Honda SP1-tråden

Vad ska du skaffa då? Varför sälja förresten?

Jag vet iaf varför jag sålde min ;)

Snart avresa mot kalkatrazzzz!

Vet faktiskt inte, HD kanske :D :rolleyes: Just nu känns det bara sorgligt att vi ska gå skilda vägar, jag gillar verkligen den där hojen. Men vi ska flytta tillbaka till Stockholm och måste få loss lite kapital till nya huset...alla bidrag är välkomna enligt frugan... :gnissla

Men efter semestern...då jävlar :)

Damn straight...ska bli hur kul som helst :tummenupp

Se till o håll dig på hjuln bara! :tungan
Kalkstenen utanför banan är inte o leka med!!

Will do :tummenupp ...skyfflade lite leca på Kinnekulle förra året...det var spännande, lååååånga "shiiiiiiiiiiiiiiit nu går det åt helvete" -sekunder innan det tog stopp :D :gnissla

Men precis som dig åker jag mer bana än gata numera...och då kanske en lite mer lätthantelig och mindre exklusiv hoj är att föredra.
 
Last edited:
VTR.NU kommer ha en liten get together på Torsdagen "tiden ej spikad än, nere vid glassbaren i hamnen !! Detta kanske kan vara nått.... :tummenupp
 
SP1 kåpset

Tjena
Tänkte fråga om någon av er har ett set med kåpor till salu helst med lysen och snorkel, fick min hoj vandaliserad så toppkåpa, snorkel, lysen och vä sidokåpa e paj

Mvh Andreas
 
Tjena
Tänkte fråga om någon av er har ett set med kåpor till salu helst med lysen och snorkel, fick min hoj vandaliserad så toppkåpa, snorkel, lysen och vä sidokåpa e paj

Mvh Andreas


Aaaah fan va trist, fan att folk inte kan låta bli andras grejor, synd att jag han köpa #46ans kåpset...
 
Tjaba..
Har en fundering, är ju en nybliven rc51'a ägare, och ännu lite oupplyst om modellen.
Vid stadskörning och lite långsammare körning (övningskörning med grabben) så tenderar min hoj att gå varm 95-104 grader, ökar jag tempot lite är jag nere på behagliga 84-86 grader.
ÄR systemet trycksatt som på en skoter typ rmk900, eller är det vattenpumpen eller är det bara helt normalt...??!!!!????:confused:
har ju ingen instruktionsbok så jag måste kasta ut frågan......

tacksam för svar.....
 
Tjaba..
Har en fundering, är ju en nybliven rc51'a ägare, och ännu lite oupplyst om modellen.
Vid stadskörning och lite långsammare körning (övningskörning med grabben) så tenderar min hoj att gå varm 95-104 grader, ökar jag tempot lite är jag nere på behagliga 84-86 grader.
ÄR systemet trycksatt som på en skoter typ rmk900, eller är det vattenpumpen eller är det bara helt normalt...??!!!!????:confused:
har ju ingen instruktionsbok så jag måste kasta ut frågan......

tacksam för svar.....

Helt normal arbetstempratur så inget att oroa sig för!
Kylfläkten slår igång vid 104 grader, slår ifrån vid 95 om jag inte minns fel.
 
Tjaba..
Har en fundering, är ju en nybliven rc51'a ägare,... är det bara helt normalt...??!!!!????:confused:
Grattis till en underbar hoj! :tummenupp
Min Blackbird, går som Icko säger, också upp till 103 grader innan fläkten går igång. Vi har kört SP2:an på över 100, men står du still o fläkten inte startar så kokar den snabbt. (Vi har ju monterat av fläkten på rejshojarna, men väl körandes så e de lugnt mellan 86-96 grader... )
:)
 
Tjaba..
Har en fundering, är ju en nybliven rc51'a ägare, och ännu lite oupplyst om modellen.
Vid stadskörning och lite långsammare körning (övningskörning med grabben) så tenderar min hoj att gå varm 95-104 grader, ökar jag tempot lite är jag nere på behagliga 84-86 grader.
ÄR systemet trycksatt som på en skoter typ rmk900, eller är det vattenpumpen eller är det bara helt normalt...??!!!!????:confused:
har ju ingen instruktionsbok så jag måste kasta ut frågan......

tacksam för svar.....

RC51:an har ett trycksatt kylsystem som ska klara temperaturer över 100 grader, så du behöver inte vara orolig.

Om inte jag minns fel så fick SP2:an två fläktar, medans den tigare SP1:an bara hade en. Det var även något annat med kylsystemet som ändrades, men jag kommer inte ihåg vad.
 
Hello!
Ska på Lelle Track Days på Kinekulle den 4:e Juli o antar att jag har kört slut på däcken tills dess...
Sitter ett par Pirelli Diablo på nu, men funderar på något mjukare för greppets skull.
Så, har någon en rekommendation?, Pilot Power 2CT?, Diablo Corsa alt Corsa III?, jag är vilse..., Hilfe!.
 
RC51:an har ett trycksatt kylsystem som ska klara temperaturer över 100 grader, så du behöver inte vara orolig.

Om inte jag minns fel så fick SP2:an två fläktar, medans den tigare SP1:an bara hade en. Det var även något annat med kylsystemet som ändrades, men jag kommer inte ihåg vad.

Finns det inte ett par 'gälar' i kolfiber att handla någonstans?, som liksom styr in luften i kylen?, tror mig ha sett det på nätet nånstans med kommer inte ihåg var.
Kanske hos Moriwaki, men de brukar har dåligt med extrapriser. :va
 
Moriwaki??

har du någon webbadress?

För övrigt...Ingen som har ett Titan helsystem :tungan , kan i å f s tänka mig ett kolfiber slipp on åzzå...skulle va så skönt att terra grannen som har förmåga att starta upp sitt as till gammal impala å tokvarva kl 7 på morrgonen.:huvet

Måste kolla det med värmen åzå, det blir att riva till helgen.

//farsgubben:tummenupp
 
tackar tackar!!

Hahaha....DEN HÄR gör det, gevalia färgad tidig 70'a, raka rör och går på typ 5 av 8 burkar kall....:mad:

Finns det någon organiserad typ av club/intresseförening/ för just rc51'an i sverige?? vtr.net vet ja ju om men just enbart för sp1/2???

//farsgubben
 
Moriwaki??

har du någon webbadress?

För övrigt...Ingen som har ett Titan helsystem :tungan , kan i å f s tänka mig ett kolfiber slipp on åzzå...skulle va så skönt att terra grannen som har förmåga att starta upp sitt as till gammal impala å tokvarva kl 7 på morrgonen.:huvet

Måste kolla det med värmen åzå, det blir att riva till helgen.

//farsgubben:tummenupp

Har ett Jardine helsystem i titan som jag kan tänka mig kränga. Definitivt rätt medicin om du vill ge grannen svar på tal. Har dB-killers som kan användas om man vill sänka ljudnivån något...
 
Tjena glada spettor

Förklara för en stackars oinvigd..

Vad är skillnaden mellan sp-1, sp-2, rc-51, vtr?

Är lite sugen på en sp-1, men har svårt att leta på blocket
eftersom alla benämner dem olika.

Hur funkar det egentligen?
 
Tjena glada spettor

Förklara för en stackars oinvigd..

Vad är skillnaden mellan sp-1, sp-2, rc-51, vtr?

Är lite sugen på en sp-1, men har svårt att leta på blocket
eftersom alla benämner dem olika.

Hur funkar det egentligen?

VTR1000R SP1 2000-2001 (europa)
VTR1000R SP2 2002- (europa)

RVT1000R är samma hoj men såldes i USA, möjligen annorlunda mappning i insprutningen.

RC51 är Hondas kod för ovanstående maskin.

VTR1000F har inget gemensamt med ovanstående.
 
Tjena glada spettor

Förklara för en stackars oinvigd..

Vad är skillnaden mellan sp-1, sp-2, rc-51, vtr?

Är lite sugen på en sp-1, men har svårt att leta på blocket
eftersom alla benämner dem olika.

Hur funkar det egentligen?

Lite kort:

VTR1000F är landsväg/sport med 1000cc V-twin som kom 1997 (tror jag)
VTR1000R SP-1 togs fram till 2000 som Honda använde 00-02 i World Superbike (och som vann serien 2000 och 2002)
SP-2 är en uppdaterad SP-1 som kom 2002. En rad detaljuppdateringar men i princip samma hoj (ny sving, andra fälgar, uppdaterad ram, andra insprutningsmunstycken etc).
VTR1000F och SP-1/2 har inte många skruvar gemensamt.

RC51 (egentligen RVT1000R RC51) är den amerikanska benämningen på SP-1/2. Samma uppdateringar mellan 2001 och 2002.

Färger SP-1/2:
2000: Röd
2001: Som 2000 plus en variant i silver
2002-2003: Vit
2004- Några andra varianter tror jag, bl.a. en svart/grå

RC51 har andra färgsättningar, men den vanliga 2000-2002 var röd/silver/svart. Hade även svart ram+sving.

SP-2 är ganska ovanlig i Sverige och svår att få tag på, men den version jag skulle rekommendera att satsa på om du har möjlighet...
 
Last edited:
Tackar ödmjukast för svaren.

Nej jag har insett att det är svårt att hitta sp-2 någonstans.
SP-1 får det nog bli om jag hittar ett bra ex!:tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top