Honda Sevenfifty strypt?

Fanatic

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
Honda
Tjenare
Jag har en Honda CB 750 Sevenfifty -99 som det står i papperna att den har 38 kw (ca 50hk), fast den tydligen ska vara strypt då. Det finns då likadana som har ca 70hk. Har någon nån aning vart strypningarna sitter.

Men å andra sidan är det är väl originaleffekten som står i papperna. Så det kanske inte sitter nån strypning. Men varför gör dom olika modeller med samma årsmodell isåfall :confused:
Det är en gammal bilskole-hoj om det kan vara nån hjälp.

Skaffade den egentligen mest för att ta kortet.
Men tänkte att, kan man få ut några hk till enkelt så är det ju bara ett plus :)

Tack på förhand Fanatic

Hej, jag hade en av få Sevenfifty -92 or som togs in och mycket riktigt var den nerstrypt från 75 (?) till 50 hästar. Enkel strypning dock, enda som var gjort var brickor i insugsgummina mellan förgasare och cylindrar. En stor bricka med ytte pytte hål i.

Lycka till.

GBG_ Bandit skrev:
2503364 Hej, jag hade en av få Sevenfifty -92 or som togs in och mycket riktigt var den nerstrypt från 75 (?) till 50 hästar. Enkel strypning dock, enda som var gjort var brickor i insugsgummina mellan förgasare och cylindrar. En stor bricka med ytte pytte hål i.

Lycka till.

Ok, tackar. Ska kolla upp det. Var det bara att ta bort dom eller måste man byta några munstycken eller nått?

ursäkta att jag väcker en gammal tråd men hur blev det i slutändan Fanatic?
har nämligen själv skaffat mig en likadan och tänkte släppa lös hela registret jag med ifall det var möjligt :) jag är helt ny när det kommer till meck med mc, så är det något annat att tänka på innan jag ger mig på den tas det tacksamt emot!

Kika vid förgasarna. Strypningen sitter i insugsgummit. Du kan direkt på insugsgummit (svarta rören mellan förgasare och cylinder) se en liten "plupp" som sticker ut där det står stansat "38kW" på. Inuti där sitter en bricka med hål i som man kan pilla bort. Enligt den lokala Honda-mecken som fanns här då, så var det det enda som behövdes.

För att komma åt och se, så måste man lossa förgasarbryggan från gummina, vilket kan vara ganska trögt och faktiskt en smula arbetsamt.

Jag hade själv en sevenfifty som var strypt på pappret och jag la många timmar, svordomar och förstörda knogar på att lossa förgasarna, men brickorna var såklart redan bortplockade av förra ägaren. :gnissla

Men det var en jäkla trevlig hoj! :tummenupp

Jag kollade förresten också med försäkringsbolaget, vad de tyckte om en avstrypning utan att göra ny reg.besikning. Men de struntade i det då de alltid utgick från ursprungseffekten.

tack för svar! glömde bort vad denna sidan hette så jag kunde inte kolla svar förrens nu.. klantigt värre :P men tack för beskrivningen, ska se om man kan få lite mer effekt nu så man kan reta kompisen med sin bandit :brynad

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman