Honda SP1-tråden

Håller med!!!



han har haft en som han önskar han aldrig sålde....:huvet


De ska gudarna veta,:huvet:död:4skrika:gråta "Saknar min gamla spätta" men så fort chansen finns så köper jag en till, fast kanske oregbar, för banåkning... :banana Om dom får arslet ur vagnen och börjar att bygga Viking motor park nångång det vill säga.
 
Blankt papper på besiktningen MED undertail och MED mina Laser Deepthroaters :tummenupp (dock med dB-killer istoppade.)

Killen pratade mer om hojen än vad jag gjorde, justerade tom halvljuset!

Känns skönt, 2 år till nästa besiktning!:tungan

Me like bilprovningen!

Deepthroaters?? :yoparty:tuttar

Sp1an i all ära, men orginaltailen looks like crap...

Som Kawas (original)kvalitet då ungefär...:D

Som jag ser det så är original = oförbättrad, men det är ju jag det! 3800 var DYRT.....

Mjoo...möter dig så långt att rakt bakifrån inte är SP1/2 mest tilltalande vinkel. Men så jävla illa är det inte...ser ut som en gsxr 1100 91-92 ungefär :yoparty

3800 blir det inte. 2500 inkl frakt tar Sams motor. Inte billigt men nu vill jag ut och åka.:gnissla
 
Last edited:
Däckval?

Har några banstyrningar inbokade som jag inte vill utsätta originalmackorna för. Hade Dunlop Qualifier (inte RR) på gamla Spettan och de var helt ok...inga superdäck men fullt tillräckliga på gata och gubbtempo på bana.

Nu vill jag mer grepp (utan att tumma radikalt på livslängden) men vad ska man ha? Vad har ni skott era pärlor med?
 
De ska gudarna veta,:huvet:död:4skrika:gråta "Saknar min gamla spätta" men så fort chansen finns så köper jag en till, fast kanske oregbar, för banåkning... :banana Om dom får arslet ur vagnen och börjar att bygga Viking motor park nångång det vill säga.


Chans men va fa....n det finns ju hur många spettor som helst ju :gnissla Men du får säga sanningen istället du är en toffel och inte får köpa en för frun :hihi
För du sa att hon var tvungen att följa med när du skulle ut och åka "Toffel"
:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt
 
Chans men va fa....n det finns ju hur många spettor som helst ju :gnissla Men du får säga sanningen istället du är en toffel och inte får köpa en för frun :hihi
För du sa att hon var tvungen att följa med när du skulle ut och åka "Toffel"
:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt:skrattaåt

HaHaHaHa,, Ja det ligger nått i det där du säger, men jag har inget emot att hon vill följa med, det brukar vara tvärt om i vanliga fall, "ska du ut igen på den där mördarmaskinen, kan du inte sälja den, och köpa en båt eller husvagn" Brrrrr Hualigen !! Husvagnstattare,,,, nej tack. Hon ska precis börja med B körkortet, så jag sa till henne att plugga lite mc teori oxå, så det kanske blir ett A kort för henne oxå i framtiden..

Sen har vi ju oxå kostnads frågan.. dom är ju inte billiga... det kostar att ha 2 hojar... Been there, done that.. 20 loppor bara i försäkring.
 
Har några banstyrningar inbokade som jag inte vill utsätta originalmackorna för. Hade Dunlop Qualifier (inte RR) på gamla Spettan och de var helt ok...inga superdäck men fullt tillräckliga på gata och gubbtempo på bana.

Nu vill jag mer grepp (utan att tumma radikalt på livslängden) men vad ska man ha? Vad har ni skott era pärlor med?

Mera grepp o bra livslängd.. Kan bli knepigt...

Kör själv med Metzler Racetec, mycket förtroendeingivande & bra grepp, men livslängd, näää..
 
Fjädring

Jag letar efter en artikel gjord av en engelsk reporter hur man ställer in fjädringen på en SP1;a. Läst den flera gånger men nu hittar jag den inte, den är på två uppslag på det högra sitter han och åker på bakhjulet.
Nån som vet jag far efter och har en länk till den artikeln skulle jag bli supernöjd:)
 
Jag letar efter en artikel gjord av en engelsk reporter hur man ställer in fjädringen på en SP1;a. Läst den flera gånger men nu hittar jag den inte, den är på två uppslag på det högra sitter han och åker på bakhjulet.
Nån som vet jag far efter och har en länk till den artikeln skulle jag bli supernöjd:)

Den finns här i vår eminenta tråd längre bak nånstans, ska själv laborera med det i mån av tid! :Bugar
 
Premiär

I morgon blir det premiär för min Spetta att piska lite bana:D. Hoppas bara att det blit bra väder här på västkusten.
 
I morgon blir det premiär för min Spetta att piska lite bana:D. Hoppas bara att det blit bra väder här på västkusten.

Ska bli sol eller eventuellt lite växlande molninghet så perfekt väder m,a,o
 
Ska bli sol eller eventuellt lite växlande molninghet så perfekt väder m,a,o


när sticker du till banan benny? du tar med dig lite verktyg va, behöver ifall jag åker på å byta ut mina pipor:gnissla
 
när sticker du till banan benny? du tar med dig lite verktyg va, behöver ifall jag åker på å byta ut mina pipor:gnissla

jepp, släpar med mig allt, kommer troligen stå högst upp i box.
 
Jösses vilket drag i tråden... :jisses Här är man bortrest "några" dagar och har nästan 100 inlägg att läsa ikapp. :gnissla

Men i frågan om original eller inte, står jag definitivt på den sidan som tycker att SP1:an kan förfinas..! :nicka
Grunddragen är oslagbara, men "detaljer" går att jobba på. :tummenupp

Men som bekant, så är smaken som... :arsele

//Flying Finn
 
Jag vill sätta en DEADLINE för anmälningar till träffen samt börja bestämma vilket datum vi ska välja!!!

NI SOM INTE skrivit upp er, GÖR DET NU!!!!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top