Honda RC 212 V

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag tycker inte mer om Honda än något annat märke, men nästa års 800 cc MotoGP-prototyp är det ballaste jag någonsin har sett på två hjul. De nya proportionerna med en minimal cuts och stor "hugger" ser otroligt kompakt och kraftfullt ut. Som en spänd biscepsmuskel. Läckert också med den helt synliga olackerade tanken under sätet. Inga hänsyn till lättsmält estetik - bara bästa funktion. Läckert! Hoppas att vi snart får se liknande lösningar på gathojar och att 800 cc blir en ny (bättre) norm för sporthojar av värsta kaliber.

Men visst vore det ännu ballare om motorn var en high-tech V4-tvåtaktare på 650 cc.

Bifogat

• 1-3.JPG
    1-3.JPG
    127.2 KB · Visningar: 1,455
Jag tycker fortfarande den ser väldigt klumpig ut. Kutsen kan jag köpa även om det är lite tyskvarning på den men huggern är bara hemsk, ser ut som något HD/Buell skulle göra.

Billson skrev:
2583691 Det var ingen liten bromsskiva bak heller :3freak
Det är speciellt för Nickys hoj då han använder den mycket och den skulle bli överhettad annars. Danis bakre bromsskiva är pytteliten då han inte använder den särskilt mycket.

Som jag mådde i den andra tråden om RC212V mår jag här också :zpy

Svingen ser ju bastant ut från sidan, men det vore intressant att se den bakifrån, se ifall den är tunnare där. Jag minns att det var tal om att dom gör svingarna så att de sviktar under stora nedlägg för att på så sätt fungera som den fjädring man saknar då.

Neutral skrev:
2583730 Det är speciellt för Nickys hoj då han använder den mycket och den skulle bli överhettad annars. Danis bakre bromsskiva är pytteliten då han inte använder den särskilt mycket.
Här syns skillnaden bra.

Lite fler bilder på RC212V:

Anderzzon skrev:
2585679 Huggern är överjävligt ful, annars me like!

Det var just huggern jag fastnade för. Jag gillar verkligen kombinationen kort bak med lång hugger. Ger den en futuristisk- och råstark look :tummenupp

Anderzzon skrev:
2586313 Cool!

Olika fotöljer med...

Skiljer även kåpglaset lr är det en synvilla?

inte glaset men kåpan runt.
även tankdummysarna är olika, Pedrosas tankdummy är mindre och ser lite smalare ut.
förmodligen för att han sitter längre fram pga sin storlek.

Tycker den nya är lite tuff. Vi får nog vänta o se om den verkligen ser ut så nästa år dock....

madmagnus skrev:
2586673 inte glaset men kåpan runt.
även tankdummysarna är olika, Pedrosas tankdummy är mindre och ser lite smalare ut.
förmodligen för att han sitter längre fram pga sin storlek.

Ahhh där ser man :tummenupp

En sån där röv skulle du ha till ditt bygge eller tänker jag fel?

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back