har för mig gallret är något slags flammskydd??Stämmer det verkligen? Varför har Yamaha eller ART aldrig galler för avgasmynningen i så fall?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
har för mig gallret är något slags flammskydd??Stämmer det verkligen? Varför har Yamaha eller ART aldrig galler för avgasmynningen i så fall?
Jo, men inte så dyr väl att den kommer bli helt otillgänglig? Däremot lär väl tillgången bli knapp. Lär nog inte stå ett par ”VFR 1000 RR” hos varje svensk Honda-ÅF.
Va? Jag trodde samma prisklass som Desmosedici RR. Vad trist. I så fall blir det ju en hoj man bara ser på utställningar och i böcker. Möjligen parkerad för ren uppvisning av någon som betraktar den som en investering och klenod.Tyckte jag läste rykten runt €100 000...
Va? Jag trodde samma prisklass som Desmosedici RR. Vad trist. I så fall blir det ju en hoj man bara ser på utställningar och i böcker. Möjligen parkerad för ren uppvisning av någon som betraktar den som en investering och klenod.
![]()
Jag tror inte att det där nätet skyddar motorn när man vurpar. Snarare fungerar det som en sil som släpper in föremål som är så små att de kan skada motorn! =)
Yamahans avgasrör går ju i en böj under hojen, så föremål som tar sig in bakvägen faller inte rakt ned i motorn.
Stämmer det verkligen?
har för mig gallret är något slags flammskydd??
Lite konstigt att dom inte väljer gafflar från showa då dom ändå tog nissin ok.
En mille för produktionsräcern är ju helt värdelöst, vad skulle skilja den så mkt från desmon så den blir så dyr?
Produktionsräcern är den som kostar en 1,2m euro och körs i MotoGP nästa år, gathojen väntas kosta runt en mille kronor.
Eh, vad vill du ha sagt alltså? Du skriver att det är ”värdelöst” att produktionsracern kostar en miljon – och att den (oklart om du menar gathojen eller produktionsracern) inte är värd ett högre pris än Ducati Desmosedici RR.Möjligt men den riktiga "produktionsräsern" är det nog väldigt lite vanlig produktion inblandad i...
Antagligen ganska lite i denna med men garanterat mer än den Hayden kör!
Ingendera kommer nog monteras på löpande bandet...
Så den stora skillnaden mot en "äkta prototyp" RC214V är att RCV1000R inte har en fabrikstillverkad mjukvara i Motogp ECU.
Frågan hur konkurrenskraftiga de kommer bli, en indikation kommer vi se på Måndag.
Nej, den stora skillnaden är att RCV 1000 R saknar pneumatisk ventilstyrning. Oj då, sen med svaret ser jag nu.Så den stora skillnaden mot en "äkta prototyp" RC214V är att RCV1000R inte har en fabrikstillverkad mjukvara i Motogp ECU.
Nej, den stora skillnaden är att RCV 1000 R saknar pneumatisk ventilstyrning. Oj då, sen med svaret ser jag nu.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |