sportarn
Team Gasar tills det rasar!
Stämmer det att Honda och HD har samma ägare? Låter föga troligt, men eftersom jag inte visste så sa jag inte emot personen. I så fall kan man ju inte äga Honda igen 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

fogerty skrev:Menar du att Honda ägs av Högsta Domstolen (HD) eller tvärtom![]()
![]()
SuperMicke skrev:Honda äger.
Trötter skrev:Tror han menar att Honda ägs av Harley - Davidson (brukas förkortas med HD)
jag vet inte om dem äger Honda, det är svårt och tro, men jag vet att HD äger BUELL
Jag känner flera Honda och HD-maskiner som har samma ägare....sportarn skrev:Stämmer det att Honda och HD har samma ägare? Låter föga troligt, men eftersom jag inte visste så sa jag inte emot personen. I så fall kan man ju inte äga Honda igen![]()
morlock skrev:Jag känner flera Honda och HD-maskiner som har samma ägare....![]()
Annars föga troligt att jänkarna skulle sälja märket utanför staterna, eller vice versa.
Förvisso, men det är skillnad att sälja kringutrustning som inte är egentillverkat eller av samma kvalitét som varumärket vill utstråla, och att sälja själva företaget till "utomjordingar"...GuW skrev:Märket Harley Davidsson har haft flera lågvattenmärken genom åren, bland annat satte dom ju sitt varumärke på någon skit-snöskoter och någon italiensk 125'a
Förutom det så trycker dom ju loggan på allt krimskrams Taiwan kan producera, muggar, nyckelringar, spargrisar, kylskåp, VW-bilar osv...
När det gäller Taiwanproducerade eftermkarknadstillbehör så kallas dom "screaming eagle", och säljs av auktoriserade HD handlare.
Jag skrev varken eller, skrev att de hade samma ägare och är det så innebär det att alla som åker honda åker gräsklipparmotorer eftersom det är ett sånt företag som äger HD.madmagnus skrev:i så fall skulle det vara troligare att HONDA äger HARLEY DAVIDSON och BUELL!!! även om HD är ett stort varumärke så känns det som att Honda kanske är ett lite större företag... men jag bara spekulerar!
Trötter skrev:farsan har en Harley - Davidson superglide 1976 har jag för mig.., den är ihopsatt i USA och hitskickad, han beställde den sprjotans ny när han kom hem från Australien efter att ha varit dära och arbetat som bilmekanikner hos Ford i nästan 5 år, sen så har han även en Honda cbr 1100- 83, tycker HDen är rätt så rolig, men Hondan också.
Jepp, 70-talets Shovelheadmotorer är inte mycket att hänga i julgranen. Motorn som kommit efter att H-D blivit H-D igen heter Evolution och är som sagt ett par aningar bättre. Sedan år 2000 är dock Evolution nästintill helt ersatt av TwinCam 88B och Revolution (första vätskekylda, sitter enbart i v-roddarna).kawa1300 skrev:1976 så ägde INTE HD HD!!..*ler*
Ägare till HD på den tiden var bowlingbanetillverkaren AMF som lyckades ta bort dom sista 5%:en av kvalitet som fanns kvar sen 1930-talet.
Räddningen för HD var, (o det handlade om 2 TIMMAR o ett rödljus!!), att man lyckades manövrera ut AMF från företaget 1981...
Kvaliteten idag är sju resor bättre....dock är det samma värdelösa hojar...
Ha det..

Trötter skrev:Tror han menar att Honda ägs av Harley - Davidson (brukas förkortas med HD)
jag vet inte om dem äger Honda, det är svårt och tro, men jag vet att HD äger BUELL

tros-kaffe skrev:Har bestämt för mig att HD inte äger Buell, Buell köper motorer av HD
Rätta mig om jag har fel.![]()
Du känner till mer än jag vill veta.Esquire skrev:Jepp, 70-talets Shovelheadmotorer är inte mycket att hänga i julgranen. Motorn som kommit efter att H-D blivit H-D igen heter Evolution och är som sagt ett par aningar bättre. Sedan år 2000 är dock Evolution nästintill helt ersatt av TwinCam 88B och Revolution (första vätskekylda, sitter enbart i v-roddarna).
Men Evolution lever dock vidare i Sportstrarna (nåja, grundkontruktionen iaf) och i Buell (baserad på Sportstermotorn, men ändå in samma motor).
Att H-D skulle vara ägt av Honda vill jag dock inte kännas vid. Styggelser...![]()
Dock är American Choppers på Discovery ett höjdarprogram.
Roligast är när Paul Sr provkör och säger "it handles real well". GuW skrev:Märket Harley Davidsson har haft flera lågvattenmärken genom åren, bland annat satte dom ju sitt varumärke på någon skit-snöskoter och någon italiensk 125'a
Ninjaboy skrev:... Roligast är när Paul Sr provkör och säger "it handles real well".![]()
t-rex skrev:=det bar inte av rätt ner i diket en enda gång.

|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |