Honda SP1-tråden

haha, vilket sammanträffande =)

Ser ut som du fixat bucklan på röret till sliponet eller är det dolt under magkåpan? Den uppkom när systemet satt på en annan hoj som f-bolaget löste in

Jag har knappt kört 300mil gissar jag sen jag köpte den för 4 år sedan, dyra mil kan man säga...
Det jag gjort är kinakåporna som du sett( de sitter inte på längre)
Öhlins bakdämpare
Durbahn luftburk
Pair och flapper-moddar gjorda
Dynojet III USB installerat
Akra modifierat enligt Durbahn 2-1 system
Avgasfäste utan fotpinnar
Renthal Ultralight drev 15/42 med Renthal 520 kedja
Speedohealer
Även skyddet för framdrevet är urkapat för att likna Edwards 02a (kapade inte original utan köpte ett extra)
Ett extra hjul set från en SP1 för bandäck.

Kanske har missat nåt:confused:

Jag tror den har gått 60 mil mellan de senaste besiktningarna...

Nej bucklan är kvar har, inte brytt mig om det..
Jag har försökt hålla efter den så gott det går:) Dock inga större modifieringar, mest slitagedelar jag bytt
Sving samt fotpinnar är uppolerat (förre ägare gjort) men krävs en del putsande riktigt snyggt enl mig
Bytt R/R till mosfet
Byggt HID Projektor till ljuset,så nu ser man i mörker
Doubble Bubble
Öhlins fjädrar i gafflarna fram
Bytt tankpad HRC
Kamkedjesträckarna byttes direkt
Det är väl det som gjorts sen du ägde den tror jag ,säkert glömt nått..
Tänkte uppgraderat bromsarna och dämparn bak men va faan nu är jag ju bytas sugen ju:)



Så jämfört med dig har kanske inte gjorts så mycket om man tänker efter..

När jag köpte sp n hade den gått 600 mil,köpte den i oktober gissa om den vintern var lång..
Tror den gått 1200 mil när jag sålde den:huvet lite kuriosa
Men du har verkar skött den bra va man kan läsa å se på korten..

Nej ibland är det svårt å få ihop tiden, har själv ibland kolosalla problem å få tid till hojen. Har ju varit i Norge
2 år i rad med vtr klubben så då får man åka av sig lite:hihi
 
Last edited:
Tack:) Det smärtar mig en idag att jag sålde Sp2 an:huvet (Dårskap)Men jag vet var den finns kanske ska ringa upp å kolla läget:rock Import har studerats främst tyskland,men okunskap i hantering köp mm har hållt mig tillbaka.. Svensksålt är ju rätt gott.. men men väntar ju inte hur länge som helst:3freak

Som kamrat Frezon säger så SP2 sällsynta i Sverige. Idag finns 10 reggade i Sverige (inkl. avställda) enligt Bilregistret, de flesta 02. Såg en röd-svart 05 på Blocket senast för några veckor sedan, tror han ville ha 80k.

Importera är inte svårt alls, bara man har koll på vad man letar efter. Det administrativa löser sig. Prismässigt brukar UK ligga bättre till än Tyskland, särskilt om du köper av en privatperson, och hojarna logga färre mil. Det brittiska klimatet sliter dock hårdare på materialet och så måste man ju fixa till strålkastarna förstås.

Och nej, min är inte till salu :fakta
 
Som kamrat Frezon säger så SP2 sällsynta i Sverige. Idag finns 10 reggade i Sverige (inkl. avställda) enligt Bilregistret, de flesta 02. Såg en röd-svart 05 på Blocket senast för några veckor sedan, tror han ville ha 80k.

Importera är inte svårt alls, bara man har koll på vad man letar efter. Det administrativa löser sig. Prismässigt brukar UK ligga bättre till än Tyskland, särskilt om du köper av en privatperson, och hojarna logga färre mil. Det brittiska klimatet sliter dock hårdare på materialet och så måste man ju fixa till strålkastarna förstås.

Och nej, min är inte till salu :fakta

Ja tyvärr är det nog inte lätt å komma över en vit sp2 a:huvet Har dock undrat lite att när väl en vit sp2 är ute på blocket typ verkar de inte springa iväg heller.. Var ute en i våras tror jag som ägaren tog bort annonsen efter ett tag och satt in en ny med nedsatt pris.. Min sp2 sprang inte heller iväg, likaså var det när min arbetskamrat ägde den.. Märkligt! Beror säkert på högt pris för relativt gammal hoj.. men endå

Köpa från England har aldrig direkt slagit mig,hur gjorde ni med strålkastarna? Begagnat finns väl knappt å få tag i? Och hur gör man med instrumentet? Ändra från miles till km? Åkte ni dit eller beställde ni på vinst el förlust? Tips på bra sidor tas tacksamt emot.. Var inne på en sida som man var tvungen å uppge postadress, fanns inget där. kommer tyvärr inte ihåg namnet på sidan..

Stämmer det att hojen måste vara avställd i landet den säljs innan införsel till Svedala? Förlåt många frågor men som sagt helt novis på detta!!

Är du säker att din inte är till salu??:va:(:confused:

Trevlig helg
 
Last edited:
I lördags var det säsongsavslutning för min del. En sista mullersväng i höstsolen, sedan ur med batteriet och in under skynket i uthuset. I Mars 2014 ska den besiktas, ska bli väldigt intressant att se om den släpps igenom med de öppna burkarna..
 
Köpa från England har aldrig direkt slagit mig,hur gjorde ni med strålkastarna? Begagnat finns väl knappt å få tag i? Och hur gör man med instrumentet? Ändra från miles till km? Åkte ni dit eller beställde ni på vinst el förlust? Tips på bra sidor tas tacksamt emot.. Var inne på en sida som man var tvungen å uppge postadress, fanns inget där. kommer tyvärr inte ihåg namnet på sidan..

Stämmer det att hojen måste vara avställd i landet den säljs innan införsel till Svedala? Förlåt många frågor men som sagt helt novis på detta!!
- Strålkastare får man köpa begagnat från annat EU-land, eller nytt. USA funkar, men saknar uttag för positionsljus i "ögonbrynen". Jag har en över som funkar, men med sabbat hål för positionsljuset. Den är gratis :tummenupp

- Instrumentet är enkelt; Knappa fram till "odometer-läge" och håll in knappen. Vips så visar den km/h istället :). Däremot kommer du få leva med odometer i miles.

- Jag köpte från en firma som postade noggranna bilder på hojen innan jag bestämde mig. http://www.autotrader.co.uk är den största siten för begagnade hojar, men kolla också http://www.pistonheads.com och http://www.ebay.co.uk! Jag hittade min via Pistonheads. Exempel på postnummer i UK: http://www.autotrader.co.uk/common/mytrader/valid_postcodes.jsp

Lycka till!
 
I lördags var det säsongsavslutning för min del. En sista mullersväng i höstsolen, sedan ur med batteriet och in under skynket i uthuset. I Mars 2014 ska den besiktas, ska bli väldigt intressant att se om den släpps igenom med de öppna burkarna..

Lite lotteri det där med besiktning. Jag besiktigade i våras med Akrapovic Racing helsystem. "Vilket mulligt ljud!" tyckte besiktningsmannen :)
 
får ta och göra min röst hörd även här i denna specifika sp1 tråd och meddela att undertecknad styr en dylik nu sedan 2-3 månader tillbaks.
blir lite pill i vinter, rr byte och pair/flapper modden, höjning av baken, allmän översyn av saker som inte behövs på nått sätt och så- kanske man tjänar några kilo på detta:rolleyes:.
då detta är min första "stora" mc så har jag inte direkt referensramar att vila på- men slö vill jag inte säga att den är, styrningen är inte snabb men långt ifrån slö, drivet över hela registret är maniskt och man kör alltid alldeles för fort med den då den bara känns så harmonisk och "enkel".
skulle nog inte villa ha en rad fyra med det,det innebär- 2 burkar i harmoni är djuriskt gott!!

//jj
 
Last edited:
Prioriteringar

Då har "garagesäsongen" officiellt inletts för mig......Gjorde mig en prioriteringslista över vad som skulle göra under våra mörka månader. Inser nu att den inte räcker,det som är gjort hittills är följande.

Bytt till radiell bromscylinder fram (Accosato),fladder valve mod,PAIR-mod,stålspunna bromsslangar fram,nya Sato clip-on ligger på hyllan och väntar,har även en Kyle Racing länk till bakfjädringen och en sprillans ny Öhlinare som skall på.

När jag "rev" hojen så upptäckte jag att "snorkeln" är sprucken och taskigt lagad med epoxi,såg även att en hel del av fästena på kåporna,framförallt i toppkåpan,även de med epoxi och det ser ganska tradigt ut.

Frågan är nu om det är dags att gå "all in" och satsa på kåpor,snorkel,luftburk,kraschpuckar och lite annat smått&gott från Durbahn. Eller köra "snik varianten" och behålla kåporna osv....

Är nyfiken på om någon här har någon erfarenhet av Durbahn och kanske framför allt om det är "värt" att satsa på luftburken,min hoj är original förutom Leo Vince höga titan slip-on.

Dock så ligger även PC V i årets budget.......

Så vad säger ni???:va
 
Dricker dessa spettor så förbaskat mycket som det sägs?

Inte kan den väl vara värre än min gamla 1098S?
 
Min drog runt litern med då gasades det en del.... ;) Men det är det värt, alla dar i veckan!!!
Tänker du på soppa kostnader så ska du nog köpa en lupo... ;):krama
 
Min drar strax över 0,6 kanske, vid "normal" körning ( kör orginaldrevat så motorvägstransport på 6:an ger knappt tomgångsvarv ). På bana blir det nog över litern.
 
en spetta har man inte för ekonomins skull.....hahaha!! dom goa "vill ha!!" tillbehören från Durbahn tex är ju kostnadsmässigt direkt kopplade till att frugan får gå ut och göra själ för sin existens :tuttar (tja, jag kan ju hjälpa till lite jag med:arsele....not)
idag har det kliat och även sluntits på tangenten söm heter "tjöööp"- Ebay är en farlig plats att vistas på, men det bidde en kolfiberstänka för fronten (ngn innan mej samt även jag har g l ö m t skivbromslåset med en flisa av på stänkan..... men men carboooon är ju snyggt och det väger mindre- så ett steg i rätt riktning mao.
listan på jox som skall/ vill göras har nu blivit en post mindre, ebay har ju så fina pc 3'or för helt acceptabla priser, så det blir nog post nr 2.

//jj
 
Last edited:
PC3 duger och i kombination med en mappning slipper man överdriven förbrukning också.
 
pc5 och pc3, att den första är nyare det är ju rätt uppenbart- men vad extra kan 5 mot 3'an?
att den ev har roliga ingångar för roliga funktioner och även utgångar för det samma- men är det nått spettan märker ngn större skillnad på, utan att det kostar på både en arm och ett halvt ben (räcker med att jag fattas lite i fingerväg, saligen förlorad till en suzuki 400- RIP).
nja, 3'an räcker nog för mina behov, den förhatliga ryckigheten från tomgång upp till 3500 rpm är det som 3'an nog kan fixa samt även locka fram en liten ponny till (btw: jag har laser burkar på min- nån annan som har lika och hur har dom funkat i förhållande till andra eftersystem?)

//jj
 
Last edited:
Jag var mer än nöjd med PC3 och att AnderssonTurbo mappade min hoj, den gubben vet vad han gör!!!!
SPIKRAK kurva när han var nöjd och kände sig klar!!!
 
Givetvis är inte förbrukningen prio ett på en SP1 men funderar på hur en sådan hade funkat utöver lekandet/helgåkandet att pendla med... (skippa trängselskatten). Jag bryr mig inte så mkt om sittställningen, utan har bara hört att den ska dricka mer än de flesta hojarna i samma klass.

Tex ska en Fireblade 929 från samma år vara betydligt snålare.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top