Honda SP1-tråden

Förlåt att vi går lite OT.

Mest ett litet spontanbesök av Harry Haffa. En målad bil, en hoj samt en civilbuss som gjorde lite kontroller under någon timme. Hojpolisen hälsade för övrigt glad påsk till alla när han for förbi fotokurvan :)
 
Behöver ha loss styrkronan vilket verktyg behövs för att lossa den 6kantiga muttern, ska den sen återdras med en momentnyckel eller kan man bara dra åt på måfå?
 
Stor skiftnyckel eller passande ringnyckel, vet dock inte storlek... Nästan säker att den ska dras med moment pga koniska styrlager...
 
Som nybliven ägare av en Sp1 så blev jag så snällt tillrättavisad att man bara var tvungen att lägga upp en bild på skönheten :)

En -00 som har gått strax under 2400 helt original vid inköp, två ägare. Köptes för 58000:- värd var enda krona!
 

Bifogat

  • vtr.jpg
    vtr.jpg
    85.7 KB · Visningar: 52
Behöver ha loss styrkronan vilket verktyg behövs för att lossa den 6kantiga muttern, ska den sen återdras med en momentnyckel eller kan man bara dra åt på måfå?

32mm hylsa(har jag för mig) och ett spärrskaft..
Lossar den iaf nåra ggr/år och har aldrig använt nån momentdragare för återmontering, går på känsla.. Har funkat för mig i 6 år..:brinnerup
 
Last edited:
32mm hylsa(har jag för mig) och ett spärrskaft..
Lossar den iaf nåra ggr/år och har aldrig använt nån momentdragare för återmontering, går på känsla.. Har funkat för mig i 6 år..:brinnerup

Man kanske skulle göra ett försök då, känns det sen osäkert kan man köra in och få åtdraget på momentum.:)
 
som nybliven ägare av en sp1 så blev jag så snällt tillrättavisad att man bara var tvungen att lägga upp en bild på skönheten :)

en -00 som har gått strax under 2400 helt original vid inköp, två ägare. Köptes för 58000:- värd var enda krona!

nice!!!!!

Man kanske skulle göra ett försök då, känns det sen osäkert kan man köra in och få åtdraget på momentum.:)

Ska jag vara ärlig så använda inte inte jag heller moment när jag monterade tillbaka den efter lackning... :rolleyes:
 
Last edited:
Som nybliven ägare av en Sp1 så blev jag så snällt tillrättavisad att man bara var tvungen att lägga upp en bild på skönheten :)

En -00 som har gått strax under 2400 helt original vid inköp, två ägare. Köptes för 58000:- värd var enda krona!

:tummenupp:tummenupp
 
Hej hopp igen, en till fundering...

Ibland när jag varit ute och kört så har jag sett stänk av kylarvätska på ramen ovanför påfyllningslocket på kylaren. Borde inte expansionskärlet ta hand om trycket eller är det knas med påfyllningslocket?

Mvh
 
Ni som har satt dit undertail... hur gjorde ni med låset till cutsen?

Mvh

Flyttat det, det sitter numera under på undertailen...

Hej hopp igen, en till fundering...

Ibland när jag varit ute och kört så har jag sett stänk av kylarvätska på ramen ovanför påfyllningslocket på kylaren. Borde inte expansionskärlet ta hand om trycket eller är det knas med påfyllningslocket?

Mvh

Så har jag aldrig fått, nått knas verkar det som, hur varm är den vid körning?
 
Last edited:
Nyheter
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

Back
Top