Honda SP1-tråden

Va? Gick den igenom med den tailen... :va Vilket flyt..! :nicka

Stort GRATTIS!!! :tummenupp :)

//Flying Finn



han kollade knappt på den, kollade så att dom tändes och var E-märkta sen var det bra med det liksom, han tyckte t o m att det lös bättre än original både eftermarknadsblinkersarna och bakljusen, sen kasta han ett getöga på drivpaket, däck, kände på lite bultar här å där, tog en lååååååååång (undrar varför:D) provtur, vägde den sen var det klart, inga som helst problem, helt ärligt så brukar jag bli nervös inför en besiktning oavsett fordon men inte den här gången.
 
Får grym prestationsångest när man ser skicket och putsen på era hojar... :död :Bugar

Fan, jag hatar att meka och tvätta..! :huvet Jag vill bara vara ute gasa! :gnissla :yoparty

Men undrar i alla fall om någon här har tips om hur man kan fräscha till sina slipon? :va Det är LeoVince (Aluminium)... Ser väl enkelt uttryckt för jävliga ut. Oxiderade osv... Går de att polera upp så de blir blanka istället? :confused:


...helt ärligt så brukar jag bli nervös inför en besiktning oavsett fordon men inte den här gången.

Jag också... :nicka Besiktning av fordon och tandläkarbesök känns som ett lotteri..! :D

//Flying Finn
 
Last edited:
Hej !
Funderar på att köpa mig en sp1 och har några frågor som jag skulle vilja ha svar på. Hadde tidigare en fajjerstårm '03 och hade problem med nysningar/hostande (på hojjen) som störde mig rätt rejält, var tydligen ett standardfel på stormen med sina stora förgasare, finns det några liknande "standardfel" på sp1, vet att det är insprutning men ändå ?.

Har kollat lite annonser och många har ju rullat både 4 och 5000 mil, är det lugnt eller bör man välja en som rullat mindre ?. Det verkar ju inte finnas många till salu som rullat under 2000 mil så det blir ju en begränsning i utbudet isåfall.

Serviceintervall, är det någon storservice som skall göras vid vilket miltal ?.

Schysst om någon kunde svar:krama
 
Hej !
Funderar på att köpa mig en sp1 och har några frågor som jag skulle vilja ha svar på. Hadde tidigare en fajjerstårm '03 och hade problem med nysningar/hostande (på hojjen) som störde mig rätt rejält, var tydligen ett standardfel på stormen med sina stora förgasare, finns det några liknande "standardfel" på sp1, vet att det är insprutning men ändå ?.

Har kollat lite annonser och många har ju rullat både 4 och 5000 mil, är det lugnt eller bör man välja en som rullat mindre ?. Det verkar ju inte finnas många till salu som rullat under 2000 mil så det blir ju en begränsning i utbudet isåfall.

Serviceintervall, är det någon storservice som skall göras vid vilket miltal ?.

Schysst om någon kunde svar:krama



snacka med biltmore här på sporthoj, han kommer att ha en till salu i nästa vecka, 1900 mil, slip on annars helt original:tummenupp:D
 
Rundik skrev:
...finns det några liknande "standardfel" på sp1, vet att det är insprutning men ändå ?.
Nej, det enda är den går lite väl fett på låga varvtal som original, men det rår man bot på med en "Powercommander".

Rundik skrev:
Har kollat lite annonser och många har ju rullat både 4 och 5000 mil, är det lugnt eller bör man välja en som rullat mindre ?. Det verkar ju inte finnas många till salu som rullat under 2000 mil så det blir ju en begränsning i utbudet isåfall.

Serviceintervall, är det någon storservice som skall göras vid vilket miltal ?.

Få ägare och många mil brukar sällan vara problem. Stor service vid 2400 mil (inkluderar ev. ventiljustering om nödvändigt).
 

Bifogat

  • x_SP1_service.jpg
    x_SP1_service.jpg
    120 KB · Visningar: 51
...Har kollat lite annonser och många har ju rullat både 4 och 5000 mil, är det lugnt eller bör man välja en som rullat mindre ?. Det verkar ju inte finnas många till salu som rullat under 2000 mil så det blir ju en begränsning i utbudet isåfall.

Serviceintervall, är det någon storservice som skall göras vid vilket miltal ?.

Schysst om någon kunde svar:krama

Jag tycker att hojar är alldeles för dyra att ha ståendes, så jag kör gärna mycket och ofta..! :D Min "Spetta" har snart rullat 4800 mil och "still going strong"... :tummenupp

//Flying Finn
 
Jag tycker att hojar är alldeles för dyra att ha ståendes, så jag kör gärna mycket och ofta..! :D Min "Spetta" har snart rullat 4800 mil och "still going strong"... :tummenupp

//Flying Finn



ger du den bara lite kärlek då och då så är det inga problem, det enda problemet är att det kan bli trögt att bli av med en långmilare oavsett hur fin å välvårdad den än är, man får dumpa priset rejält, min har bara rullat 1600 mil så jag kan köra den ett tag innan det är dags att sälja å leta reda på en ny lågmilare:D
 
Trafik

Kollade just premien på Spettan 17.800:- för en helförsäkring hos Folksam!!
Fy fan! några tips på bättre ställen...? :gnissla

Jag kör bara trafik, räcker man klarar sig ifrån att klota ett par år så har man en uppsättning kåpor om det skulle hända något tråkigt, dock ej stöld.
 
Kollade just premien på Spettan 17.800:- för en helförsäkring hos Folksam!!
Fy fan! några tips på bättre ställen...? :gnissla

Dyrt jag betalar 5000 helförsäkring helår,Någon som har tips på vilken drevning fram 15,16,17 kör själv med 16 någon som provat andra?
 
Finn: jag skulle testa med Autosol på dina slipon, det är ett riktigt mirakelmedel!

Då är det med andra ord bara att börja gnugga..! :D

Kollade just premien på Spettan 17.800:- för en helförsäkring hos Folksam!!
Fy fan! några tips på bättre ställen...? :gnissla

Kollat TH? :va Jag pröjsar 10 lappar om året (Hel/Hel)... :död Inte billigt, men överkomligt. :nicka Har som vi snackade om, inte haft körkortet i behåll "för" långa perioder... :gnissla :rodnar

ger du den bara lite kärlek då och då så är det inga problem, det enda problemet är att det kan bli trögt att bli av med en långmilare oavsett hur fin å välvårdad den än är, man får dumpa priset rejält, min har bara rullat 1600 mil så jag kan köra den ett tag innan det är dags att sälja å leta reda på en ny lågmilare:D

Bra taktik..! :D :tummenupp

kanske skulle porra till hojen lite till:

http://cgi.ebay.co.uk/Talon-Gold-Re...3|66:2|65:12|39:1|240:1318|301:1|293:1|294:50


undrar även om ngn har kolla på originaldrevingen? är det 40/16?

Porrigt värre! :Bugar :yoparty Är 99,9% säker på att org.drevning=40/16... :)

//Flying Finn
 
Last edited:
Då är det med andra ord bara att börja gnugga..! :D



Kollat TH? :va Jag pröjsar 10 lappar om året (Hel/Hel)... :död Inte billigt, men överkomligt. :nicka Har som vi snackade om, inte haft körkortet i behåll "för" långa perioder... :gnissla :rodnar



Bra taktik
..! :D :tummenupp



Porrigt värre! :Bugar :yoparty Är 99,9% säker på att org.drevning=40/16... :)

//Flying Finn

:tummenupp:)
 
Någon som har tips på vilken drevning fram 15,16,17 kör själv med 16 någon som provat andra?

Originaldrevning SP-1: 16/40

Har provat med 16/42 (originalkedjelängden räcker men det blir lite svårare att kränga på kedjan).
Annars är det många som förespråkar 15/41 som den ultimata drevningen.
 
Originaldrevning SP-1: 16/40

Har provat med 16/42 (originalkedjelängden räcker men det blir lite svårare att kränga på kedjan).
Annars är det många som förespråkar 15/41 som den ultimata drevningen.

Jag har 15/42 och tycker fortfarande den är högt växlad. Skulle gärna testat typ 44 bak eller nåt. Har inte testat så mycket ännu, men tycker den är väldigt svar att få upp på slangen med gas på tvåan. Eller är jag bara dålig:confused:
 
Jag har 15/42 och tycker fortfarande den är högt växlad. Skulle gärna testat typ 44 bak eller nåt. Har inte testat så mycket ännu, men tycker den är väldigt svar att få upp på slangen med gas på tvåan. Eller är jag bara dålig:confused:

:tummenupp:D:krama
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top