Honda SP1-tråden

Ja, och så sällan som du kör den tar det några år innan du kommit upp i 1000 mil och motorn skall bytas...:7peta:arsele:)

Vad menar du med det? Italiensk kvalitet är väll den bästa :D Att dom sedan har blandat in en massa ny elektronik i Duccen, bidrar ju bara till ännu fler bekymmersfria mil :D

Härom dagen upptäckte jag att den var gjord för den amerikanska marknaden också. Den har "automatstart", eller vad man ska kalla det? Man trycker bara till en gång på startknappen och sedan går startmotorn tills motorn är igång :D
 
Långt stillestånd....

Alltför länge har hojen stått ej brukbar:mad:. Återmontering elsystem, bakstammen påbörjat. Känns som att den grövre kabeln ska ligga på ett annart sett. Har någen en bra bild på hur det såg ut ifrån fabrik, eller kan berätta för mig... hur den ska dragas/ligga. Mvh Tony
 

Bifogat

  • IMG_6326 sh.jpg
    IMG_6326 sh.jpg
    129.8 KB · Visningar: 117
Byta luftburk?

Börjar bli en gammal fegis! Ett visst motstånd har uppstått mot att demontera insprutningen för att sätta dit Durbahn luftburken..... ni som gjort det säg att de va smärtfritt :tummenupp så tager jag tag i jobbet.

Känns som ventiljustering inte är gjort på länge.... ser så ut. Gör man det själv.. eller kör jag in hojen med bil, nerplockad och ber om hjälp. Små skitproblem, men alltid är det någe special och så blir man ståendes för man ej har rätt verktyg och så vidare. Mvh Tony

Lite bekväm på gamla dar ochså!:D
 
Börjar bli en gammal fegis! Ett visst motstånd har uppstått mot att demontera insprutningen för att sätta dit Durbahn luftburken..... ni som gjort det säg att de va smärtfritt :tummenupp så tager jag tag i jobbet.

Känns som ventiljustering inte är gjort på länge.... ser så ut. Gör man det själv.. eller kör jag in hojen med bil, nerplockad och ber om hjälp. Små skitproblem, men alltid är det någe special och så blir man ståendes för man ej har rätt verktyg och så vidare. Mvh Tony

Lite bekväm på gamla dar ochså!:D
Byta luftbox är enkelt, ventilspelet hade jag lämnat bort.
 
Du har PM TOYMAN!!!! Annars kan du ringa mig, är hemma sjuk så jag har inget för mig iallafall.... 0730656255

Klart man gör allt själv... Kommer aldrig lite på någon annan efter en "liten" incident jag hade för några år sedan... första och sista gången jag lämnade in hojen iaf!

Mvh Fredrik
 
Känns som ventiljustering inte är gjort på länge.... ser så ut. Gör man det själv.. eller kör jag in hojen med bil, nerplockad och ber om hjälp.

Ventilspelskontrollen är lättare än man tror att utföra. Skrev en guide på vtr.nu för några år sedan (omskriven efter serverkraschen). Kolla på http://www.vtr.nu/viewtopic.php?f=6&t=44

Om du prompt vill lämna in så sparar du en del pengar på att lämna hojen med kåpor och tank bortplockade.
 
SP1-pyssel

Byta luftbox är enkelt, ventilspelet hade jag lämnat bort.

Får väl fortsätta meka då, gillar lite skit under naglarna! Hej Mvh Tony

Du har PM TOYMAN!!!! Annars kan du ringa mig, är hemma sjuk så jag har inget för mig iallafall.... 0730656255

Klart man gör allt själv... Kommer aldrig lite på någon annan efter en "liten" incident jag hade för några år sedan... första och sista gången jag lämnade in hojen iaf!

Mvh Fredrik

Har kollat igenom din bildsvit, många goa stunder där, tror jag gör som du, mekar själv med detta! Mvh Tony

Ventilspelskontrollen är lättare än man tror att utföra. Skrev en guide på vtr.nu för några år sedan (omskriven efter serverkraschen). Kolla på http://www.vtr.nu/viewtopic.php?f=6&t=44

Om du prompt vill lämna in så sparar du en del pengar på att lämna hojen med kåpor och tank bortplockade.

Tackar för guiden, "BRA" Mvh Tony
 
Last edited:
Säg till om du behöver fler bilder så ska jag kolla i arkivet vad jag hittar... Har lite fler bilder på luftburken och kutsen där batterikablarna går...
 
hej. undrar om någon har ett par passagerar fotpinnar och fästena till dessa.ska va orginal till sp1an.köper gärna dessa isåfall.
 
Crashade kåpor till salu

Har lite kåpor till den som är sugen på att pyssla lite i vinter. Samtliga behöver för att bli fräscha slipas ner och lackas, en del svetsas också..
Bytes mot kontanter,lite smuggelöl eller nåt annat kul.

Kåporna har alla fästen kvar, det som finns är:
*Frontkåpa i rött, ej originalfärg, delvis sprucken.
*Två högerkåpor, en lite paj, en lite mer paj.
*En vänsterkåpa, skrapad.
*Bakdelen, ganska fint skick faktiskt.
Övrigt: superhäftig tankpad och tanklocksskydd i kolfiberlook (ny), skrapad kopplingskåpa med hål :), kraschpuckar i alumminium, ny packning till kopplingskåpa o några andra småprylar.

Bilder på prylarna:
http://imageshack.us/g/836/dsc00320q.jpg/
Grejerna finns i Bålsta 4 mil nordväst om sthlm, orkar inte skicka nånstans

Ring helst 0707736588 hänger inte här så ofta...
 
Last edited:
BUMP:)
Shit härinne var det lugnt....har alla sålt av sina klenoder?
 
BUMP:)
Shit härinne var det lugnt....har alla sålt av sina klenoder?

Neee, lite ont om tid på sistone bara. Nytt jobb och tillökning i familjen. Men på fredag kommer det lite delar, så jag får väl bidra med lite bilder i brist på annat.
 
Last edited:
Inte såld och letar "nytt" micron system igen då en burk gick åt helvete på sista resan till garaget... Sen är det alltid mera som står på önskelistan!!!
 
Har för mig att fireblade 929 och/eller 954 har samma fälgar men andra distanser bara... Dock inte 100% på det...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top