Honda SP1-tråden

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
Nu slutar du genast hålla kvar vid det förflutna :D


jag är så gammal så hela jag är förfluten......därför man får kasa runt med förhistoriska mc's.....

meeeeen, ang pinnarna så ska jag ta mej en funderare (verkar ju som om du oxo vill hålla till i det förflutna!!:D)
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Tjoho, åkte spetta idag i 5 plusgrader. Det ska bli ett nytt framdäck ( dunlop sportmax qualifier ). Sedan hade jag tänkt hitta nån som har tid att besikta den ( körförbud , skulle besiktat i april ).

Det är lite roligt detta med Murhys Law så snart man ska till besiktningen. Blinkers har lagt av.:huvet
Hade ju samma förra året och det är ju troligen oxiderat nånstans. Gav reglaget på styret en omgång 5-56 och efter några kilometer kan jag iaf blinka höger..men inte vänster.

Hatar intermittenta skitfel och skulle gärna lösa detta permanent. Ska man våga sig på att plocka isär reglaget eller blir det 1000 smådelar och fjädrar som sprutar omkring då?
 

Newton Heath

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Ort
Sverige
Hoj
Honda VTR SP2-02
Smörja hjälper sällan bara tillfälligt som bäst.?Bara å plocka isär! Ingen NASA teknik därinne direkt.. Torka rent allt , i med nytt fett å och ihop och blinka igen! Kolla även helljusknappen kan också hänga sig när det börjar bli dåligt därinne..


Honda VTR SP2
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Yes, det låter ju vettigt. Det får bli lördagskul och besiktning nästa vecka istället.
Har fått hem nya svarta snygga handtag och styrvikter att montera också :)
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
hahaha!!- ska bara se till att få en plugg monterad i arselet (dratt på mej nån jävla skit i kistan.....bläääää!!!)
sen kan man tänka klart igen, och då ska det fundras på om jag verkligen behöver original pinnarna eller inte (jag tänker ibland lite saaaktaa)

men men- idag gick spettan igenom besiktning med bravur- mina hemsnickrade Db killers blev uppmätta och hamnade på 99 Db (utan=103 Db).
lite kaxig blev man oxo då slitaget från knutstorp syns tydligt på bak o fram däcket- vilket kommenterades (satan vad det kavlade gummi där!)

//jj
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
hahaha!!- ska bara se till att få en plugg monterad i arselet (dratt på mej nån jävla skit i kistan.....bläääää!!!)
sen kan man tänka klart igen, och då ska det fundras på om jag verkligen behöver original pinnarna eller inte (jag tänker ibland lite saaaktaa)

men men- idag gick spettan igenom besiktning med bravur- mina hemsnickrade Db killers blev uppmätta och hamnade på 99 Db (utan=103 Db).
lite kaxig blev man oxo då slitaget från knutstorp syns tydligt på bak o fram däcket- vilket kommenterades (satan vad det kavlade gummi där!)

//jj

juhuuu :D :arsele:arsele:arsele
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Nya svarta handtag och styrändar monterade ( använde varmvatten + lite grönsåpa ). Helt plötsligt luktar det Ny Motorcykel runt hojen, :)
 

Newton Heath

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Ort
Sverige
Hoj
Honda VTR SP2-02
LF Jönköping Hel/Hel 5700kr (alldeles för mycket för en trött sp) 38år ung

LF klart billigast av alla större bolag när jag kolla!

Honda VTR SP2
 
Last edited:
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top