Honda SP1-tråden

Hellu!
Nu är jag igång igen och efterlyser några akuta saker. Är det någon som har en vindruta och/eller en vänster backspegel till SP1?
Det är lite brådis med bitarna och det var ett uns med leveranstid....


jag har en vindruta, dock så har det lossat en liten bit där skruven ska igenom längst upp på höger sida, förutom att det inte går att sätta dit en skruv så syns det inte, mörktonat och är ditt för en hundring eller nått.

annars har jag ett helt ny mörktonad vindruta (exkl. skruvar) som jag kan släppa för 550:- inkl. frakt:)
 
Last edited:
Här har du två moddar till som du bör göra.

Flapper Valve Mod
http://www.rc51.org/valve.htm

Pair System Mod
http://www.rc51.org/pair.htm

Lycka till :tummenupp

Dom har jag gjort på min.... Vet inte om dom gjorde nån skillnad men lite vikt försvann ju... Många bäckar små heter det ju...

Tillsammans med Durbahn-luftobx och PCIII isf, då de moddarna redan är spikade.

Då kommer det göra mera! Viktbesparing är oxå trim...:tungan
Så om man bantar......:va
 
Last edited:
Dom har jag gjort på min.... Vet inte om dom gjorde nån skillnad men lite vikt försvann ju... Många bäckar små heter det ju...



Då kommer det göra mera! Viktbesparing är oxå trim...:tungan
Så om man bantar......:va

Jag har läst om de där moddarna, men om de inte verkar göra någon skillnad så skippar jag nog helst dem. Spackla igen hål och sånt låter jobbigt om man vill återställa till helt original....
 
Spackla? du lyfter bara bort lite saker och sätter täcklock för pair ventilerna på ventilkåporna! Du kan låta vakumsaken framför mätarhuset sitta kvar fast den är bortkopplad!
Här behövs inge spackel, det har man på trasiga hojar!
 
Jag läste rätt snabbt, men det står nåt om det på http://www.rc51.org/pair.htm eller http://www.rc51.org/valve.htm

Finns det några mer guider med bara det som är nödvändigt istället och är det värt det?

Om du nu ska lägga ner arbete på en Durbahnbox så vet jag inte problemet med det andra riktigt....den boxen är _riktigt_ jävlig att få dit.

MEn om du vill göra en modd en tisdagkväll innan körning så är det att kugga ner framdrevet ett kugg och göra flappervalvemodden.

Sen har du en cykel som är körbar. :tummenupp
 
Om du nu ska lägga ner arbete på en Durbahnbox så vet jag inte problemet med det andra riktigt....den boxen är _riktigt_ jävlig att få dit.

MEn om du vill göra en modd en tisdagkväll innan körning så är det att kugga ner framdrevet ett kugg och göra flappervalvemodden.

Sen har du en cykel som är körbar. :tummenupp
Det är inte meningen att låta grinig, tvärtom jag är väldigt ödmjuk när det gäller detta då jag inte har någon (mer än bilder) aning om hur det ser ut. Jag har inte läst några erfarenheter av monteringen av durbahnboxen, men det ser lätt ut på hemsidan, men främsta anledningen är att det verkar ge en hel del :)

Har du erfarenhet av de så tar jag tacksamt emot dem.


Allt ska göras under vintern så tid är inte något jättestort problem, men det är skönt att veta att det är lätt att återgå till original. Jag kanske överdriver problemen med de andra moddarna, men det är ju därför det är så bra att ni kan påpeka det.

Cykeln som sådan är helt underbar, jag är sjukt nöjd :D
 
Det ska finnas en guide på internet om hur du ska göra och med bilder.... Luftboxen är nog det bökigaste att få dit, det andra blir enkelt när allt det är borta redan!!!
Säger bara: DOIT!
 
I will, funderar mest på om jag ska fläska på med kolfiber eller nöja mig med glasfiber :)

Gällande flappermodden, räcker det alltså att lossa en slang och plugga densamma?
 
I will, funderar mest på om jag ska fläska på med kolfiber eller nöja mig med glasfiber :)

Gällande flappermodden, räcker det alltså att lossa en slang och plugga densamma?

jag har en i glasfiber..... Den syns ju inte iaf så det fick räcka enligt mig!
Sen kan du ju ta bort en vakumtank och diverse slangar och plugga en slang ja!
Det finns färdiga lock man kan ersätta vakumventilen (den framför mätaren) med eller så låter man den sitta kvar fast urkopplad!
 
Det är inte meningen att låta grinig, tvärtom jag är väldigt ödmjuk när det gäller detta då jag inte har någon (mer än bilder) aning om hur det ser ut. Jag har inte läst några erfarenheter av monteringen av durbahnboxen, men det ser lätt ut på hemsidan, men främsta anledningen är att det verkar ge en hel del :)

Har du erfarenhet av de så tar jag tacksamt emot dem.


Allt ska göras under vintern så tid är inte något jättestort problem, men det är skönt att veta att det är lätt att återgå till original. Jag kanske överdriver problemen med de andra moddarna, men det är ju därför det är så bra att ni kan påpeka det.

Cykeln som sådan är helt underbar, jag är sjukt nöjd :D

Att montera Durbahn burken är inget problem alls, du gör det på en kväll.
Oavsett vad alla säger, ta bort all skit som inte behövs och släng skrotet i runda arkivet, knyt ihop påsen och kasta den...
 
Att montera Durbahn burken är inget problem alls, du gör det på en kväll.
Oavsett vad alla säger, ta bort all skit som inte behövs och släng skrotet i runda arkivet, knyt ihop påsen och kasta den...
Härligt att höra! :)

Jag försökte ringa till durbahn idag, ska ner till Tyskland nästa vecka så jag ville kolla om man kan köpa boxen över disk, men det var ingen som vill svara i telefon. Jag gör ett nytt försök på måndag annars beställer jag.

Ni som har beställt, har ni beställt direkt from Durbahn?
 
Att montera Durbahn burken är inget problem alls, du gör det på en kväll.
Oavsett vad alla säger, ta bort all skit som inte behövs och släng skrotet i runda arkivet, knyt ihop påsen och kasta den...

Jag menar inte att det tar lång tid men det är lite puligt.... Tror det skulle funka på ca 1,5 tim att fixa det om man bara skulle göra det.... Men när man ändå har bort så mycket kan man göra annat oxå, se över spjällhusen, kolla ventilspelet med mera....

Jag köpte min på Ebay!!!:yoparty
 
Härligt att höra! :)

Jag försökte ringa till durbahn idag, ska ner till Tyskland nästa vecka så jag ville kolla om man kan köpa boxen över disk, men det var ingen som vill svara i telefon. Jag gör ett nytt försök på måndag annars beställer jag.

Ni som har beställt, har ni beställt direkt from Durbahn?

Han brukar vara omöjlig att få tag på, skriv ett mail med Order som rubrik, be
honom att ringa upp. Det brukar funka bättre:tummenupp

Jag menar inte att det tar lång tid men det är lite puligt.... Tror det skulle funka på ca 1,5 tim att fixa det om man bara skulle göra det.... Men när man ändå har bort så mycket kan man göra annat oxå, se över spjällhusen, kolla ventilspelet med mera....

Jag köpte min på Ebay!!!:yoparty

Precis, när allt är borta kan man ju passa på och serva lite:tummenupp

Jag har ett set Durbahn krasch puckar över om någon skulle vara Intresserad. Ge mig ett bud...
 
Last edited:
Är den inlöst??:confused:

Tjakka min annars!!:tummenupp

Har inte hört ett ljud.... Ringde i måndags men då visste dom inget fortfarande, ringde motpartens bolag och handledaren var inte inne då så han lämnad en lapp och så skulle hon ringa denna vecka.... Det har hon inte gjort....:huvet

Jag vill ju laga min!:banana

Jag har ett set Durbahn krasch puckar över om någon skulle vara Intresserad. Ge mig ett bud...

har du några bilder? Eller länk.. Jag är lat nu.... Bakis och sånt jobbigt.... Sen sak man på 50 års partaj snart.... Jippie:död:näsblod
 
Last edited:
Har inte hört ett ljud.... Ringde i måndags men då visste dom inget fortfarande, ringde motpartens bolag och handledaren var inte inne då så han lämnad en lapp och så skulle hon ringa denna vecka.... Det har hon inte gjort....:huvet

Jag vill ju laga min!:banana



har du några bilder? Eller länk.. Jag är lat nu.... Bakis och sånt jobbigt.... Sen sak man på 50 års partaj snart.... Jippie:död:näsblod

http://shop.durbahn.de/shop/en/bikes/Honda_-_SP2__and__RC51?bikecat=28
 
Är SP1 en väldigt eftertraktad modell som begagnad, eller var nypriset extremt högt medans dom såldes nya? Anledningen till varför jag frågar är att alla som finns ute på blocket är väldigt dyra med tanke på att det är en gammal hoj.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top