Honda SP1-tråden

Blev ca 16 mil ikväll!Gött å mullra lite.Går jämt och fint nu efter bänkning.Ska lacka om bakkåpan pga lite repor.Nya SP-1 dekaler är inhandlade(318 spänn)Inte såå farligt med tanke på vad resten kostat.....
 
Idag ska jag hämta hem hojen:Rockbanan

I morgon ska jag hämta min SP efter vinterförvaringen :D Jag har haft så kul med motarden, så att jag nästan glömt bort min kära lilla SP-2:a :tuttar


I helgen när jag var ute och åkte med motarden, så blev jag tvingad att köra en massa tråkiga raksträckor :-( Då kom jag på att jag har en SP som står och väntar. Den har ju både kåpor och en massa pulver, så den här helgen blir det tvåcylindrigt muller :)
 
Har kommit upp i en sisådär 120 mil på tre veckor, SP-2 i the shit!

Nu ska bara nya däck slängas på så man slipper va skitnödig i kurvorna...
Tror nog att det blir Dunlop Qualifeier RR, frågan är väl bara 180 eller 190 bak?!
 
Last edited:
Pilot Road 2CT 180/55 funkar kanoners. Både mil och grepp i de däcken för gatåka.
 
Köp ett metzler nånting 180/55-17 av mig för 800:- mycket mänster kvar över hela!!!! Ska till bromma på måndag oxå.... PM:a nummer så kan jag ringa när jag tagit reda på vad det är för modell....

Mvh Fredrik
 
arrgh...då var vi tillbaka till ruta ett igen(nästan iaf).
Problemet med att cykeln gick på en cylle trodde jag var ett minne blott...men icke. Knarren har fungerat bra i ca 4 mil...
Nu beteer sig den helt annorlunda, förr gick den på EN cylinder en längre tid för att sen hoppa tillbaka till två. Nu har den fått för sig att rycka och misstända. Som om ddet skulle vara en,två,en,två,en.två host host oprovocerat...men främst vid gaspådrag, typ rödljus.

Har tidigare bytt spolar, tändstift, hattar och kört redline bränslerengörning.

Någon som har nått annat tips? Eftersom felet inte uppenbara sig på tomgång är det förbannat svårt att felsöka...

//Calle
 
arrgh...då var vi tillbaka till ruta ett igen(nästan iaf)..... Någon som har nått annat tips? Eftersom felet inte uppenbara sig på tomgång är det förbannat svårt att felsöka...

//Calle
Spridarna :va
Hur går den obelastad? Går den jämt när du ger gas från tomgång?

Vilket mögproblem :huvet
 
Spridarna :va
Hur går den obelastad? Går den jämt när du ger gas från tomgång?

Vilket mögproblem :huvet

Cykeln går kalas bra för övrigt.
På tomgång och och vid "ruppande" stillastående svarar den bra. Det "nya" problemet har tyvärr aldrig uppenbarat sig när jag stått stilla. Och eftersom problemet försvinner relativt fort har jag inte hunnit stanna heller.

Skapligt gråhårig jag börjar bli...
 
Är det någon här som vet var man kan komma över en bönpall till en sp1? Saknar en till min och det skulle vara fint att ha en...

Tack på förhand
 
Jag körde hem min SP-2:a efter en lååånngg vinterdvala.

Hon är så vacker och hon låter så fint. Jag tror jag är kär igen :tuttar
 
Vet inte riktigt jag har väldigt svårt att säga vad en sådan här pryl är värd..:confused: Men vad ska vi säga? 600 är jag helt ute och cyklar då eller?
 
En plastkuts(locket) till sp1 utan fästmojäng(grunkan under det där jävla locket) kostar 1000 pistoler nytt(som jag köpte för att jag är pedant).
En bönpall för 600 är ett bra pris :) o ungefär vad jag skulle ge!

Tycker att det e cool att folk kan köpa begagnade prylar av varann som man inte behöver....
Jag har som sagt ett repat kutslock till en 00:a till salu.

För övrigt så är min sp1:a nyservad o jag har ny hjälm http://www.shoei-helmets.com/road/helmets_road.aspx?h=3 o det kan fan inte bli bättre!

Kör hårt så tar jag en pilz till :)
 
OK, nu är problemet annorlunda.
Så fort man lägger på belastning så rycker och hostar cykeln ordentligt. Varvräknaren fladdrar. Problemet visar sig inte då man står still och "frivarvar" utan endast under körning...typ rödljus eller omkörning. Går perfekt på jämngas...

Har fått några tips att kika på kablage etc...men fler förslag är givetvis välkommna. Börjar ärligt talat bli lite less på detta nu...=(

//Calle
 
Last edited:
det går ju att köpa färdig lackade kåpset från japan/kina i dom färgerna.... Så jag tror att nån bara har bytt kåporna till replika .... Min hoj går bra nu efter lite finjustering av pc3.... Lider med dig bikester, inte roligt!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top