Honda SP1-tråden

Sådärja! Äntligen står det en SP-1 i MITT garage :kär En 01:a naturligtvis röd/svart... Detta har varit drömhojen länge för mig, så underbar den är! Kan inte bli nöjdare :Bugar Har hängt med och kikat i tråden ett tag och det har inte gjort suget mindre direkt. Må väl i åskmullrets värld/N

Grattis! Vilken hoj köpte du? Bilder?! Vart bor du nånstans?

Silverfärgad lr?

Japp, silverfärgad!!!
 
Last edited:
Öhh, jo det gjorde jag. Har jag gjort bort mig fullständigt nu eller??:va


var priset rätt och du känner dig nöjd så är det säkert bra:tummenupp

du funderade aldrig på den som står på gotland, jag hade kontakt med honom ett tag men en veligare människa har jag då aldrig träffat på så det slutade med att jag tackade för mig och letade vidare men jag tror att den står osåld ännu, men den verkar vara i bra skick.
 
Last edited:
Du har helt rätt att allt är i betraktarens ögon, skulle du vara i mitt garage och bjuda 20" under vad jag vill ha skulle du åka ut fortare än du kom in.
Hojjen har gått 153 mil över vad annonsen sade, inget märkvärdigt i mina ögon.
Nej, den är inte servad på 2400 mil, heller inget problem eftersom jag helst servar själv, har förflutet som mekaniker och jobbar med bilar varje dag så det är inget problem.
Däckena förhandlade jag bort, vill ändå inte ha Dunlop som stod bredvid helt nya, kommer andra däck på tisdag.
Alla kvitton på samtliga servicar enligt intervallet är med, så man kan väl säga att det finns servicebok, alla besiktningspapper, bänkkörning, diverse kvitton på delar m.m.
Tyckte dessutom att han var seriös, han hade bytt till sig hojjen mot en V8 båt som var trögsåld så han tog hojjen för den var lättare att sälja.
Bättre med en kille som säger att han inte åkt mycket på den och heller inte ska åka på den än en kille som säger sig ha gjort det ena och det andra och så visar det sig att han inte gjort ett skit med grejorna.
Hojjen är trots allt 8 år gammal och har gått 2556 mil med min bomprepa idag.
den går riktigt bra och var väldigt trevlig att köra och under veckan som kommer ska den få lite service, och vad kan gå fel det är ju en Honda....:yoparty
Vad jag gav för den?? Alldeles lagom mycket......

Silverfärgad lr?
Japp, den är i silver. De röda är snyggare men silver får duga, prestandan sitter ändå inte i lackeringen....:gnissla
 
Last edited:
Du har helt rätt att allt är i betraktarens ögon, skulle du vara i mitt garage och bjuda 20" under vad jag vill ha skulle du åka ut fortare än du kom in.
Hojjen har gått 153 mil över vad annonsen sade, inget märkvärdigt i mina ögon.
Nej, den är inte servad på 2400 mil, heller inget problem eftersom jag helst servar själv, har förflutet som mekaniker och jobbar med bilar varje dag så det är inget problem.
Däckena förhandlade jag bort, vill ändå inte ha Dunlop som stod bredvid helt nya, kommer andra däck på tisdag.
Alla kvitton på samtliga servicar enligt intervallet är med, så man kan väl säga att det finns servicebok, alla besiktningspapper, bänkkörning, diverse kvitton på delar m.m.
Tyckte dessutom att han var seriös, han hade bytt till sig hojjen mot en V8 båt som var trögsåld så han tog hojjen för den var lättare att sälja.
Bättre med en kille som säger att han inte åkt mycket på den och heller inte ska åka på den än en kille som säger sig ha gjort det ena och det andra och så visar det sig att han inte gjort ett skit med grejorna.
Hojjen är trots allt 8 år gammal och har gått 2556 mil med min bomprepa idag.
den går riktigt bra och var väldigt trevlig att köra och under veckan som kommer ska den få lite service, och vad kan gå fel det är ju en Honda....:yoparty
Vad jag gav för den?? Alldeles lagom mycket......


Japp, den är i silver. De röda är snyggare men silver får duga, prestandan sitter ändå inte i lackeringen....:gnissla


bara du är nöjd, det är det viktiga:)
 
Last edited:
Jag träffade "Biltmore" ute vid Rosenhill igår. Han verkade otroligt nöjd med sitt köp. Det är ju inte så konstigt. Klart att man är nöjd om man har blivit ägare till en SPetta :D

Jag fastnade också på bild.
 

Bifogat

  • Bulten 2009.jpg
    Bulten 2009.jpg
    83.8 KB · Visningar: 96
Ja då var hon äntligen hemma....

...och goddamn, vilken vacker hoj:kär:kär:rock Visst, det var lite ärgade bultar här och var men lack och kåpor var i nära nog nyskick, inte en repa eller stenskott...sweeet:tummenupp :tuttar

Dessvärre ville den inte frusta igång, sannolikt pga för lite kräm i batteriet, men det kan vara larmsystemet som fått spel.:gnissla Tror inte sett en värre kabelhärva under kutsen...skiten verkar kopplat till allt. Efter att ha lusläst en allt annat en pedagogisk manual lyckades jag aktivera något slags service mode och få loss batteriet....

....vilket inte kommer att kunna sättas dit eftersom jag var tvungen att ta bort batterilådan. Säljaren talade sig varm för att mitt ex hade världens läckraste undertail och visst, den var väl ok men såklart helt omöjlig att få reggad pga integrerade blinkers.

Så jag började riva och upptäcker snart att den monterats (skruvats, limmats, tejpats) fast på originalet eller snarare det som är kvar av den (1/3 är bortkapad). Så nu ska all originalplast tillbaks, ska bli kul att se vad det kan gå loss på.

Nä nu ska jag gå ned och putsa lite igen innan det är dags för sängen :tummenupp:tummenupp
 

Bifogat

  • P5170044m.JPG
    P5170044m.JPG
    84.9 KB · Visningar: 94
  • P5170045m.JPG
    P5170045m.JPG
    38.5 KB · Visningar: 89
Last edited:
Det där var nog den vackraste SP jag sett....ok det vita Superbike SP2 som var hos RG en gång var kanske snyggare....
Men wow.......alla har ju ändå den röda så det är alltid roligare med en mer udda.

...och goddamn, vilken vacker hoj:kär:kär:rock Visst, det var lite ärgade bultar här och var men lack och kåpor var i nära nog nyskick, inte en repa eller stenskott...sweeet:tummenupp :tuttar

Dessvärre ville den inte frusta igång, sannolikt pga för lite kräm i batteriet, men det kan vara larmsystemet som fått spel.:gnissla Tror inte sett en värre kabelhärva under kutsen...skiten verkar kopplat till allt. Efter att ha lusläst en allt annat en pedagogisk manual lyckades jag aktivera något slags service mode och få loss batteriet....

....vilket inte kommer att kunna sättas dit eftersom jag var tvungen att ta bort batterilådan. Säljaren talade sig varm för att mitt ex hade världens läckraste undertail och visst, den var väl ok men såklart helt omöjlig att få reggad pga integrerade blinkers.

Så jag började riva och upptäcker snart att den monterats (skruvats, limmats, tejpats) fast på originalet eller snarare det som är kvar av den (1/3 är bortkapad). Så nu ska all originalplast tillbaks, ska bli kul att se vad det kan gå loss på.

Nä nu ska jag gå ned och putsa lite igen innan det är dags för sängen :tummenupp:tummenupp
 
Duct tape så sitter nog blinkaren ett tag ska du se!!

PS.

Undrar över hur man ska koppla strålkastarna så att båda lyser på halvljuset? någon som gjort detta?:va
 
Last edited:
har tittat lite på det... men tyvärr så är det H7 lampor i dom... vilket gör att du bara har en glödtråd..... vilket i sin tur betyder... ett läge på lyset.... hel eller halv... har kollat lite hur det skulle vara att konvertera om det hela men inte hittat någon bra lösning... har kollat H4 och xenon..... H4 sockeln är sååå jävla stooor...... du kan ju alltid koppla över helljuset till halv... men då har du inget helljus!?!...... om du nu vill ha det....
 
Ahh, vilken snygg SP-2 :tummenupp

Någon som köpt Db-killer? Måste försöka få ner ljudet lite, kossorna mjölkar ner sig, tanter hytter med näven... Gott ljud ute på vägen men lite pinsamt inne i stan :rolleyes:
 
Jag kör med helljuset på hela tiden (ställt ner det så det inte bländar) har oxå monterat xenon på båda...
Snygg hoj markus!!! JÄVLIGT FIN!!!!!

--> Stanic Köpte du den i UPPSALA? Gott ljud?! Då har du inte hört min kan jag lova.....

Nån som behöver extra kåpor? http://www.sporthoj.com/annonser/?id=30050
 
Last edited:
Klockren, f-n va snygg!! :tummenupp Congratz!!!

...och goddamn, vilken vacker hoj:kär:kär:rock Visst, det var lite ärgade bultar här och var men lack och kåpor var i nära nog nyskick, inte en repa eller stenskott...sweeet:tummenupp :tuttar

Dessvärre ville den inte frusta igång, sannolikt pga för lite kräm i batteriet, men det kan vara larmsystemet som fått spel.:gnissla Tror inte sett en värre kabelhärva under kutsen...skiten verkar kopplat till allt. Efter att ha lusläst en allt annat en pedagogisk manual lyckades jag aktivera något slags service mode och få loss batteriet....

....vilket inte kommer att kunna sättas dit eftersom jag var tvungen att ta bort batterilådan. Säljaren talade sig varm för att mitt ex hade världens läckraste undertail och visst, den var väl ok men såklart helt omöjlig att få reggad pga integrerade blinkers.

Så jag började riva och upptäcker snart att den monterats (skruvats, limmats, tejpats) fast på originalet eller snarare det som är kvar av den (1/3 är bortkapad). Så nu ska all originalplast tillbaks, ska bli kul att se vad det kan gå loss på.

Nä nu ska jag gå ned och putsa lite igen innan det är dags för sängen :tummenupp:tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top