Nu finns det en vettig SP1 i Götene till salu till Abbes polare. Värt att kolla!
56 tkr, BVSA, 2900 mil, Jardine helsystem
GO GO GO!
Vet inte om jag är kräsen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu finns det en vettig SP1 i Götene till salu till Abbes polare. Värt att kolla!
56 tkr, BVSA, 2900 mil, Jardine helsystem
GO GO GO!
Vad sägs om den här?
http://atsearch.autotrader.co.uk/ww...y=bikes&channel=DEALERPAGE&id=200906328456763
Helt ny, röd SP-1 för £10.000...
/m
Nu finns det en vettig SP1 i Götene till salu till Abbes polare. Värt att kolla!
56 tkr, BVSA, 2900 mil, Jardine helsystem
GO GO GO!
Vet inte om jag är kräsenmen jag tycker 3000 mil är lite långt, inte för min del nu, men när jag skall sälja och milen har tickat på till 4000-4500. Jag hade själv inte köpt en hoj som gått över 4000 mil. Men abbe har kanske fixat en som skall sälja, jag hoppas på den.
en fråga, finns det ngn som ev skulle kunna tänka sig att låna ut sin originalbakdel till en sp1 till mig, min hoj som kommer hem från england behöver jag kanske byta baken på hojen då det sitter en under tray på nu! behöver originalbakdeleb fraktas hit så står jag självklart för både frakt hit och returfrakten, tacksam om ngn skulle vilja ställa upp på detta om det skulle behövas! behöver ev en bak till regbesiktningen
tack på förhand.
Monterad på min bakdel idag.... så till nästa helg ska den vara klar.... Men det kommer inte extra kåporna vara....![]()
Vet inte om jag är kräsenmen jag tycker 3000 mil är lite långt, inte för min del nu, men när jag skall sälja och milen har tickat på till 4000-4500. Jag hade själv inte köpt en hoj som gått över 4000 mil. Men abbe har kanske fixat en som skall sälja, jag hoppas på den.
Monterad på min bakdel idag.... så till nästa helg ska den vara klar.... Men det kommer inte extra kåporna vara....![]()
Vad ska det vara för orginal inställningar på sp1ans framgaffel, dvs hur många "klick" ska retur/comp skruvas ut samt hur många "ringar" ska fjäderspänningen skruvas in?
Vet inte om jag är kräsenmen jag tycker 3000 mil är lite långt, inte för min del nu, men när jag skall sälja och milen har tickat på till 4000-4500. Jag hade själv inte köpt en hoj som gått över 4000 mil. Men abbe har kanske fixat en som skall sälja, jag hoppas på den.
En liten undran bara, vad kostar era försäkringar?
vad har ni för bolag ?
Vad ska det vara för orginal inställningar på sp1ans framgaffel, dvs hur många "klick" ska retur/comp skruvas ut samt hur många "ringar" ska fjäderspänningen skruvas in?
Du ska vara glad att du har extra kåpor!! (bitter..)![]()
Vet inte varför du behöver det, men en mycket bättre utgångspunkt än orginalinställningarna är vad den engelska tidningen Performance Bikes rekommenderar efter noggranna tester:
Fram:
Komp: 15 klick ut
retur: 5 klick ut
förspänning 1 linje synlig
sänk framändan genom att höja upp gaffelbenen 8mm
Bak:
komp: 14 klick ut
retur: 2 varv tillbaka från helt inskruvad
förspänning: läge 4
Höj bakändan genom att lägga en 4mm distans mellan bakdämparens övre fäste och ramen.
Har använt dessa inställningar med mindre modifieringar och det funkar *mycket* bättre än standard. Speciellt höjning/sänkning rekommenderas.
Kan även passa på att rekommendera ett holländskt forum där mycket smått och gott finns att hitta (iofs en del på nederländka men ändå...):
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/225833/VTR-SP-12-Topic-Part-15-1.html
Såg också att senaste numret av Performance Bikes innehöll ett sport-twin test med bl.a. SP1 mot Ducati 1198s... Någon som läst???
/m
Jag har ev hittat en tank oxå....![]()
Ja det är du...3000 mil är väl inget konstigt på hojar med 8-9 år på nacken såvida de inte enbart är posörhojar som man använder fram och tillbaka till korvmojen?
Gå inte med i milnojeklubben, den har tillräckligt många medlemmar.
5400 halv/hel. Trygg-Hansa.
Och nä, IF´s märkesförsäkring för Honda är inte billigare...
Jag är inte orolig för att den gått 3000 mil, men det svårare att sälja när den gått 5000mil, eller hur!
Tja rent teoretiskt är det kanske så. Men varför fundera på den dag du säljer innan du ens köpt en hoj? Bara det faktum att du tittar på en 8-9 år gammal sporthoj med v-twin begränsar ju gruppen av tänkbara köpare. De som däremot är intresserade när du väl säljer (och såna kommer det garanterat att finnas på Sp1/sp2) kommer sannolikt att vara mer intresserade av skicket än miltalet. Och då kanske inte 1500 mil hit eller dit har så stor betydelse.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |