??:va:confused:
 
Den kanske går för magert annars..
Jag ska kolla mina stift vid tillfälle. Kör med dels orginalsystemet samt ett annat mera öppet, men märker inte att hojen mår dåligt av något av dem. Snarare av avgasdofterna att döma går den ngt fett.

Jag vet inte vad som är gjort på den, historiken var obefintlig när jag köpte den :)
 
Den kanske går för magert annars..
Jag ska kolla mina stift vid tillfälle. Kör med dels orginalsystemet samt ett annat mera öppet, men märker inte att hojen mår dåligt av något av dem. Snarare av avgasdofterna att döma går den ngt fett.

Jag vet inte vad som är gjort på den, historiken var obefintlig när jag köpte den :)

Ingen historik på min heller och dessutom hittades lite tråkigheter när jag plockade lite med den härom vintern, bla så vad snorkeln sprucken och taskigt lagad med epoxi,så det ligger en snorkel från Durbahn och väntar på montering, dock så passar den inte riktigt på original eller Kinakåpor och beställningen av Durbahn kåpor verkar ha kommit bort, så det blir till att göra en ny beställning när skattepengarna kommit.
 
misstänker att spettorna går fett mer eller mindre över hela registret i original skick- då mekaren nu bytade stift på min så såg jag dom gamla, ingen vacker syn......tämligen svarta var dom (och jag kör inte överdrivet snällt:D)
lite kan bero på hur varma våra motorer blir vid normal körning, det finns en tempsensor som styr blandningen(?) och kommer vi aldrig redigt upp i temp så bränner hon fett?
kollar jag mina grafer nu med PC5'an så är hon rejält utmagrad en bra bit upp i registret, samt hon går "mjukare" och mer harmoniskt nu.

//jj
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top