Honda SP1-tråden

sp2 skrev:
2066181
Sp`n är normalt väldigt stadig men ändrar man dessa saker så kan det behövas en styrdämpare!

Jag har en nyren. ö-styrdämpare liggande, men saknar tyvärr fästen, som passar på SP1,an. Är det någon här som har ett par över kanske??
Eller om nån kan lägga upp nått exempel på hur man monterat den.
("klämman" till dämparen har jag men inte mer)

Kommer inte att sänka fram, var ute igår och försökte att "titta" bort tailraisern men den flyttade sig inte. Inte heller bytte den ut sig mot ett 4-5mm schims och lade tillbaks sig i kartongen. :rolleyes: .
Har FORTFARANDE inte kunnat prova, pga väder :4skrika
 
Hjälp! :3freak

Min soppa lampa blinkar lite av och till fast det är full tank nån som har någon aning om vad det kan vara?
Var sitter givaren till tanken?

h. Klabbe
 
Klabbe skrev:
2089715 Hjälp! :3freak

Min soppa lampa blinkar lite av och till fast det är full tank nån som har någon aning om vad det kan vara?
Var sitter givaren till tanken?

h. Klabbe

Hmmm...
Lite dålig respons här i Sp1 tråden tycker jag. :fatta!
Ingen som är sugen på en vild gissning...
 
Jag klotade min gamla spetta i augusti förra året. Efter ett gäng veckors konvalecens var jag i alla fall på benen och for iväg och impulsköpte en GSXR750 så att jag skulle ha något att åka på.
Inget ont om gixxern det är en skitbra hoj, men fanskapet saknar ju utstrålning! Hur mycket jag än försökte kunde jag aldrig älska den hojen. Så efter att jag avverkat det första 25 milen på Suzukin i år bestämde jag mig för att sälja. Sagt och gjort, i fredags kom den lycklige köparen och hämtade den.

Igår var jag iväg och handlade en SP1:a igen. Äntligen efter 8 månader och 4 dagar känner jag mig som en hel människa igen. Det är SJÄL i den hojen!!!
 
Klabbe skrev:
2098552 Hmmm...
Lite dålig respons här i Sp1 tråden tycker jag. :fatta!
Ingen som är sugen på en vild gissning...

Jodå den sitter med allt annat i tankarmaturen, tog isär min tank igår för att
lämna den på tätning, (jodå... den läcker i svetsen till bakre fästet :brinnerup ). Har i.a.f. provkört med höjd bak nu och mycket riktigt blev det som att hålla en gris i röven (lite lätt nyckfull).

Fortfarande ingen som har fästen till en styrdämpare eller varför inte en komplett styrdämpare med fästen och som vill sälja så klart?
 
Efter ha kuskat runt lite på nya hojen, ca 50 mil eller nått, så måste jag bara säga vilken underbar hoj sp1:an är:tummenupp. Det va nån som sa att den va tungstyrd, tycker den leker lätt igenom kurvorna och funkar alldells perfa för min kör stil. En annan e ju van och brottas med en gammal Zx9a från -96 på +200 kg, denna är ju en aningen lättare så, det kan ju inte bli bättre... :D
Dock är den törstig som attans, det kan jag hålla med om. Men helt klart värt det....

Vet inte om det är jag som inbillar mig eller inte,,, men jag tycker jag bromsar mindre och använder motorbromsen mera på spettan.... :va
Är iaf helt klart super nöjd med Bettan och kommer nog inte släppa henne på ett bra tag.... :Bugar
 
Hejsan!
Jag skall ha nytt bakdäck till min spetta, MEN(samma visa i år igen fast med ny hoj) jag vet inte om jag skall ha 180 eller 190?
Jag har förstått att den blir lite mer lättsvängd med 180, men hur mycket mer lättsvängd?, märks det markant så att säga?
Tacksam för svar av någon kunnig!
 
Skillnaden mellan 190 och 180 är inte hisnande enligt min mening (gatkörning).
Jag upplevde nästan skillnaden större från byte mellan 2st 180-däck av olika fabrikat (BT010 till Pilot Power), men det kanske var psykologiskt. Kör numera på 180-däck, mest för att de brukar vara billigare.
Prova 180 i år och bilda dig en egen uppfattning om skillnaden.
 
Sqvist skrev:
2110451 Jodå den sitter med allt annat i tankarmaturen, tog isär min tank igår för att
lämna den på tätning, (jodå... den läcker i svetsen till bakre fästet :brinnerup ). Har i.a.f. provkört med höjd bak nu och mycket riktigt blev det som att hålla en gris i röven (lite lätt nyckfull).

Fortfarande ingen som har fästen till en styrdämpare eller varför inte en komplett styrdämpare med fästen och som vill sälja så klart?

Så här ser mitt fäste ut! Det du inte ser är en stor bricka som sitter under den stora muttern, på brickan sitter en arm(klamman som sitter mitt på dämparen) som för dämparen åt sidorna när du svänger!
 

Bifogat

  • Kopia av IMG_0049.JPG
    Kopia av IMG_0049.JPG
    129.7 KB · Visningar: 199
Tiger302 skrev:
2107051 Jag klotade min gamla spetta i augusti förra året. Efter ett gäng veckors konvalecens var jag i alla fall på benen och for iväg och impulsköpte en GSXR750 så att jag skulle ha något att åka på.
Inget ont om gixxern det är en skitbra hoj, men fanskapet saknar ju utstrålning! Hur mycket jag än försökte kunde jag aldrig älska den hojen. Så efter att jag avverkat det första 25 milen på Suzukin i år bestämde jag mig för att sälja. Sagt och gjort, i fredags kom den lycklige köparen och hämtade den.

Igår var jag iväg och handlade en SP1:a igen. Äntligen efter 8 månader och 4 dagar känner jag mig som en hel människa igen. Det är SJÄL i den hojen!!!

Och jag som funderar på att byta till en fireblade -05:a :confused:
 
Åkte första åkturen i går...Första intryck med nya topparna och sprutet är att den skjuter på fett från 7000 och upp till skyddet. Samt att den låter ganska speciellt när jag tog bort cam silencer sprockets från kammarna.
Gassvaret är mycket bättre mot tidigare, så nu ser man fram mot Virtasalmi körningen.
 
Hej

Jag har gått och blivit väldigt intresserad av en sp-1 eller sp-2:a..
Tycker helt klart den röd/svarta sp-1:an är snyggast, men så såg jag denna 2:an på mobile.de (länk längst ner) Tycker dock den färgsättningen är väldigt ful, men är det en betydligt bättre hoj kanske man kan stå ut med det..
Vad tror ni? Är denna sp-2 ett intressant objekt?


sp-2:an på mobile.de
 
sp2 skrev:
2125059 Så här ser mitt fäste ut! Det du inte ser är en stor bricka som sitter under den stora muttern, på brickan sitter en arm(klamman som sitter mitt på dämparen) som för dämparen åt sidorna när du svänger!

Tackar :tummenupp
Provade spettet på Kinnekulle i helgen, och det var väl sådär. Årets första bandag och min första på 3år, så det blev gansk lungt tempo. Men som diskuterat tidigare i tråden finns det nog lite att göra med fjädring och vikt.
Fick ett kul tips att ta bort vakum klockan på insuget som tydligen stryper motorn (Stänger insuget)mellan 4 & 6000 varv:3freak

Nu har jag i.a.f. provkört :)
 
Nu är det praktiskt taget klart. Jag byter min sp1 till en blade -05. hojen är bokad å jag byter nycklar nån gång nästa vecka. Bytet pga att jag vill ha mer effekt. Synd bara att det blev en utan varken karaktär eller själ då... :D
Men det är ju iaf en honda :Bugar
 
Trevlig tråd det här då jag går i SP1 eller SP2 tankar, men har ju inte fått varken köra eller provsitta en ännu.
Så min fråga till er här är om den är någorlunda tacksam i körställning för nån i min storlek. 193cm 99.9kg
Är så kär i den hojen och det vore synd om man inte fick plats.
 
Mr_Nilsen skrev:
2150989 Trevlig tråd det här då jag går i SP1 eller SP2 tankar, men har ju inte fått varken köra eller provsitta en ännu.
Så min fråga till er här är om den är någorlunda tacksam i körställning för nån i min storlek. 193cm 99.9kg
Är så kär i den hojen och det vore synd om man inte fick plats.

Är rätt nära till styret å känns liten i körställning jämfört med blade -98. Kompisen tyckte oxå den kändes liten å han har gsx-r 750 -00. Men åk till nån som äger en å provsitt. Finns säkert nån här på SH som låter dig sitta på deras pärla...Jag bor nog lite långt bort misstänker jag... Framsidan???
 
Mr_Nilsen skrev:
2150989 Trevlig tråd det här då jag går i SP1 eller SP2 tankar, men har ju inte fått varken köra eller provsitta en ännu.
Så min fråga till er här är om den är någorlunda tacksam i körställning för nån i min storlek. 193cm 99.9kg
Är så kär i den hojen och det vore synd om man inte fick plats.


Jag är 192cm 85 kg och tycker allt att jag sitter ganska bra på spettan.
 
då är man ny medlem på den här tråden! bild kommer till helgen :tummenupp
 
Grattis till en kanon hoj.... :tummenupp
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top