Honda SP1-tråden

Ja, ja, det får bli bilder till helgen. :slutatjatasmiley :)

Den är importerad via Mark Jennings. 8500 miles = 1370 mil. Den är princip i nyskick och original sånär som på ett par Harris slipon i titan (till salu billigt). Helt oskruvad: orörda kåpskruvar, orörda dämparjusteringar, inte en repa på någon metall eller lackad yta. En dekal vid knähöjd på högerkåpan var aningen skavd, men denna skall ändå ersättas med dekaler från det customer kit som följde med.

Däremot hade tidigare ägare någon konstig fetish för fula dekaler!:mad: Jag har hittills plockat av 48st :brinnerup allehanda skumma MC-relaterade dekaler från överallt på hojen. En del av dessa från Castrol-kitet, men de stora på sidorna är fortfarande kvar orörda. De andra kan man alltid skaffa igen om man vill ha dem :tummenupp. Allt annat i kitet fanns kvar, även videon, gratisinbjudan till WSBK-race och introduktionsbrevet från Castrol/Honda.:):):)

Trevligt:):tummenupp

Även min var en sällsynt fin UK-dam: 900 mil, två ägare, inte en skråma. Jag slapp dekalrivandet men hade å andra sidan ett helvete med ett fulinstallerat larm (om din har larm, riv bort det. På hojar är det som att be om trubbel:gnissla).
 
Trevligt:):tummenupp

Även min var en sällsynt fin UK-dam: 900 mil, två ägare, inte en skråma. Jag slapp dekalrivandet men hade å andra sidan ett helvete med ett fulinstallerat larm (om din har larm, riv bort det. På hojar är det som att be om trubbel:gnissla).

Yep, jag är allergisk mot eftermonterade larm sen min gamla Triumph TT600 och frugans Italienimporterade SV650. Där snackar vi fulinstallation!:huvet

Trevligt med fler SP2! Jag tror det var din jag såg förra året på Yellow75-körningen på GR förra året, kan det stämma? Vi får ta en SP-fika på Rosen nån gång nästa sommar så ser jag till att lura ut RogerSWE också:tummenupp Castrol FTW!:yoparty
 
Yep, jag är allergisk mot eftermonterade larm sen min gamla Triumph TT600 och frugans Italienimporterade SV650. Där snackar vi fulinstallation!:huvet

Trevligt med fler SP2! Jag tror det var din jag såg förra året på Yellow75-körningen på GR förra året, kan det stämma? Vi får ta en SP-fika på Rosen nån gång nästa sommar så ser jag till att lura ut RogerSWE också:tummenupp Castrol FTW!:yoparty

Visst är det:) Har haft ett gäng hojar men det här är "min" hoj tveklöst. Kommer aldrig att släppa den, vi ska åldras behagfullt ihop och sen ska sonen få ta över.:tummenupp
'
Hade såklart gärna lagt vantarna på en svensksåld men eftersom det ingen säljer och Castrolversionen är så jeffla snygg så fick man tänka om.

Stämmer, det var jag. Blev dessvärre inte en enda bandag detta år men nästa säsong så...:banana

Det är taget!:tummenupp
 
Jaha, den ena säsongen har knappt tatt slut..
Så ska man börja boka nästa års bandagar..
Jobbigt..:gnissla

6 dar på Gotland Ring bokat o klart än så länge!:banana

Är själv sugen på att testa Gotland ring. Vilka är bäst att köra med där eller e de bara att dyka upp eller är det för anmällan?? Vill ju ha en dag med bara mc inga bilar:)

Hur brukar dagarna vara uppdelade grupper eller öppen depå?
 
Last edited:
Är själv sugen på att testa Gotland ring. Vilka är bäst att köra med där eller e de bara att dyka upp eller är det för anmällan?? Vill ju ha en dag med bara mc inga bilar:)

Hur brukar dagarna vara uppdelade grupper eller öppen depå?

Jag kan bara tala för de två år jag åkt med Yellow75 här på forumet. Första gången var det tre dagar och nu i år fyra. Det är en galet rolig bana!!! Jag åker inte till Sviestad eller Gelleråsen längre eftersom Gotland är så mycket bättre enligt mina preferenser.
All körning, förutom på lunchen, sker i olika grupper indelade i "snabbhet". Under lunchen råder öppen depå så att man slipper stressa med käket och kan krubba med polarna som kör andra grupper.
 
Jag kan bara tala för de två år jag åkt med Yellow75 här på forumet. Första gången var det tre dagar och nu i år fyra. Det är en galet rolig bana!!! Jag åker inte till Sviestad eller Gelleråsen längre eftersom Gotland är så mycket bättre enligt mina preferenser.
All körning, förutom på lunchen, sker i olika grupper indelade i "snabbhet". Under lunchen råder öppen depå så att man slipper stressa med käket och kan krubba med polarna som kör andra grupper.

Låter ju kanon. Sviesta och även gelleråsen har man kagt några varv på. Annars har man inte så långt till torpet häller. Får nog bli att dra över nästa sommar för ett par dagar:banana
 
Är själv sugen på att testa Gotland ring. Vilka är bäst att köra med där eller e de bara att dyka upp eller är det för anmällan?? Vill ju ha en dag med bara mc inga bilar:)

Hur brukar dagarna vara uppdelade grupper eller öppen depå?

Har kört med Actionpics.
Föranmälan ja.
Bara hojar.
Uppdelat i 4 hastighetsklasser: lugn, medel, snabb, race/licens

Redan?

Shit..du hänger på låset...:)

Japp!!
Annars får man leta bland annonserna sen..:tummenupp
 
Last edited:
Slänger upp en bild på pärlan som hon såg ut vid hämtningen.
 

Bifogat

  • 1943220-1.jpg
    1943220-1.jpg
    57.8 KB · Visningar: 106
Är själv sugen på att testa Gotland ring. Vilka är bäst att köra med där eller e de bara att dyka upp eller är det för anmällan?? Vill ju ha en dag med bara mc inga bilar:)

Hur brukar dagarna vara uppdelade grupper eller öppen depå?

Har kört med Yellow och actionspics, bra organiserat o mkt trevligt folk. Yellow har normalt bara tre grupper så det blir mer bantid. Actionpics har fler instruktörer o backup för dem som inte kört bana innan. Har en känsla av att tempot generellt sett är högre på yellows styrningar.

Tveklöst sveriges bäst bana, sp'n passar som hand i handske där:yoparty

Slänger upp en bild på pärlan som hon såg ut vid hämtningen.

Schnygg:tummenupp
Killen gillade klistermärken big time....:gnissla
Har du castrolkitet intakt? Jag kommer sannolikt att köpa kraschkåpor till nästa säsong, köra bana med originalkåpor är att be om problem....
 
Last edited:
Schnygg:tummenupp
Killen gillade klistermärken big time....:gnissla
Har du castrolkitet intakt? Jag kommer sannolikt att köpa kraschkåpor till nästa säsong, köra bana med originalkåpor är att be om problem....


Castrolkitet är i stort sett intakt förutom en del smådekaler. De dekaler som använts har satts dit med bristfällig precision, så de fick gå hädan. Jag kommer att montera de stora sidodekalerna under vintern, men jag får se om det blir så mycket mer. Jag gillar RogerSWEs lite mer rensade look. :tummenupp och man kan ju alltid montera resten senare om man vill.

Kraschkåpor står högt upp på listan, men det får bli till nästa vinter tror jag.
 
Det skeva i det hela är att Edwards faktiskt var sponsrad av Scania!!! :näsblod Så dekalen stannar :tummenupp

Edwards_2002_Germany_RHS_1024.jpg
 
Har kört med Yellow och actionspics, bra organiserat o mkt trevligt folk. Yellow har normalt bara tre grupper så det blir mer bantid. Actionpics har fler instruktörer o backup för dem som inte kört bana innan. Har en känsla av att tempot generellt sett är högre på yellows styrningar.

Tveklöst sveriges bäst bana, sp'n passar som hand i handske där:yoparty

Låter kanon. Får bli å boka ett par dagar nästa sommar då:banana
Får se vilka man bokar med
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top