Honda SP1-tråden

Jag har prövat å bli med i VTR klubben forumet för jag tänkte skriva in intresset men det har blivit error på alla mina e-postadresser
Men jag blir med på dagsutflykten på lördagen. Får se om jag kommer ner till flekkefjord eller om vi möts upp någonstans på vägen.
Håller med om vägarna de är helt fantastiska. Ni har lagt upp en fin dagstur. ��
 
Jag har prövat å bli med i VTR klubben forumet för jag tänkte skriva in intresset men det har blivit error på alla mina e-postadresser
Men jag blir med på dagsutflykten på lördagen. Får se om jag kommer ner till flekkefjord eller om vi möts upp någonstans på vägen.
Håller med om vägarna de är helt fantastiska. Ni har lagt upp en fin dagstur. ��

Toppenkul! :tummenupp

Skriv din mail så meddelar jag Håkan admin på VTR-forumet om problemet!
 
Last edited:
Någon som har lite delar liggandes?
Behöver detta till min SP-1 00:a:
Höger framlyse
Luftintaget i fronten (snorkeln)
Bakskärm (som inte är avsågad)
 
Jag köpte mig en sp-1 för ett par veckor sedan. En 00-a med 2100 mil på mätaren. Den har akrapovic helsystem o powercommander. Positivt var att det satt en brembo bromspump på. Det stod det inget om i annonsen:)
Har varit ute ett par turer på den o tycker den har en härlig karaktär. Funderar på om det är värt att göra "pair-modd" o "flapper valve-modd" på den. Vad tycker ni?
Här en bild på hojen
 
Last edited:
Goa sliponpipor:Bugar har dom också på min sp2 a.. Ger ett härligt Muller:kär
Dom andra frågorna har jag inget å tillägga, då jag håller min orginal rakt igenom.
Ja det är klart förutom akra slipon och pc3::banana
Ser grymt fin ut din spetta, låga mil:tummenupp
 
Mkt stilig!
Pair och flappermoddarna är klart givande.
man spar vikt och bänkar man hojen med en pc3 så kan man få cykeln att gå riktigt jämnt och fint.

Karlstad. Inte långt från norge... häng med till sommarn ;)
 
palster: vad är det som gör att man köper en 15 år gammal moppe (nyfiken på hur man "hittar" in i SP1 träsket:)) då jag i varje fall hade typ NOLL koll på SP1 innan jag hittade min- det enda jag visste var att det var en honda och den var röd med 2 cylindrar....:D.
lycka till med en snygg cykel du nu har!!

idag så har jag hämtat min nya pulverlackade framfälg- i princip samma färg som jag sprayade på förra vintern- men med pulverlackens slitstyrka och lyster.
nya lager har ankommit till fälgarna likaså- både fram o bak (bak komplett med ALLA lagerna!!, 4 stycken!!) och detta för runt tusenlappen- wooohoooo!!

//jj
 
Last edited:
Jag köpte mig en sp-1 för ett par veckor sedan. En 00-a med 2100 mil på mätaren. Den har akrapovic helsystem o powercommander. Positivt var att det satt en brembo bromspump på. Det stod det inget om i annonsen:)
Har varit ute ett par turer på den o tycker den har en härlig karaktär. Funderar på om det är värt att göra "pair-modd" o "flapper valve-modd" på den. Vad tycker ni?
Här en bild på hojen

Ser väldigt fin ut! Grattis och välkommen!

Flapper mod, Pair-mod, PC3/5 och en mappning är allt du behöver.
- Flappern hjälper bara till att få ner ljudnivån vid vissa varvtal.
- Pair-modden är ett krav för mappningen.
- Mappning är nödvändigt för att få korrekt bränsleblandning med helsystemet och ett plus är att du samtidigt botar det ryckiga gassvaret och dippen i mellanregistret.
 
palster: vad är det som gör att man köper en 15 år gammal moppe (nyfiken på hur man "hittar" in i SP1 träsket:)) då jag i varje fall hade typ NOLL koll på SP1 innan jag hittade min- det enda jag visste var att det var en honda och den var röd med 2 cylindrar....:D.
lycka till med en snygg cykel du nu har!!

idag så har jag hämtat min nya pulverlackade framfälg- i princip samma färg som jag sprayade på förra vintern- men med pulverlackens slitstyrka och lyster.
nya lager har ankommit till fälgarna likaså- både fram o bak (bak komplett med ALLA lagerna!!, 4 stycken!!) och detta för runt tusenlappen- wooohoooo!!

//jj

Ja, varför köpte jag denna hoj?
Hm... Jag är 46 år gammal och har kört tung mc sedan jag var 20 år gammal. Supersporthojar har alltid varit det jag föredragit. Hojarna har blivit bättre o bättre genom åren. Bättre prestanda o mycket mer lättkörda o förlåtande. Hojen jag hade i höstas var en gsxr 1000 k8. En utmärkt maskin men lite för polerad o perfekt på nåt vis. Jag kraschade denna när bakhjulet låste sig av att ett par jeans flög ur ryggsäcken o in i bakdrevet. I år kände jag att jag ville testa nåt annorlunda. Något med lite annan karaktär. Jag tycker att moderna hojar börjar bli alltför extrema med alla elektroniska hjälpmedel som gör det alltför lätt att hamna i hastigheter som är alldeles för höga. Moderna hojar har effekter på uppemot 200 hästar men har en vilseledande snäll karaktär som gör att det blir roligt först när det går alldeles för fort. Med denna sp1 så tror jag att det blir roligare hojkörning. Lite back to basic på nåt sätt. en hoj med sina egenheter som man måste lära sig. sedan har jag alltid tyckt att de är ruggigt snygga. Också gillar jag historiken om varför de kom till?
 
eftersom jag befinner mej på gränsen mellan skaune och smauland- så ligger Värsjö lack och mekaniska bra till för mej:tummenupp, priset skulle kanske varit högre (?) men hamnade på 600 kr- detta inkluderade då thinnerbad- blästring- grundfärg samt toppfärg, ingen klarlack då ytan är mycket fin som den är och klarlacken KAN fucka till färgen under.
bakfälgen som ska tas när svålen har gott hädan ska oxo målas, men det blir inte i år (vald pulverlackfärg stämmer näääästan med det jag sprayade på förra vintern- kör man bara fort ser man inte så stor skillnad:D)

ps: fälgen är just nu lite skitig då jag höll på med att skrapa bort grund/ färg som satt i sätet för skivorna- satan vad det sitter!!= mycket bra utfört grundarbete!!
de nya lagerna och packboxarna är i bankade oxo (skulle vara skrot om jag lämnat det till min arbetskollega......han tyckte det skulle vara bra att bara ta whatever och banka satan, gärna och helst med nått som INTE passade ytterbanans diameter (mao- banka över innerbanan eller lagertätningen.....jössssesssss!!!)

//jj
 
Last edited:
Jag höjde höjde baken lite på min hoj idag. Lade 5 mm bricka vid stötdämparinfästningen. Skall bli kul o se om den blir lite kvickare i styrningen. Hoppas den inte uppträder nervöst. Borde ha ett längre sidostöd för den lutar ganska mycket när den står på stödet nu��
 
palster: håller med dej med att det som finns på marknaden idag är lite "skrämmande" +200 hk och 180 eller mindre vikt....fullsketna med elektronik som snart sagt registrerar även den minsta fis man släpper.
spettan är ju en befrielse iom med att det mest spajsade är insprutet- typ.
ingen ABS, ingen anti spinn, ingen anti what ever gizmo thingy....bara ren och skär mekanik.
men men, om 10 år sitter man väl på en plastraket från 2015 och tycker likadant som idag- hahaha!!!

//jj
 
ps: fälgen är just nu lite skitig då jag höll på med att skrapa bort grund/ färg som satt i sätet för skivorna- satan vad det sitter!!= mycket bra utfört grundarbete!!
de nya lagerna och packboxarna är i bankade oxo (skulle vara skrot om jag lämnat det till min arbetskollega......han tyckte det skulle vara bra att bara ta whatever och banka satan, gärna och helst med nått som INTE passade ytterbanans diameter (mao- banka över innerbanan eller lagertätningen.....


//jj

Ja det var ett jäkla slit å få rent fälgarna innan montering skivor!
Ganska viktigt att det blir plant:brynad
 
palster: håller med dej med att det som finns på marknaden idag är lite "skrämmande" +200 hk och 180 eller mindre vikt....fullsketna med elektronik som snart sagt registrerar även den minsta fis man släpper.
spettan är ju en befrielse iom med att det mest spajsade är insprutet- typ.
ingen ABS, ingen anti spinn, ingen anti what ever gizmo thingy....bara ren och skär mekanik.
men men, om 10 år sitter man väl på en plastraket från 2015 och tycker likadant som idag- hahaha!!!


//jj
Nu förstår jag inte vad du menar! Annan hoj::va:confused::glömdet hemska tanke:hihi
 
Last edited:
Jag höjde höjde baken lite på min hoj idag. Lade 5 mm bricka vid stötdämparinfästningen. Skall bli kul o se om den blir lite kvickare i styrningen. Hoppas den inte uppträder nervöst. Borde ha ett längre sidostöd för den lutar ganska mycket när den står på stödet nu��

Det är många där ute som kör med förlängda stöd, eller eftermarknadsdelar. I princip alla eftermarknadsstötdämpare höjer baken för att få lite kvickare styregenskaper, men någon styrdämpare har de aldrig behövt ens om man ställer den på näsan.
 
Ja det var ett jäkla slit å få rent fälgarna innan montering skivor!
Ganska viktigt att det blir plant:brynad

skrapade med ett vässat stämjärn och sedan kördes med ett ganska grovt bryne på den vertikala delen av sätet efter skrapningen. sedan snurra skivorna i sätet en massa fram o tillbaks för att ytterligare slita in passningen.

frezon: vad är utväxlingen på stötdämparlinkaget? 1 till 2 eller 1 till 3 ca?, grovt räknat så blir 5 mm ca 15mm höjning av baken (eller nått sånt- typ:va).
har inte tittat/ funderat färdigt ännu på om jag vill höja bak eller sänka fram, mina skånkar är lite korta längst ner....:D, så sänka fram är mest vettigt i mitt case.

palster: avlägg rapport på hur du förnimmer förändringen på styrningen om du vill, kul med feedback.


//jj
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top