Honda shadow Vlx 600 -99

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Honda shadow Vlx 600 -99 Förgasar/Luftfilter problem

Testade för ett tag sen att plocka bort orginal luftburken och satte på ett koniskt luftfilter, men fick inget bra resultat, hojen gick som en påse nötter, typ hacka å hade sig, om jag inte minns fel fick jag lov att ha chocken ute om den över huvud taget skulle gå, antagligen får den för lite soppa och för lite luft? går det att ställa trottlen i förgasaren månne? vet inte om denna hoj är övertrycksmatad ?? eller va det nu heter, typ som ramair?? att den hela tiden håller ett övertryck på förgasaren?? Nån som vet ? är helt lost på sånt här...

Last edited:
Uppar lite, ingen som vet eller kan hjälpa mig ??

Nu har jag ingen erfarenhet av just den hojen, men rent allmänt kan man ju säga att motorn nu har mindre motstånd på insugssidan och därför blir du tvungen att feta upp bränsleblandningen med choken.

Det enda raka är nog att gå upp några storlekar i huvudmunstycken. Ev också lågfarten, vet som sagt ej något om denna specifika maskin. Luftskruv går att ställa men frågan är om du kan få den att dra rent genom hela registret m.h.a enbart det.

Vet inte detta svart på vitt, men gissar att hojen har en vaacumförgasare (CV), dessa brukar ogilla öppna filter av alla slag, då dom behöver ett visst mottryck/volym (som luftburken ger). Svårt att få det att lira bra isåfall, men kanske går efter en jävla massa bestyckningsjobb?

Alt. 2 om det är som jag tror är väl att byta fjuckar till någon annan lämplig sort som funkar med öppna filter..

Fick du rätt på detta? Lite sugen på att göra det på min 93a då original inte är så värst snyggt!

Va bara å bestycka om förgasaren, inga större problem en ganska enkel sak att göra, problemet va väl att hitta rätt bestyckningskit.

Bytte du bara huvudmunstycket till större? Vart köpte du kittet? Verkar vara lite svårare att hitta till en 93a dock.

Va bara å bestycka om förgasaren, inga större problem en ganska enkel sak att göra, problemet va väl att hitta rätt bestyckningskit.

På min 99 äre en förgasare, på din 93 äre 2 om jag inte minns fel, kolla runt på Ebay, borde finnas där.. :tummenupp

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!