Honda SP1-tråden

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Vad är det med SP-ägare och byta till Ducce? Var hondan för bra? Fick ni inte meka tillräckligt? Viner kamdrivningen för mycket så ni ville ha gummisnoddar istället? Fick ventilerna leva lite för fritt för att kännas bekvämt?... :7peta :)

Om det är mig du syftar på så blir det ingen ducce, bla av anledningarna du specar. MRJaggu gissade rätt märke första gången. Det blir en bmw, men en R Nine T och inte hp2 sport. Dock får nog SPn vara kvar ett tag till. Kan liksom inte med att sälja den.
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Neee, jag var inte ute efter någon speciell. För närvarande känner jag två tidigare SP-ägare som har, eller sneglar på Ducati. Givetvis retas jag så mycket jag orkar! :tummenupp
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Inför VTR-Klubbens weekend tour om en månad så tänkte jag fixa nya våfflor.
Tänkte prova ett par riktiga touringmackor nämligen bridgestone t30, kommer bli spännande att se hur dom håller.

btw, det finns 1-2 platser kvar om nån vill hänga på. hittills är vi tre med SP och tre med VTR1000F
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Frustrerande!!

Hur är era SP1 registrerade hos vägverket?

Min står som vtr1000sp1 , kollade en annan som hette vtr1000sy
Sistnämnda är billigare försäkring men exakt samma maskin.

Båda sålda i Sverige utan import, vafan :L
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Får jag låna ditt regg nr för att kolla försäkringspremie?

Tänkte faktiskt jobba lite för att rätt ska va rätt, men behöver exempel då givetvis. Billigast ska ju "gälla".
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
skumt!

Undrar varför min är vtr1000sp1

Har mailat transportstyrelsen för att kolla mer :)
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Frustrerande!!

Hur är era SP1 registrerade hos vägverket?

Min står som vtr1000sp1 , kollade en annan som hette vtr1000sy
Sistnämnda är billigare försäkring men exakt samma maskin.

Båda sålda i Sverige utan import, vafan :L

Det finns ett antal olika beteckningar. Min SP2 -02 var reggad som VTR1000S men kombination spy, sps och spy1 förekommer. Fan vet varför:va
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Vad är det med SP-ägare och byta till Ducce? Var hondan för bra? Fick ni inte meka tillräckligt? Viner kamdrivningen för mycket så ni ville ha gummisnoddar istället? Fick ventilerna leva lite för fritt för att kännas bekvämt?... :7peta :)

Jävla tramsande:arsele:). Borde väl inte sänka mig till rådande debattnivå men kan säga att jag är väldigt väldigt nöjd med min Ducati 848 so far. Gummisnoddarna håller och jag har inte tappat några delar.:banana Och elsystemet har faktiskt kabelstam, inte någon rysk härva.:D

Ok, den har inte riktigt SP2an mos på låga varv men är ju från en annan planet körmässigt. Så enormt lättkörd och knivskarp in i snabba böjar. SP1/SP2 känns avsevärt mycket klumpigare.

Sen är det ju det här med designen....Ok det är en modernare hoj men här gör italienarna snyggare grejor: enkelsving, smidda marchesinifälgar, brembos monoblockok och en linjespel som får mig att tänka på en kvinnlig sprinter som går ned i blocken och böjer sig fram....mums:kär.

Men visst, dyker det upp en fin SP2 (vit med Castrollivren, allt annat är fejk) i framtiden så vem vet.....
 
Last edited:

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Borde väl inte sänka mig till rådande debattnivå...

Nej det borde du inte, men eftersom du så tacksamt gjorde det så...:):):) Vi ser ju vad du egentligen sympatiserar med i din signatur :tummenupp

Funderar på om jag måste beställa lite dekaler. Vilken tycker du är bäst?

"You'd be fat to if you ate Duc all day!" eller "One liter Duc eater!"

...men jag håller med om att du kunde gjort sämre val än en 848...:krama
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Nej det borde du inte, men eftersom du så tacksamt gjorde det så...:):):) Vi ser ju vad du egentligen sympatiserar med i din signatur :tummenupp

Funderar på om jag måste beställa lite dekaler. Vilken tycker du är bäst?

"You'd be fat to if you ate Duc all day!" eller "One liter Duc eater!"

...men jag håller med om att du kunde gjort sämre val än en 848...:krama

Det bjussar jag på Anders:krama:krama

Vad sägs om denna: E' meglio vivere un giorno da leone che 100 anni da pecora - Det är bättre att leva en dag som lejon än 100 år som lamm.

www.dekaltrim.se :yoparty

Tja jag ville ha en v-twin som gick att smiska bana med -och jag alltid varit svag för Ducce. Och 44k för en nyservad 2008 med nya däck och 1000 mil på mätaren var liksom inte så mycket att tveka om.:tummenupp
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Tja jag ville ha en v-twin som gick att smiska bana med -och jag alltid varit svag för Ducce. Och 44k för en nyservad 2008 med nya däck och 1000 mil på mätaren var liksom inte så mycket att tveka om.:tummenupp

Under pistolhot?! Geez vilket klipp! GRATTIS!
 
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Dekaltrim skulle jag ALDRIG beställa dekaler igen från... Skulle ha till bilen min inför en uställning som var om 2 1/2 vecka, skulle ha 3 dekaler med text levererat till mig 3 dagar innan jag skulle åka, bara för att ha lite marginal, först kom mina dekaler till en segelklubb i Skåne och sen körde dom specialfrakt så jag skulle ha dom dagen innan jag åkte iaf, kom dom?! NEJ!!!! Kom veckan efter på tisdagen.... Lagom kul....
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Nejdå, bara tur och tajming. "Plötsligt händer det" du vet. :):)

va fan, hoppas inte det va genom blocket. e å letar efter en hoj dagligen å inte fan har jag hittat nån 848 för så jäkla lite stålisar... shiiit alltså... men om du ville ha en lättsvängd hoj så har du valt fel, e ju en daytona du ska ha eg :p

iaf.. jag blir så jäkla less, får fan inte ha en spätta pga försäkringsbolagen. 15 som lägst å det e halv... så jäkla less på den här skiten
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
våra yoplait och painriche ätande vänner fransoserna har oxo begåvats med sp'ettor, blev omkörd av en radfyra och i hans kölvatten kom en SP'ETTA!!, såg han inte förräns det var försent typ (inget muller....:fakta), men baken talade sitt tydliga språk, så vackert....

//jj
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top