Honda SP1-tråden

SKYNDA FYNDA!!!! KOLFIBERFRAMSKÄRMAR FÖR 1500:- TILL SP1/2 (är väl inte olika...) KAN FÅ TAG PÅ 4 ST.... RING MIG PÅ 0730656255 FÖR ATT BOKA SAMT FÅ KONTOUPPGIFTER!!! HÄMTAS I UPPSALA ELLER STHLM ELLER SKICKAS MOT FRAKTKOSTNAD!!!!
MÅSTE FÅ ALLA SÅLDA SAMTIDIGT (PGA AV FRAKT...)SÅ SAMLA IHOP 4 ST KÖPARE NU!!!

SOM NI SER ÄT DET SPARCO SOM GJORT DOM!!!!

Ordinarie pris är 2875:-!!!

OBS HELT NYA i kartong!!!!!

RING MIG PÅ 0730656255!!!!

Hur stor är viktskilnaden mot originalskärmen? Kunde vara kul att veta.
Originalskärmen är faktiskt ganska tung och det är ju ofjädrad vikt också :tungan

Hur stor är viktskilnaden mot originalskärmen? Kunde vara kul att veta.
Originalskärmen är faktiskt ganska tung och det är ju ofjädrad vikt också :tungan

Det kan vi ta reda på nästa vecka eller så.... Tror att det skiljer en del iaf.... Som sagt, orginal väger ju en del.... :gnissla

Nu finns det bara 3 st kvar.....:tummenupp

Ska be Jonte att väga sin när han får hem den senare i veckan.... Dom är gjorda helt i 100% kolfiber så dom väger inte mycket alls!!! :yoparty
frakten går på 150:- om man tar en åt gången men som sagt, 3 st finns ju kvar....:tummenupp

Kom igen nu!!

Och imorse så lämnade man in pärlan på justering och bänkning.... Väntar spänt på resultatet nu....:gnissla
Vad tror ni? Hur många hk på slangen får jag?!:confused: :va

Det som är gjort är;
Flapper valve modd
K&N Filters
Micron slipon
PC3 usb

Last edited:
Fick precis min kolfiberskärm.Den väger 245 gram!

Bifogat

• Kopia av PA300019.JPG
    Kopia av PA300019.JPG
    83.9 KB · Visningar: 62
  • Kopia av DSC00345.JPG
    Kopia av DSC00345.JPG
    95.4 KB · Visningar: 56
  • Kopia av DSC00462.JPG
    Kopia av DSC00462.JPG
    65.6 KB · Visningar: 61
Last edited:
Fick precis min kolfiberskärm.Den väger 245 gram!
Det var inte mycket det!:tummenupp
Väger du din orginalskärm sen när du kommer hem?! Så vi har nått att jämföra med....:D :yoparty

Har lite delar över till SP-1. Blir inget banåka...:(

Tråkigt för dig....:pannkyss
Men köp dig en liten present till dig själv, en billig kolfiber framskärm av mig...!:tummenupp

Last edited:
Tillbaka efter bänknigen hos FINMEKANISKA RACING i Uppsala med 125Hk på hjulet vid 9600rpm.... Nu går den inte så snålt längre.... Väldigt bra kille att ha o göra med, rekomenderar honom varmt!

Så här ser kurvan ut:

Bifogat

• IMG_2286.JPG
    IMG_2286.JPG
    40.2 KB · Visningar: 102
Då har man kört hojen till sin vintervila... 3 grader varmt är lite för kallt att köra i..... Nu är det bara att vänta till våren kommer.... *suck*

Hur mycket vägde orginalframskärmen Jonte?! Inga fler som ärinresserade av en framskärm o kolfiber till sin spetta?!

Frontskärmen va snygg, men jag tycker nästan det är snyggare med original i röd. Nu har SPn vilat i sin vinterbonad i en månad. Snart kommer våren, då kommer jag köra hojen från Varberg-Skellefteå. 1311km. Restid blir ungefär 12 timmar. Lär bli lite av en tur.

Nu är min Hynda såld och det är med en tår i ögat, många timmar i garaget har det blivit under tiden som hon utvecklades....Men nu är det dags för nya project. Ska försöka montera en 450 stånka i ett rs125 chassie och få till vikten som en 125:a. Tack och hej alla sp vänner, mullra på!!!!!!!:tummenupp

Nu är min Hynda såld och det är med en tår i ögat, många timmar i garaget har det blivit under tiden som hon utvecklades....Men nu är det dags för nya project. Ska försöka montera en 450 stånka i ett rs125 chassie och få till vikten som en 125:a. Tack och hej alla sp vänner, mullra på!!!!!!!:tummenupp

Det var tråkigt att höra, men man måste ju gå vidare någon gång.
Du har väll sett det där projektet med Aprilia 550 twin i ett RS250 chassi :Bugar

PS. om du har några delar kvar, så kan du gärna skicka ett pm till mig. Vi hörs

En liten bild på skärmen.

Bifogat

• skärm.JPG
    skärm.JPG
    134 KB · Visningar: 99
Där har vi en stor skillnad, 570 gram mot 245 gram för den i kolfiber! Inegn mer som är intresserad då?!

Snyggt Jonte! Vad görs mer i garaget?!

byte av främre drivpaket på SPn, är det problematiskt? Sitter det nån form av kopplingsmekanisk eller liknande bakom höljet/kåpan där? eller är det bara att skruva av och ta loss drevet?

Är lite nyfiken !
hur lång tid tog han på sig och vad kostade det ?
har du någon mätning innan denna bänkning ?
så vi kan se innan o efter ?

mvh jocke

Tillbaka efter bänknigen hos FINMEKANISKA RACING i Uppsala med 125Hk på hjulet vid 9600rpm.... Nu går den inte så snålt längre.... Väldigt bra kille att ha o göra med, rekomenderar honom varmt!

Så här ser kurvan ut:

Är lite nyfiken !
hur lång tid tog han på sig och vad kostade det ?
har du någon mätning innan denna bänkning ?
så vi kan se innan o efter ?

mvh jocke

Det tog ca en dag och han ville ha 1500:- för det (då fick jag lite rabatt pga av underlättande av arbete...:D ) Har tyvär ingen bänkning innan men det blev en helt nya maskin, går MYCKET jämnare nu över hela registret, främst i mellan då!!! VÄLDIGT NÖJD!!!!:yoparty :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show