Honda SP1-tråden

Som slutgiltigt svar på min fråga; Dessa delar är gemensamma för motorerna i SP1/2 och VTR-F
...Det kan naturligtvis finnas fler, men dessa är de jag hittat genom diverse forum och artiklar.

Funderar på om oljepåfyllningsskruven kan vara samma... :)

HD'n!?.. Svär du i kyrkan med, pöjk!? :rolleyes:

Jag hade kollat upp blinkersreglaget istället.
Spraya med 5-56 eller oxidlösare. Kan vara glapp där.

Haha ja jag vet men sanningen är att man sitter ganska gött på V-rodden jämfört med sp1:an ;) Det är dock jobbigt att köra lika fort. Känns som om jag hittat en bra combo nu på hojjarna.

Ska testa och se om det är reglaget som spökar, tack för tipset.

Fick skruva på org. blås igår för bes. Nu rycker och poffar hon mindre så dom å sitta kvar tills jag börjar greja i vinter.

16/40 är standard på SP1.
Jag ska byta mitt drivpaket nu och kommer slänga på 15/41, åker nu på 16/42.
Kommer bli enklare att dra upp den på bakhjulet men framför allt lättare att hålla 50 km/h på tvåan...

Om du tycker din hoj är bänglig (trög) i kurvorna så kan jag rekommendera att höja den baktill, finns en lite distans att köpa på ebay. En U bricka du trär på det övre stötdämparfästet mellan ramen och dämparen, går med en vanlig bricka men då måste du lossa hela dämparen... Kolla på bilderna i mitt garage så förstår du nog!

Få upp o få upp... men med 15/42 går det på bara gaspådrag... men den får om inte annat ett helt annat o lättarbetat register. Anderstorp blir lite trist i slutet på raken, men i accs så blir du inte frånkörd för än just där...

Vad gäller kvickstyrning... Sänk den fram istället för att höja bak. Där har du dessutom graderingar o kostar 0 kr. mindre klödd...

- Sorry, Softis ;)

Tack för svar. Visst är den lite trög i svängarna men än har det inte blivit så mkt bana att det varit ngt stort problem. Men det var bra att veta samt om drivpaketets utväxling. Ska nog testa 15/41 eller 42 nästa säsong.

Få upp o få upp... men med 15/42 går det på bara gaspådrag... men den får om inte annat ett helt annat o lättarbetat register. Anderstorp blir lite trist i slutet på raken, men i accs så blir du inte frånkörd för än just där...

Vad gäller kvickstyrning... Sänk den fram istället för att höja bak. Där har du dessutom graderingar o kostar 0 kr. mindre klödd...

- Sorry, Softis ;)

Men man vill inte sänka så mycket i fram, en u-bricka gör man själv och kostar kanske 10:- plus lite arbete.... Sen blir hojen lite högre över sadeln vilket jag tycker bättre om...

Men det funkar ju oxå!!!

Kört lite med 15/41 nu och detvär stor skillnad mot 16/42 jag hade innan!! Nu är det lättare att köra lagligt på 30- och 50 vägar!!!

På tisdag har brorsan uppkörning, han måste klara den! För jag orkar inte sitta och puttra lagligt i stan längre....:zpy

Ohhh ett moralinlägg.....det har ska bli kul :hihi:hihi

Säg inte att du e en sån tattare som kör som en tok i tättbebyggt o i stan?!
Det är väl för fan det stället som är bäst motiverat att hålla hastigheten?! :7peta

Nej, jag kör inte som en idiot där folk vistas!!! Men lansvägskörning i 50 och bara 70 kan bli lite tråkigt bara... Man skulle lätt kunna hålla drygt 100 på dom öppna vägarna på landsbygden...

Sen så behövde brorsan träna lite mera stadstrafik vilket inte är så kul över huvud taget med en SP1, tänk kylare på sidorna....:död

Kul med film :tummenupp:tummenupp Synd på trist väder bara...

Var ligger Rudskogen?

Nya pipor - tips?

Mina Leo Vince SBK låter underbart men har dragit på sig ett antal alltför synliga repor efter närkontakt med andra familjemedlemmars fordon i garaget...:gnissla Var inne på att byta till Yoshi RS3 men tänker nu kortare pipor, typ Motogp, i kolfiber.

Har nosat runt lite men utbudet verkar magert. Någon som har några tips? Kompisen har ett par underbara Mivvpipor på sin Mille och även om jag kan svära på att jag sett ett klipp på Youtube med just sådana pipor på en 2a så hittar jag inget som passar.

På Ebay dyker det upp något som heter (ghejjigt nog..:tuttar) Ladybird, någon som har koll vad det är?

Mina Leo Vince SBK låter underbart men har dragit på sig ett antal alltför synliga repor efter närkontakt med andra familjemedlemmars fordon i garaget...:gnissla Var inne på att byta till Yoshi RS3 men tänker nu kortare pipor, typ Motogp, i kolfiber.

Har nosat runt lite men utbudet verkar magert. Någon som har några tips? Kompisen har ett par underbara Mivvpipor på sin Mille och även om jag kan svära på att jag sett ett klipp på Youtube med just sådana pipor på en 2a så hittar jag inget som passar.

På Ebay dyker det upp något som heter (ghejjigt nog..:tuttar) Ladybird, någon som har koll vad det är?

Ladybird låter gej men shiiiit vad läckra dom rören verkar vara:Bugar, lägg upp en bild på dina blås :),
Jag funtar på ett Jardine 2-1 helsystem jo jag vet att man skall ha 2 burkar men priset är rätt och viktbesparingen lär nog vara trevlig.

Ladybird låter gej men shiiiit vad läckra dom rören verkar vara:Bugar, lägg upp en bild på dina blås :),
Jag funtar på ett Jardine 2-1 helsystem jo jag vet att man skall ha 2 burkar men priset är rätt och viktbesparingen lär nog vara trevlig.

Jag vill minnas att mitt Acra 2-1 väger 3,8kg komplett med grenrör, och original 12kg så det är en hyvsad viktbesparing...

Last edited:
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back